V pondělí se chodí odpočívat do práce po těžkých víkendech. Ve školách to asi není pravda, na JAMU vás čekají hned dva koncerty. Odpoledne Koncert posluchačů, vlnité plechy nečekejte, pouze obyčejné žestě – konkrétně trubku, trombon a tubu. Večer po posluchačích přijdou na řadu absolventi, a tedy Absolventský koncert, tentokrát vokální. Silná konkurence čeká hned naproti v Besedním domě, kde proběhne recitál Adama Plachetky s áriemi z Händelových oratorií. Slyšel jsem Plachetku zpívat ve vídeňském provedení Alciny a myslím, že by to i v Brně mohlo být pěkné. Podle propagačního textu je navíc Adam Plachetka spolu s Magdalenou Koženou naším nejúspěšnějším pěvcem mladé generace. Nechci se nikoho dotknout, ale nejslavnější Brňačka je už přece jen o něco dál, autoři podobných reklamních říkanek by se mohli trošku mírnit.
Na Flédě klasicky Free DnB Monday, hrát budou Checkmate, Musicant, Spool, Panzer a Rybizz. Noche Latina, tedy výuka a tančírna salsy a bachaty je nachystaná v Mersey. Metro Music Bar poskytne azyl jazzově-avantgardnímu projektu Next Phase složenému z bývalých i současných jamáků, očekávat máte otevřené myšlení, bezpečně zavedená hudební schémata naopak nečekejte. Snad budete mít štěstí a nikdo se vám nepokusí závést hudební schéma nebezpečně.

Komentáře

Reagovat
  • Honza

    28. únor 2013, 19:18
    Přestože nejslavnější Brňačka je už přece jen o něco dál, snad by si Adam Plachetka zasloužil samostatný článek věnovaný svému vystoupení, po kterém byl bouřlivě a opakovaně ve stoje aplaudován. Že by to bylo tím, že se jednalo o jinou koncertní agenturu?

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Pořadatelé festivalu JazzFestBrno přicházejí s prvním jménem z podzimního programu. Začátkem listopadu vystoupí v Sono Centru jedna z nejkultovnějších osobností současné jazzové scény, americký saxofonista Kamasi Washington. Půjde o jeho jediný tuzemský koncert. Do Brna přijede tento hudebník v rámci turné k novému albu Fearless Movement, které vychází 3. května. Kamasi Washington.  více

Dramaturgie dalšího výletu do Neviditelného města se souborem Brno Contemporary Orchestra je věnována matematickým strojům a odehraje se v prostoru bývalého Výzkumného ústavu matematických strojů – dnešní kavárně v Černých Polích.  více

Návrat k tradičnímu festivalu artificiální hudby pod staronovým názvem Olomoucké hudební jaro je výsledkem spolupráce Moravské filharmonie Olomouc a Olomouckých barokních slavností. Společný projekt, který staví na festivalové historii sahající až do roku 1958, přinese jak tradiční velké symfonické koncerty s klasicko-romantickým repertoárem, tak novodobé premiéry a poučenou interpretaci tzv. staré hudby, zejména renesance a baroka. Festival zahrnuje sedm unikátních koncertů, které se uskuteční v Olomouci. Pomyslný novodobý nultý ročník začíná 19. dubna koncertem s podtitulem Milovník krásyvíce

Nejčtenější