Amadeus MozArt: Dílo tří choreografů na jedné scéně

21. květen 2018, 1:00

Amadeus MozArt: Dílo tří choreografů na jedné scéně

Amadeus MozArt je baletní inscenací tří současných choreografů, kteří se inspirovali dílem i osobností Wolfganga Amadea Mozarta. Projekt vznikl v choreografii i režii Caroliny Isach, Uladzimira Ivanoua a Dana Datcu. Premiéra proběhne v divadle Reduta, které je s osobností skladatele úzce spojeno.

Amadeus MozArt je rozdělen do tří kusů, každý je dílem jednoho ze současných choreografů. Inscenaci otevře Metanoia Uladzimira Ivanoua. Pojem metanoia lze přeložit jako pokání, choreograf tak nazval svoji miniaturu, v níž se soustředí na vztah Wolfganga Amadea Mozarta, Constanze Weberové a otce Leopolda Mozarta. Konflikt, který vznikl mezi otcem a synem při odchodu Amadea do Vídně, dovršil sňatek s Constanzí. Obnovit vztah mezi otcem a synem se nepodařilo až do smrti Leopolda. Ta tvrdě zasáhla Amadea, bez ohledu na hořkosti z posledních let, nebo právě kvůli nim. Amadea zaplavily pocity viny za to, že opustil otce, který jej vychoval a dal mu hudební vzdělání a všemožně se mu snažil dopomoci k úspěchu.

Druhou částí inscenace je Opus Amadei v choreografickém pojetí a režii Dan Datcu. Tato choreografie se na první pohled blíží až abstrakci, ale obsahově v sobě nese především mozartovskou impresi autora, jeho geniální hudbu. Mozartův dar a schopnost vyjádřit a sdělit nejhlubší pocity toho, kdo jsme, kým jsme byli a kým budeme. Smutek, láska, erotika, strach, radost i ironie.

Třetím kusem inscenace je Solipsistic od španělské choreografky Caroliny Isach. Název choreografie Solipsistic vychází z filosofického termínu solipsismus popisujícího krajní formu subjektivismu založenou na myšlence, že existuje pouze moje vědomí a nic jiného. Jako motto své kreace si choreografka zvolila jakousi výzvu, „otevři své smysly“.

Premiéra je ohlášena na 23. května 2018 od 19:00 v divadle Reduta.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější