Dech proti větru svedou souboj v klubu Boro a během hudebně-poetického večera Potulné akademie. Vernisáž fotopoezie bude mít Renáta Judita Svobodová, zahrají Lav-Lav, Cirkus Cermaque a Gregor Samsa. To je směšné cha-cha-cha... operetní Netopýr bude poletovat Janáčkovým divadlem. Ještě jsme se nedohodli, Odvážní bobříci a Mucha, čili historie a současnost brněnského undergroundu na jednom pódiu. Třeba uslyšíte Žulánky, Má milá je mrtvá... jen od Muchy nic neznám, to je ta současnost. Chcete-li slyšet Vivaldiho Stabat Mater a další skladby, navštivte Freskový sál Staré radnice. Mstiteli sluší nejen černá barva, ale i vytrvalost, Zorro a Městské divadlo Brno se od sebe nemohou odtrhnout. Hudební fakulta JAMU uvádí Absolventský koncert, hraje Piotr Zimnik na kontrabas. Malina Brothers spojí své síly na Leitnerce, pomůže jim ještě Pavel Peroutka. Party Trs vás čeká ve Staré Pekárně, na programu jsou i DJ sety návštěvníků. O krok napřed bude Fléda, čeká vás tam -Motion – Always One Step Ahead. Několik pódií, mnoho DJs, návštěvníkova tranceová smrt. Friday Night Fever a DJ Schafff budou tradičně okupovat Metro Music Bar. Ve stejně tradičním duchu se nese FwdToFriday, elektronická taneční party v Kabinetu múz.

V sobotu má premiéru Prodaná nevěsta ve studentském Divadle na Orlí. Dle textu na webu příběh obsahuje i jistou dávku satyry. Mersey Music Club přichystal Swingový ples pro Žabovřesky. Kapela Alfarytmus zahraje ve svém domovském klubu Stará Pekárna. Fléda připravila Electro Swing Party, kombinaci meziválečné a elektronické elegance. Hrát budou Swing Thing a Paolo Di Maki. Po včerejších oživených Doors dnes bude Metro Music Bar křísit hard rock, zahraje Deep Purple Revival Koberec Band. Kabinet múz hostí Seed Night a řecký projekt Fantastikoi Hxoi, čili Domnělé zvuky.

V neděli začíná Velikonoční festival duchovní hudby, v evangelickém kostele J. A. Komenského (zvaném Červený) zazní díla Pavla Haase, Benjamina Brittena a Franka Martina. Je-li to pro vás příliš duchovní, v Alterně hrají směs latin jazzu, funky a fusion Behind The Door.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

K víkendovým oslavám a vzpomínkovým akcím se ve svátečním Brně připojila také Filharmonie Brno, a to s okázalostí hodnou této klíčové kulturní instituce. U příležitosti oslav 30 let demokratického státu bylo vybráno oratorium Svatá Ludmila Antonína Dvořáka, které je už svým obsazením jakoby předurčeno k provedení při významných příležitostech. Jeho zkrácenou verzi včera v chrámu sv. Petra a Pavla nabídla Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese, sbory Vox Iuvenalis, Smíšený sbor Kantiléna a Pěvecký sbor Masarykovy univerzity pod vedením sbormistra Jana Ocetka. V pěti sólových rolích se představili Pavla Vykopalová (soprán), Jana Sýkorová (alt), Michal Lehotský (tenor), Martin Šrejma (tenor) a velikán české pěvecké školy Richard Novák (bas).   více

V brněnském Besedním domě bylo včera nebývale rušno. Zcela vyprodaný sál (a to včetně míst ke stání) dal tušit, že první abonentní koncert Filharmonie Brno z řady Filharmonie doma II „Klasicky i moderně“ patří k jedněm z nejdůležitějších večerů celé sezóny. Dramaturgie proti sobě postavila dva zcela opačné póly – českými i zahraničními posluchači milovaného Antonína Dvořáka, představitele vybroušené formy a melodické svěžesti, která učarovala i Johannesu Brahmsovi, a současnou americkou skladatelku, improvizátorku, zpěvačku, spisovatelku a režisérku Laurie Anderson, která pátrá po nových zvukových možnostech a proslula svými multimediálními projekty. Velkým lákadlem byla i účast samotné skladatelky. Laurie Anderson se však premiéry svého nově přepracovaného díla Amelia zúčastnila jako houslistka, zpěvačka a vypravěčka, když stanula na pódiu společně s orchestrem Filharmonie Brno, violoncellistou Rubinem Kodhelim a dirigentem Dennisem Russellem Daviesem. Ačkoliv by se dramaturgie večera – jak ostatně přiznává i programový text – dala trochu vratce podepřít „americkou“ berličkou, tím skutečně zásadním hudebním prvkem byl kontrast.  více

Smutnou náhodou se brněnský básník a prozaik Jan Skácel nedožil sametové revoluce – zemřel 7. listopadu 1989 v sedmašedesáti letech, deset dní před začátkem velkých společenských i politických změn. Jeho pohřeb v obřadní síni hřbitova v Brně-Židenicích byl tehdy sám o sobě tichou manifestací proti režimu, který Skácelovi, člověku přísně apolitickému, neustále komplikoval život i práci. Na den přesně po třiceti letech si výročí Skácelova úmrtí připomnělo zcela zaplněné hlediště Divadla Husa na provázku vzpomínkovým večerem (D)obrovský Skácel, který byl naplněný hudbou i mluveným slovem.  více

Brněnský soubor Ensemble Opera Diversa ohlásil derniéru komorní opery Jsem kněžna bláznů skladatelky Lenky Noty a libretistky Olgy Sommerové. Operní inscenaci soubor nastudoval v roce 2017 pod režijním vedením Kristiany Belcredi. V hlavních rolích se nyní naposledy představí Jarmila Balážová a Lukáš Rieger.  více

Klub moravských skladatelů tento týden pořádá slavnostní koncert k příležitosti 100. výročí Konzervatoře Brno. Zazní výběr z díla Leoše Janáčka, Evžena Zámečníka nebo Václava Kaprála. Mezi účinkujícími je Dana Drápelová, Alexej Aslamas, Petr Pomkla a mnozí další.  více

Taneční skupina ProART uvede jako svou poslední letošní premiéru současnou adaptaci Ondiny: Malá mořská milovaná, dramatickou prvotinu z pera Lucie Hrochové. Inscenace v sobě spojuje tanec a činohru.  více