Americký sen jménem Grace Kelly v klubu Alterna

Druhým mimořádným koncertem v rámci letošní jazzové sezóny Jazz on v klubu Alterna byla mladá americká saxofonistka a zpěvačka Grace Kelly se svou kapelou. Hrál se jazz, pop, funky i rock prostě hudba, kterou má Grace ráda a baví ji.

Jak už to v Americe občas chodí, dělá se spousta věcí na efekt, s patřičnou pompou a ve stejném duchu se nesl i tento večer. Díky tomu Alterna zažila zřejmě poprvé na jazzovém koncertě celou škálu barev nedávno nainstalovaného osvětlení, místy dokonce proloženého stroboskopem. Dokonalé bylo i načasování průběhu vystoupení, aby se mohlo skončit podle pravidel klubu přesně v deset hodin, a stihla se i komerční přestávka. Důležité je ale také nadšení, se kterým na podium vstupujete a prezentujete své umění. Toho má Grace Kelly vyloženě na rozdávání. Nasazení s jakým vystupovala a radost s jakou komunikovala s publikem, lehce hraničila s teatrálností, ale ve své podstatě to bylo vlastně roztomilé a posluchači se evidentně bavili.

V průběhu koncertu se Grace svěřila, že má ráda asi všechny hudební žánry a nebojí se inspirovat historií i současností. Tak během koncertu zazněly její vlastní kompozice jako například Please don‘t box me in, kde žádá, abychom se vyhnuli oblíbenému žánrovému škatulkování a nechali ji volnou nebo Cold Cold Water z poslední desky, Eggshells či starší Tender Madness. V první části večera došlo i na Graceino podání loňského megahitu Get Lucky od dua Daft Punk. Prostor dostala také píseň zařazena na její gospelové album Amazing Grace. A v neposlední řadě se hrály také jazzové standardy – duu s bubeníkem si zaimprovizovali na skladbu Sonnyho Rollinse St. James. Poslední skladbou druhé půle pak byl notoricky známý Summertime, což v tu chvíli vyznělo trošku jako klišé. V rámci sól se zde vystřídala celá kapela ve složení Pete McCann na kytaru, čerství manželé v rytmické sekci Julia Pederson na baskytaru a Ross Pederson na bicí a trumpetista Jason Palmer. Jako přídavek a tak trochu na dobrou noc zahrála pouze s kytarou Over The Rainbow. Publikum bylo nadšené a americký sen byl dokonán.

Za převážně popovým repertoárem se pak trochu skryl talent, kterým je Grace v nemalé míře obdařena. Málokdo se ve svých 22 letech může pochlubit osmi studiovými alby a jedním živým nebo spoluprací s lidmi jako jsou například Lee Konitz, Dave Brubeck, Jamie Cullum, Dee Dee Bridgewater nebo Esperanza Spalding. Po prvním setkání s Grace Kelly tedy můžeme konstatovat, že je velmi talentovaná, mladá, krásná, úspěšná a po americku šťastná. A pokud přijmete její cestu, můžete být šťastni společně s ní.