Zpravodajství

Mezinárodní hudební festival JazzFestBrno odtajnil program 17. ročníku, který potrvá od 1. února do 10. května 2018. K již dříve oznámeným koncertům Wyntona Marsalise, Avishaie Cohena, Brada Mehldaua a Donnyho McCaslina přibyla další jazzová jména jako bigband Christiana McBridea, kytarista Kurt Rosenwinkel, bubeník Omar Hakim, pianista Kenny Barron nebo Vincent Peirani.  více

V rámci své 6. koncertní sezóny s názvem „C – CENTURY“ objednal Brno Contemporary Orchestra u významných českých, slovenských a zahraničních autorů skladby na míru orchestru a na téma 100 let ČSR.  více

Letní festival iberoamerických kultur vstupuje do 15. ročníku a netradičně uvede zimní koncert. Vystoupí Rocío Márquez a Fahmi Alqhai. Koncert v Konventu Milosrdných bratří spojí klasickou hudbu a flamenco.  více

Novozélandsko-česká kapela Metronome Blues vydává své třetí album. Vicious Circles vyšlo pod hlavičkou nezávislého labelu Happy Mutant. Kapela ho pokřtí dnes v klubu Mersey.  více

Ensemble Opera Diversa rozšiřuje své řady. Pro připravovaná představení v roce 2018 a hledají nové hlasy.  více

Projekční tým ve složení Tomasz Konior (POL), Yasuhisa Toyota (US) a Petr Hrůša (CZ) dnes s představiteli města Brna podepsal smlouvu na projektovou dokumentaci pro stavební povolení a projektovou dokumentaci pro druhou etapu Janáčkova kulturního centra. Tedy nového koncertního sálu, na který Brno čeká desítky let.  více

Falconův druhý videoklip je k debutovému albu Waiting for the tRain. Po optimistické písni Be Your Man přichází s temnějším zpracováním písně Game Is Over.  více

Narozeniny umění oslaví také brněnská PRAHA/ Fórum pro architekturu a média. V rámci oslavy vystoupí slovenský hudebník Ján Boleslav Kladivo, kterého doprovodí Kamil Grebeň.  více

Festival Jazz Jaro 2018 slibuje 25 jazzových koncertů v klubu Stará Pekárna. Vystoupí David Dorůžka & Luboš Soukup Quartet, Vince Agwada Blues Band, Nigel Price Trio, The Flash! a mnozí další.  více

Ředitel Českého filharmonického sboru Brno vypisuje konkurz na místo sbormistra.  více

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější