Zpravodajství

Muzikál Andrew Lloyd Webbera Pískání po větru nastudovalo MdB v režii Petra Gazdíka, který také ztvární jednu z hlavních rolí.  více

Hudební skladatelé mají do konce měsíce možnost příhlásit se do této soutěže v kategorii studiová tvorba a kombinace elektroniky v živém provedení.  více

Večer klasického baletu, Sedm smrtelných hříchů a pásmo písní Leonarda Cohena. Šestý ročník festivalu Divadelní svět Brno letos přináší i několik pozoruhodných hudebních představení.  více

Brněnská kapela vydala již desáté album, kterým oslaví 15 let své existence. Jeho kmotrou bude slovenská zpěvačka Katarína Kubišová, která vystupuje pod uměleckým jménem Katarzia.  více

Album, na kterém se podílel Martin Kyšperský, Marta Svobdová, Mucha a další připomene tvorbu hudebního skladatele Jiřího Bulise.  více

Dirigování absolvoval na brněnské JAMU u Jiřího Bělohlávka, u kterého později působil jako asistent. V minulosti byl šéfem opery Národního divadla Brno. Od podzimu příštího roku se ujme vedení Velšské národní opery.  více

V prostorách Ústavu hudební vědy dnes začíná jubilejní padesáté Mezinárodní muzikologické kolokvium. V souvislosti s nedávným objevem dvou rukopisů renesanční polyfonie v kostele sv. Jakuba v Brně je letošní ročník věnován hudební kultuře 15. a 16. století. V rámci kolokvia proběhne také koncert ansámblu Societas Incognitorum.  více

Dnes večer se představí první část z 2. ročníku festivalu integrované tvorby – Postiženi uměním.  více

Přední brněnské kluby dnes v noci opět spojí festivalový program Hrnem Brnem. Dopravu mezi všemi kluby tradičně zajišťuje bezplatná autobusová linka H a B.  více

Již 3. ročník alterativního festivalu se letos uskuteční v hale Malá Amerika. Očekávaným hostem je americká postpunková zpěvačka, spisovatelka, herečka a performerka Lydia Lunch.  více

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější