Zpravodajství

První z šesti hudebních oddílů festivalu Maraton hudby Brno odtajnil program. V rámci Špilberk Balkannn vystoupí Dubioza Kolektiv, Russkaja, Bohemian Betyars, Circus Brothers a MALALATA.  více

Cílem uměleckého projektu Kateřiny Šedé Šalina Music Tour je oslovit Brňany v tramvajích i na velkém pódiu prostřednictvím hudby. Autorka nyní hledá hudebníky, kteří se do projektu aktivně zapojí.  více

Letošní přehlídka divadelních škol vstupuje do 27. ročníku. Představí se umělecké vysoké školy z Íránu, Chorvatska, Itálie, Kolumbie nebo třeba Švýcarska. Českou republiku zastoupí brněnská DIFA JAMU a pražská Divadelní fakulta AMU.  více

Pavla Vykopalová proměnila nominaci na cenu Thálie 2016 za mimořádný jevištní výkon v kategorii opera.  více

Dnes večer proběhne v Janáčkově divadle česká premiéra soudobé opery Láska na dálku.   více

Janáčkova opera NdB vypisuje výběrové řízení na pozici produkční a programový pracovník.  více

Oslavy sedmdesátého výročí založení JAMU zahájí vystoupení klavíristů Igora Ardaševa a Jana Jiraského v doprovodu herce Františka Derflera. Koncert proběhne v rámci společného slavnostního zasedání uměleckých rad a akademických senátů JAMU.  více

Brněnský Lunapark aneb Divadlo ke kávě je multižánrový festival, který spojuje nezávislé divadelní soubory a hudební uskupení s živou kavárenskou kulturou města Brna. 7. ročník zahájí Ensemble Opera Diversa představením Čaroděj a jeho sluha.  více

Graffovo kvarteto uvede poslední smyčcový kvartet Ludwiga van Beethovena s uměleckým přednesem Josefa Somra.  více

Slavnostní zahájení turistické sezóny proběhne v novém multifunkčním infocentru TO JE Brno. Program nabízí prohlídku tří průvodcovských tras, které uspějí ve výzvě MOJE Brno. Vystoupí duo perkusionistů Emil & Jakub a rock´n´rollová skupina Ňuňu.  více

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější