Aktuálně: Martin Glaser jmenován ředitelem Národního divadla. V Brně chce zůstat do července 2028

Aktuálně: Martin Glaser jmenován ředitelem Národního divadla. V Brně chce zůstat do července 2028

Ministr kultury Martin Baxa dnes oznámil výsledky výběrového řízení na nového generálního ředitele Národního divadla a jmenoval do funkce Martina Glasera. Nastoupit by měl 1. srpna 2028.

„Velmi si vážím, že jsem byl výběrovou komisí osloven k účasti v konkursu na příštího ředitele naší první scény. To byl podstatný impuls pro mé přemýšlení, protože opustit Brno pro mne nebude vůbec snadné. Práce zde mi dává velký smysl a naše společné výsledky mne naplňují štěstím. Vzhledem k časovému rámci mohu dokončit i svůj třetí mandát v čele NdB, což bylo v mých úvahách neméně podstatné,“ uvádí ředitel NdB Martin Glaser. „Přestože vím, že má NdB díky všem svým zaměstnancům ještě obrovský potenciál, došel jsem nakonec k závěru, že po patnácti letech bude pro divadlo čas na nové impulsy a já bych mohl a měl ve své pracovní kariéře ještě jednou změnit dres.“

Martin Glaser se ujal vedení Národního divadla Brno 1. listopadu 2013. Nastoupil do divadla, které tehdy bylo více než rok bez řádného ředitele. Stejně na tom bylo i vedení tří ze čtyř tehdejších souborů. „Na první pohled velký předstih, do Prahy bych měl nastoupit až za tři a půl roku, je sice v našich poměrech revoluční a krok pana ministra Baxy je velmi odvážný, ve velkých evropských divadlech je to však standardní praxe. Díky tomu mohu dokončit svůj třetí mandát, připravit se na nástup do Národního divadla a zároveň kultivovaně předat NdB v co nejlepší formě mému nástupci nebo nástupkyni,“ plánuje Martin Glaser. Pokud vše proběhne bez komplikací, stráví v Brně bez tří měsíců plných 15 let. Už nyní patří k nejdéle sloužícím ředitelům této instituce.

Národní divadlo Brno má před sebou zásadní strategické úkoly, které stávající vedení pro své třetí funkční období vytyčilo. Upevnit zahraniční vztahy divadla a rozjet nové spolupráce pro všechny soubory. Rozvinout ještě intenzivněji velmi žádané vzdělávací programy, které přivádějí divadlu nové publikum. „Do konce svého mandátu bych ještě rád přesvědčil vedení města, že investice do dokončení rekonstrukce Janáčkova divadla ve prospěch potřeb Národního divadla Brno nejsou promarněné peníze, ale zásadní investice do budoucnosti našeho divadla. Druhý velký úkol, který bych rád dotáhl, je transformace divadla na veřejnou kulturní instituci podle nového zákona. Razantnější zapojení Jihomoravského kraje a státu by mohlo být impulsem stabilizačním i rozvojovým,“ přeje si ředitel Martin Glaser

Do konce třetího funkčního období by měl se svým týmem připravit pro brněnské publikum ještě tři divadelní sezony, čtyři ročníky festivalu Divadelní svět Brno a dva programy pro vlajkovou loď brněnské kultury festival Janáček Brno. „Do posledního dne svého působení chci pro Brno pracovat stejně intenzivně, jako doposud. Chci splnit svůj závazek, který vyplývá z přijetí třetího mandátu v čele NdB – tedy starat se o všechny mé milé kolegy a divákům nabízet stále vyšší inscenační kvalitu. Jsem si jistý, že naše divadlo je nyní v takové kondici, že zájemců o jeho vedení nebude málo. Jsem připravený poskytnout našemu zřizovateli maximální součinnost,“ uzavírá M. Glaser.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

První letošní koncert souboru Brno Contemporary Orchestra z cyklu Auskultace nesl název Gastro s podtitulem Večeře pro Magdalenu Dobromilu Rettigovou (1785–1845). Orchestr v neděli 2. února provedl v jídelně Masarykova studentského domova dvě kompozice, resp. performance a happening Ondřeje Adámka (*1979), který se ujal také taktovky. Pro diváky tak nastala ne zcela obvyklá situace, kdy se do čela orchestru nepostavil dirigent Pavel Šnajdr.  více

Čtvrtý koncert v rámci abonomá Filharmonie doma, s podtitulem Metamorfózy, věnovala Filharmonie Brno pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese dílům Josepha Haydna, Antonína Rejchy a Richarda Strausse. Jako sólista se v Klavírním koncertu druhého jmenovaného skladatele měl původně představit klavírista Ivan Ilić, ze zdravotních důvodů však koncert odřekl. Zástupu se pohotově ujal Jan Bartoš a diváci si tak mohli ve čtvrtek 30. ledna v Besedním domě vyslechnout původní program.  více

Nový autorský titul od víkendu nabízí na velké scéně Městské divadlo Brno. Jedná se o hudební Pohádku o živé vodě a je pod ní podepsaný autor libreta a režisér či zdejší principál Stanislav Moša, který už dlouhá léta tvoří v tandemu s hudebním skladatelem Zdenkem Mertou. Nyní se jedná o jejich už desátou autorskou spolupráci, při níž se znovu vrátili k pohádkovému žánru (jejich první pohádkou byla Zahradu divů v roce 2004). Výsledkem je výpravný titul, který myslí na malé i odrostlé diváky.  více

Už druhý letošní program pořádaný Filharmonií Brno oslavil jubileum významného skladatele. Zatímco Novoroční koncert byl věnován Johannu Straussovi mladšímu, koncert konaný 16. ledna v Janáčkově divadle připomněl nadcházející výročí Maurice Ravela (1875–1937), od jehož narození uplyne 7. března 150 let. Při koncertu složeném čistě z Ravelových děl se do čela Filharmonie Brno po delší době postavil její šéfdirigent Dennis Russell Davies. Během čtvrtečního večera zazněly mimo jiné oba Ravelovy klavírní koncerty, při kterých se za klavír posadil francouzský klavírista Alexandre Tharaudvíce

Nejčtenější