Aktuálně: Inscenace Řecké pašije získala nominaci na The International Opera Awards

Aktuálně: Inscenace Řecké pašije získala nominaci na The International Opera Awards

Janáčkova opera NdB se dostala do užšího výběru letošního ročníku The International Opera Awards. Nominaci v kategorii „Nová produkce“ získala inscenace Řecké pašije v režii Jiřího Heřmana.

Vyhlášení cen proběhne 28. listopadu 2022 v madridském Teatro Real. Ve stejné kategorii jako je inscenace Národního divadla Brno jsou nominovány také inscenace Madama Butterfly z Bregenz Festival (d. Andreas Homoki); The Handmaid’s Tale z English National Opera(d. Annilese Miskimmon); L’incoronazione di Poppea z produkce Festival d’Aix-en-Provence (d. Ted Huffman);La Voix humaine/Les Mamelles de Tirésias z Glyndebourne (d. Laurent Pelly) a Il trittico (d. Christof Loy) ze Salzburgského festivalu.

Tato inscenace Řeckých pašijí měla premiéru v Janáčkově divadle 5. listopadu 2021 a vznikla jako součást festivalu Janáček Brno 2020. „Nominace je pro náš soubor a samozřejmě také pro mě skvělou zprávou, které si velmi vážím. Těší mě, že práci našeho souboru se dostává mezinárodního uznání, o to víc, že ocenění je spojeno s dílem českého skladatele Bohuslava Martinů,“ dodává k nominaci Jiří Heřman, šéf Janáčkovy opery NdB a režisér inscenace. 

Skladatel Bohuslav Martinů, který sám zažil osud uprchlíka, z opery vytvořil dílo velkého humanistického poselství o síle víry, které je aktuální do dnešních dní. V roce 2023 bude v Janáčkově divadle možné zhlédnout několik představení Řeckých pašijí: 22. února (s lektorským úvodem), 5. března a 2. dubna. 

The International Opera Awards jsou každoročně udělovány od roku 2012, podporují operu jako žánr a talenty v oblasti opery, mapují celosvětovou operní produkci a oceňují umělce i umělecké počiny. Ceny posuzuje a uděluje odborná porota v čele s Johnem Allisonem. 

Jiří Heřman/ foto Marek Olbrzymek

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější