Zpravodajství

Druhý ročník festivalu Léto na Staré radnici začíná v půli června a potrvá do konce prázdnin. Nabízí koncerty, divadelní představení a letos také letní scénu Divadla Bolka Polívky.  více

MdB vypisuje konkurz na obsazení hlavních i vedlejších rolí pro nově připravovanou hudební komedii v režii Petra Gazdíka.  více

Třetí ročník multižánrového festivalu začíná už tento týden. Program zahrnuje koncerty, divadelní představení, filmové projekce a doprovodný program pro děti.  více

Kultovní skupina Oceán si pro křest svého nového alba vybrala i brněnský klub Fléda. Jde o první studiovou nahrávku po 25 letech.  více

Třináctý ročník mezinárodního workshop festivalu se letos odehrává v Praze, Valticích a Brně. Hostí uznávané tanečníky, hudebníky, divadelníky a performery jako je Bára Basiková, Ida Kelarová, Hygin Delimat, Josseline Black a další.  více

Dva červnové večery na nádvoří hradu Špilberk budou patřit známým operním dílům Giuseppe Verdiho v podání souboru Janáčkovy opery Národního divadla Brno a hostů.  více

Pouliční multikulturní festival Ghettofest letos oslaví pět let své existence. „Brněnský Bronx“ tak opět ožije akcí, která se snaží propojovat kultury a vyvracet předsudky.  více

K nedožitým sedmdesátinám Jiřího Bulise je připraveno rozšířené vydání jeho písňového alba z roku 1998, které bude obsahovat i nevydané a neznámé nahrávky z archivů.  více

Kapela brněnského kytaristy Aivna nyní hledá prostředky pro vytvoření nové desky. Do konce kampaně na webovém portálu Hithit zbývá ještě osmnáct dní, podpořit je může každý.  více

Pouliční festival letos nabídne kromě divadla i koncerty skupin jako Stones Beatles, Ukulele Orchestra jako Brno, Bongo Bombarďák nebo Pískomil se vrací. Taneční program slibuje tančírnu argentinského tanga a večer s andaluským flamencem.  více

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější