Zpravodajství

Slavnostní koncert Ivo Bartoše proběhne pod proskleným stropem celouniverzitní auly.  více

16. ročník festivalu JazzFestBrno představuje kompletní program tradiční jarní jazzové přehlídky. Ke koncertům Chicka Corey, Richarda Bony či Stevea Gadda přibylo například vystoupení bubenického funk mastera Poogieho Bella nebo beninského kytaristy Lionela Louekeho.  více

Staveniště brněnského koncertního sálu se opět otevře návštěvníkům. Pro účastníky jsou připraveny informace o archeologických nálezech, podpoře významných osobností a inspiraci ze zahraničí.  více

Národní divadlo Brno vyhlásilo konkurz na místo II. harfy s povinností I. harfy.  více

Česko-slovenské alternativní večery na Flédě jsou zpátky. V jejich rámci vystoupí slovenský Longital s živou verzí nového alba Divoko. Slovenské trio uvede indie-folková skupina Bratři Orffové.  více

Do celonárodního happeningu základních uměleckých škol ve veřejném prostoru ZUŠ Open, který proběhne v úterý 30. května, se přihlásilo třináct brněnských hudebních škol ZUŠ: V. Kaprálové, PhDr. Z. Mrkose, P. Křížkovského, Orchidea Clasic, J. Kvapila, F. Jílka, Charbulova, Veveří, Smetanova, Slunná, A. Doležala, Universum a ZUŠ se zaměřením na církevní hudbu.  více

V rámci dvojkocertu v brněnském klubu Melodka vystoupí alternative-rocková skupina Souperman a rockoví Abraxas.  více

Brněnský klub Fléda rozezní kultovní punk 70. let. Koncert britských The Vibrators zahájí slovenská power popová kapela Princovia, večer zakončí DJ Wrong.  více

Z důvodu nemoci odpadá ze zítřejšího koncertního programu BCO Schubertova/Zenderova Zimní cesta.  více

Jarní část mezinárodního hudebního festivalu Jazz Brno bude probíhat od ledna do června 2017 v klubu Stará Pekárna. Festival nabídne celkem 22 jazzových a bluesových večerů. Vystoupí Marco Perfetti Quintet, Zoe Schwarz Blue Commotion, Katie Bradley Blues Band a mnozí další.  více

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější