Zpravodajství

Folklorní soubor Lučina Brno oslaví své 45. výročí přehlídkou pěveckých a tanečních pásem za hudebního doprovodu souborové CM Lučina. Slavnostní večer uzavře beseda u cimbálu.  více

Zítra v Brně začnou houkat sirény, zazní pětadvacet výstřelů z kanónu, ozvou se motory startujících letadel a rozhoukají se sanitky a hasiči. Všechny tyto zvuky města jsou součástí Symfonie sirén, nejhlasitější skladby v dějinách lidstva a jednoho z vrcholů festivalu Moravský podzim.  více

Operu Gaetana Donizettiho představí NdB v režijním pojetí Magdaleny Švecové. Hudební nastudování Ondreje Olose doprovodí pěvci: Ondřej Koplík, José Manuel, Kateřina Kněžíková, Roman Hoza, Tereza Kyzlinková a další.  více

Brněnská kapela Funky Chicken pokřtí nové CD pštrosím vejcem v Metro Music Baru.  více

Jubilejní 10. ročník festivalu hostí Maceo Parkera, Ernieho Wattse, Jeffa Lorbera, The Puppini Sisters, Vojtěcha Dyka & B-SIDE BAND a mnohé další.  více

Indie folková skupina Děti mezi reprákama vydává své třetí album, pokřtí ho v Brně.  více

Expozice nové hudby v dramaturgii Viktora Pantůčka nabízí nové možnosti vyjádření hudby. Dnešní zahajovací koncert patří britským AMM, kteří vyznávají absolutní interpretační svobodu. Jubilejní 30. ročník nese podtitul NOVÁ ®EVOLUCE.  více

ProART Company uvede multižánrový projekt Poetické úvahy ve volných chvílích spolu s nejrychlejším klavíristou na světě, zakladatelem Continuous Music - Lubomyrem Melnykem z Ukrajiny.  více

Zájemci o práci v Janáčkově opeře mohou zaslat svůj životopis a další požadované materiály do 17. října 2017.  více

Zítra večer proběhne v PRAHA / Fórum pro architekturu a média setkání s dramaturgem Vítězslavem Mikešem a Viktorem Pantůčkem z festivalu Moravský podzim a Expozice nové hudby.  více

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější