Zpravodajství

Divadlo Reduta ožije tanečním projektem, který dává možnost vyniknout novým talentům v oboru choreografie. Představí se například Jan Fousek, Barbora Bielková, Markéta Habalová, Carolina Isach a další. K tvůrčí práci byli přizváni také studenti grafického designu z FaVU VUT. Projekt je přístupný veřejnosti.  více

Kytarový institut pořádá workshop pod vedením rockového kytaristy, skladatele a zpěváka Michala Pavlíčka.  více

Národní divadlo Brno hledá mezi diváky nové tváře pro kampaň na příští sezónu, která představí celkem 16 nových inscenací. Soubor Janáčkovy opery vypisuje konkurz na pohybově-taneční role do operní inscenace Káťa Kabanová v režii Roberta Carsena.  více

Francouzsky mluvící národy představí svoji kulturu prostřednictvím divadelních představení, koncertů, filmů, uměleckých workshopů i gastronomie.  více

Rezidenční umělci letošního ročníku festivalu Concentus Moraviae Pavel Haas Quartet získali prestižní ocenění za své album s kvartety Bedřicha Smetany.  více

Na festivalu může vystoupit každý ve věku 15 - 26 let, kdo se aktivně věnuje hudbě, tanci, divadlu nebo jinému druhu umění.  více

Hostem narozeninového koncertu Vladimíra Merty v brněnském klubu Mersey bude houslista Jan Hrubý spolu s klavíristou a kytaristou Ondřejem Fenclem.  více

Mladí violoncellisté Prague Cello Quartet vystoupí v Besedním domě, aby podpořili pořízení nových varhan do kostela Nejsvětější Trojice v Brně-Králově Poli.  více

Tanec a handicap je brněnský festival pohybového divadla a výrazového tance. V České republice zatím jako jediný dává prostor tanečním souborům, ve kterých působí společně handicapovaní i zdraví lidé.  více

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější