Aktuálně: S Baletem NdB v příštím týdnu vystoupí tanečnice Anastasia Matvienko

14. říjen 2022, 2:00

Aktuálně: S Baletem NdB v příštím týdnu vystoupí tanečnice Anastasia Matvienko

Balet Národního divadla hostí další světovou hvězdu – Anastasia Matvienko v Brně vystoupí jako Princezna Aurora ve Spící krasavici již příští týden.

Přítomnost primabaleríny Anastasie Matvienko, emeritní první sólistky Mariinského divadla v Sankt Petěrburgu, je pokračováním úsilí uměleckého šéfa baletu NdB Mária Radačovského prezentovat na našich jevištích brněnskému publiku to nejlepší ze světa baletu. Svou českou premiéru bude mít Matvienko v roli Princezny Aurory v repríze Spící krasavice již 18. října v Mahenově divadle. Jeden z nejnáročnějších baletů – po stránce hudební i taneční obtížnosti, klade ohromné nároky na interprety. Balet je jedinečný i pompézností pohádkové scénické a kostýmní výpravy. Anastasia Matviienko je původem z Ukrajiny, kde absolvovala Kyjevské státní choreografické učiliště a následně se stala sólistkou baletu Ukrajinské národní opery. Po jejím boku v roli Prince Désirého vystoupí stálý host Baletu NdB, emeritní sólista Bavorského státního baletu, Maxim Chashchegorov. 

„Jsem nesmírně hrdý na to, že Anastasia Matvienko přijala moje pozvání k hostování s naším souborem. Opět tak s námi vystoupí jedna ze světových baletních hvězd, tentokrát spjatá svou kariérou s takovým fenomenálním souborem, jako je balet Mariinského divadla. Doufám, že se Anastásii bude v Brně skvěle tančit a že se k nám opět vrátí, třeba i v dalších rolích našeho klasického repertoáru.“ Mário Radačovský, umělecký šéf baletu NdB.

Foto archiv NdB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Spící krasavice

18.10.2022, 19:00 / Mahenovo divadlo

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější