Zpravodajství

VUS Ondráš vypisuje konkurz na pozici tanečníka a houslisty do orchestru lidových nástrojů.  více

JazzFest Znojmo nabídne celkem jedenáct koncertů. Program zahájí slovenský zpěvák Peter Lipa, který je patronem festivalu, a saxofonista Michal Žáček.  více

Křest nového zpěvníku kapely z let 2000 - 2016 proběhne v brněnském klubu U kouřícího králíka.  více

Básník, režisér a písničkář Jakub Čermák, který vystupuje pod uměleckým jménem Cermaque, vydá letos na jaře u Indies Scope nové album.  více

Dílo Thomase Meehana a Christophera Curtise uvede MdB v režii Stanislava Moši. V roli Charlieho Chaplina se představí hned několik herců různého věku.  více

Lidové písně, koledy a pastorely zazní v podání folklorního souboru Brněnský Valášek. Výtěžek z koncertu přispěje na nákup nových varhan v kostele Nejsvětější Trojice.  více

Hudební klub Fléda oslaví 16. narozeniny velkým koncertem. Vystoupí rakouští Elektro Guzzi a brněnské duo 1flfsoapvíce

V rámci čtvrtého koncertu abonentního cyklu Bacha na Mozarta! zazní duchovní díla Te Deum Laudamus, Exsultate Deo a premiéra interpretace hobojisty Viléma Veverky na barokní hoboj. Také bude pokřtěno nově vydané CD La Deposizione dalla croce F. X. Richtera. Vystoupí sólisté Markéta Böhmová, polský kontratenorista Piotr Olech, Jakub Kubín a Jiří Miroslav Procházka.  více

Tradiční provedení České vánoční mše Hej, mistře v Alfa pasáži vstupuje už do 10. ročníku. Akce opět probíhá ve spolupráci HaDivadla a kavárny Švanda. Účinkují herci HaDivadla, DHNP a přátelé. Vše pod taktovkou Joela Hány.  více

Zpěvačka a pianistka Diana Krall poprvé zavítá do Brna. Na podzim příštího roku vystoupí v DRFG aréně v rámci festivalu JazzFest Brno.  více

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější