Zpravodajství

Mezinárodní festival divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER vstoupil do 28. ročníku. V rámci dnešní akce na Moravském náměstí u sochy Jošta proběhnou divadelní představení a koncerty.  více

Alkinoos Ioannidis navštíví Brno v rámci svého evropského turné na pozvání kapely Jannis Moras & Banda, která na jeho koncertě vystoupí jako host. Brněnský koncert proběhne v klubu Melodka.  více

V prostorách nahrávacího studia a hudební kavárny Amaro records proběhne pěvecký workshop zaměřený na tradiční romskou píseň.  více

Americký trombonista Fred Wesley zavítá do Brna. Někdejší člen doprovodné kapely Jamese Browna vystoupí se skupinou The New JB’s.   více

V dubnu se do České republiky opět vrátí chorvatský klavírista Maksim Mrvica. V brněnském Sono Centru představí nové album The New Silk Road.  více

Tanec s partnerem je tématem nového workshopu taneční školy Balladine. Cílem je zvládnutí choreografie od Nacho Duato. Workshop vede Vendula Vlasáková a Josef Koutný.  více

Po několikaleté pauze se Městské divadlo Brno vrací k festivalu Dokořán, který se zaměřuje na hudební divadlo. Na sklonku divadelní sezóny se tak v Brně představí výběr z české i zahraniční produkce hudebního divadla spolu s několika koncerty.  více

Osobnost francouzské elektronické scény Vitalic, který proslul fúzí techna, disca a synth-popu, vystoupí v klubu Fléda. V rámci svého Olympia tour v Brně představí aktuální retro-futuristické album Voyager. Vstupenky jsou již v prodeji.  více

Tradiční klubová noc Hrnem Brnem letos rozezvučí Eleven club, Favál, Melodku, klub Fléda, Mersey a Metro Music Bar. V rámci programu vystoupí Flowerwhile, Fred Madison, Gloster 69, Tom Holič, Lidopop a mnozí další.  více

Dvojice mladých dirigentů z Hudební fakulty JAMU se představí při společném orchestrálním koncertu v Besedním domě. Jiří Najvar a Jiří Habart, studenti dirigování, povedou bezmála šedesát hráčů Moravské filharmonie Olomouc. Pod jejich vedením zazní skladby Petra Iljiče Čajkovského, Francise Poulenca a Jana Václava Hugo Voříška.  více

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější