Aktuálně: Festival Janáček Brno získal ocenění

Aktuálně: Festival Janáček Brno získal ocenění

Současná koncepce a realizace festivalu Janáček Brno získala ocenění českých operních profesionálů. Výbor Jednoty hudebního divadla, který pořádá festival Opera, udělil festivalu Janáček cenu za významný počin v oblasti hudebního divadla. Ocenění převezmou ředitel Národního divadla Brno Martin Glaser a umělecký šéf Janáčkovy opery NdB Jiří Heřman. Cenu ředitelky festivalu Opera získal Ensemble Opera Diversa za inscenaci opery Ondřeje Kyase a Pavla Drábka Čaroděj a jeho sluha.

„Myslím, že tu cenu by si zasloužil i náš zřizovatel, tedy město Brno. Bez zásadního impulsu v podobě adekvátního rozpočtu festivalu, bychom se do první ligy zkrátka nedostali. V umění je to totiž s náklady podobné jako ve sportu,“ říká ředitel NdB Martin Glaser a pokračuje: „Janáčka nám ovšem nikdo nevezme, leda bychom se o obrovské možnosti, které jsou s jeho jménem spojeny, připravili sami vlastní nečinností. Věřím, že úžasný program festivalového ročníku 2018, který zveřejníme příští týden, dokáže, že náš festival získal ocenění právem.“

NdB zveřejní program 6. ročníku festivalu Janáček Brno 2018 v pondělí 13. listopadu 2017 v divadle Reduta před koncertem z cyklu Preview. Zazní díla od Igora Stravinského, Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů se spolu s Brno Contemporary Orchestra a dirigentem Pavlem Šnajdrem představí klavíristé Jan Jiraský, Daniel Weisner a herci Soňa Červená, Štěpán Kaminský a Petr Bláha.

Do Brna putovala také Libuška - Cena ředitelky festivalu, kterou získal Ensemble Opera Diversa. Čaroděj a jeho sluha je pátou celovečerní komorní operou dvojice Drábek – Kyas. Ředitelka festivalu Lenka Šaldová tímto zároveň ocenila jejich programové hledání soudobého operního jazyka, a to v přímém kontaktu se spřízněnými operními interprety, kterým spolupráce s Ensemble Opera Diversa zjevně prospívá i při vstupu na „velká“ operní jeviště.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po více než padesáti letech vrátilo Národní divadlo Brno na repertoár Pikovou dámu Petra Iljiče Čajkovského. Premiéra 17. února v Mahenově divadle v inscenaci Martina Glasera znamenala pro hudební divadlo ještě jeden návrat – po více než šedesáti letech se na brněnská prkna vrátila také Soňa Červená.  více

Hudbymilovní obyvatelé Brna si rádi připomínají návštěvu Wolfganga Amadea Mozarta ve města na přelomu let 1767-1768. Tématem třetího abonentního koncertu brněnských filharmoniků z cyklu Filharmonie doma I se však stala skladatelova návštěva Prahy. A nebylo tomu bezdůvodně. V profesionální dráze nejvýraznějšího představitele vídeňského klasicismu zaujímá Praha nezpochybnitelné místo. V souladu se zvoleným tématem pak dramaturgové vybrali důležité mezníky v autorově tvorbě, které právě s Prahou a Pražany souvisí. Orchestr Filharmonie Brno vedl Alexander Liebreich a na klavír hrál Saleem Ashkar.  více

Ve čtvrtek 8. února se v prostorách kavárny Era v Černých Polích konalo čtvrté a prozatím poslední pokračování cyklu Folklor a city, ojedinělého spojení osvětové aktivity a folklorní zábavy. Téma úvodní přednášky etnologa Martina Sítka bylo případně aktuální: masopustní tradice v České republice.  více

Tři mušketýři byli ve skutečnosti čtyři. Podobně i 3fo3 (čti „tři fotři“) jsou také čtyři. K zakládajícím členům skupiny Bombarďák Michalu Daleckému, Jiřímu Jelínkovi a Filipu Nebřenskému se jako d’Artagnan přidal Matěj Pospíšil. Jinak však zůstává vše při starém. Bombarďák – respektive textař Jiří Jelínek – promlouvá k dětem dynamickým jazykem plným módních i moderních výrazů. Na ploše velmi krátkých písní (průměrná stopáž pod dvě minuty) dokáže rozehrát vtipné příběhy plné slovních hříček i situačního humoru. Jedna píseň navazuje na druhou většinou v rychlém tempu, vedle zpěvu se zde poměrně často i mluví, stírá se zde tedy hranice mezi písní a divadelním skečem, ale vše dokonale zapadá do sebe.  více

V brněnském Konventu Milosrdných bratří proběhl v pátek 2. února úvodní koncert letošního festivalu iberoamerické kultury Ibérica. Flamencový zpěv vokalistky Rocio Márquez se v něm potkal s virtuózním pojetím hráče na violu da gamba Fahmi Alqhai.  více