Game Over

27.5.2017, 19:00

Shořet mladý aneb Proti proudu

libreto: Marek Svobodník, Adam Sojka, Martin Svobodník
choreografie: Marek Svobodník, Adam Sojka,Martin Svobodník
režie: Marek Svobodník, Adam Sojka, Martin Svobodník
scéna: Karel Šimek, Jitka Gazdošová
kostýmy: Pavel Knolle, Michaela Savovová
světelný design: Karel Šimek, Michael Kořínek
hudební spolupráce: Petr Duchalík

CATCH 27
Libreto, choreografie a režie: Marek Svobodník
Hudba: hudební koláž
Scéna a light design: Karel Šimek
Kostýmy: Pavel Knolle

PALINDROM
Choreografie: Adam Sojka a Martin Svobodník
Hudba: hudební koláž
Scéna: Jitka Gazdošová
Kostýmy: Michaela Savovová
Light design: Michael Kořínek
Hudba ze záznamu

Catch 27 vzniklo jako pocta slavným muzikantům, na které lidstvo už nikdy nezapomene. Každý z nich, ať to byl Jim Morrison, Janis Joplin, Kurt Cobain nebo Jimi Hendrix, mají jedno společné: za jejich života, který se spíše podobal jízdě na horské dráze s láhví whisky v ruce, se jim podařilo změnit svět a jejich umělecký odkaz se stal nesmrtelným. Oni sami však za tento nevídaný úspěch zaplatili vysokou cenu, zemřeli za mnohdy záhadných okolností ve svých 27 letech. Marek Svobodník navázal na své dřívější dílo Čertstory, aneb příběh rockenrollu, které posloužilo jako základ pro novou přepracovanou verzi libreta, režie i choreografie a dalo vznik dílu novému - Catch 27, které nyní uvádíme v premiéře. 

Mladí tvůrci Adam Sojka a Martin Svobodník se v choreografii Palindrom snaží hledat odpověď na otázku, zda se jedinec ve společnosti může prosadit, realizovat se, když půjde proti hlavnímu proudu. Základní myšlenka však vyvolává celou řadu podotázek: A měl by se o to vůbec snažit? A když ano, nenaruší on sám natolik strukturu hlavního proudu (mainstreamu), že položí jen základy k vybudování „něčeho“, čemu se bude později opět říkat mainstream, a který jej nakonec pohltí? Jak se společnost chová k těm, co jdou jiným směrem, jsou rozdílní a zároveň úspěšní? A jaká je cena za to být jiným? A kdo je jiný a rozdílný, a kdo je v dnešním světě průměrný - normální? Osvobodíme se nebo odepíšeme, když se staneme obecně uznávanou nebo populární osobností? Neskončí často každá snaha stejně, jako začala? Tato poslední myšlenka dala koneckonců název celé choreografii - Palindrom (z řec. palindromos, běžící pozpátku), kdy se přeneseně vše jeví stejně a se stejným významem nazíráno z jakéhokoliv úhlu pohledu…