Aktuálně: Festival Concentus Moraviae zahájil předprodej vstupenek

Aktuálně: Festival Concentus Moraviae zahájil předprodej vstupenek

Dnes byl zahájen předprodej vstupenek na festival Concentus Moraviae. Program 22. ročníku festivalu připravil Václav Luks. Výchozím bodem jeho dramaturgie, zaměřené na lidský hlas, je 450. výročí narození Claudia Monteverdiho.

V 19 městech jižní Moravy, Vysočiny a Dolního Rakouska zazní mezi 3. a 29. červnem 2017 třicet tři koncertů, na kterých vystoupí více než stovka vokalistů. V programu bude zastoupena česká špička scény staré hudby s různorodými předbarokními a barokními programy, mimořádně reprezentativní bude složení pozvaných evropských souborů věnujících se středověké a renesanční hudbě. Posluchače čekají také výlety do vzdálených koutů Evropy, uslyší severské melodie, fascinující zvuk středomořského chorálu i tradiční portugalské fado. Residenčním hudebníkem festivalu je Marco Mencoboni, italský cembalista, dirigent, umělecký vedoucí souboru Cantar Lontano, který se představí v několika projektech a povede v Brně workshop pro vokalisty. Na 11 koncertů bude z Brna vypravena hromadná doprava. Podrobné informace najdete na webu festivalu. Vstupenky můžete zakoupit zde.

Marco Mencoboni/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější