Amadeus MozArt: Dílo tří choreografů na jedné scéně

21. květen 2018, 1:00

Amadeus MozArt: Dílo tří choreografů na jedné scéně

Amadeus MozArt je baletní inscenací tří současných choreografů, kteří se inspirovali dílem i osobností Wolfganga Amadea Mozarta. Projekt vznikl v choreografii i režii Caroliny Isach, Uladzimira Ivanoua a Dana Datcu. Premiéra proběhne v divadle Reduta, které je s osobností skladatele úzce spojeno.

Amadeus MozArt je rozdělen do tří kusů, každý je dílem jednoho ze současných choreografů. Inscenaci otevře Metanoia Uladzimira Ivanoua. Pojem metanoia lze přeložit jako pokání, choreograf tak nazval svoji miniaturu, v níž se soustředí na vztah Wolfganga Amadea Mozarta, Constanze Weberové a otce Leopolda Mozarta. Konflikt, který vznikl mezi otcem a synem při odchodu Amadea do Vídně, dovršil sňatek s Constanzí. Obnovit vztah mezi otcem a synem se nepodařilo až do smrti Leopolda. Ta tvrdě zasáhla Amadea, bez ohledu na hořkosti z posledních let, nebo právě kvůli nim. Amadea zaplavily pocity viny za to, že opustil otce, který jej vychoval a dal mu hudební vzdělání a všemožně se mu snažil dopomoci k úspěchu.

Druhou částí inscenace je Opus Amadei v choreografickém pojetí a režii Dan Datcu. Tato choreografie se na první pohled blíží až abstrakci, ale obsahově v sobě nese především mozartovskou impresi autora, jeho geniální hudbu. Mozartův dar a schopnost vyjádřit a sdělit nejhlubší pocity toho, kdo jsme, kým jsme byli a kým budeme. Smutek, láska, erotika, strach, radost i ironie.

Třetím kusem inscenace je Solipsistic od španělské choreografky Caroliny Isach. Název choreografie Solipsistic vychází z filosofického termínu solipsismus popisujícího krajní formu subjektivismu založenou na myšlence, že existuje pouze moje vědomí a nic jiného. Jako motto své kreace si choreografka zvolila jakousi výzvu, „otevři své smysly“.

Premiéra je ohlášena na 23. května 2018 od 19:00 v divadle Reduta.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pro včerejší zahajovací koncert jubilejního 20. ročníku Festivalu Špilberk zvolila Filharmonie Brno dramaturgii sestávající z osvědčených i méně známých kusů. Podtitul Romantický karneval celý večer ponořil do karnevalového duchu, spjatého s oslavami před začátkem masopustu. Program si tedy vytyčil za cíl charakterizovat právě období veselí, oslav a masek skladbami, které svou náladou vypovídají o této periodě v roce. Téměř zaplněné nádvoří tak mělo příležitost vychutnat si nenáročný a líbivý program, který se také svou nižší teplotou snáze přiblížil onomu chladnému masopustní období.  více

Brno jako město hudby zapsané v UNESCO, má za sebou čtyři festivalové dny plné hudby a tance. Na celkem dvaadvaceti hudebních stanovištích probíhaly desítky koncertů a vystoupení se stovkami účinkujících. Hudba v ulicích zněla na každém rohu, nejvíce pozornosti však letos poutaly čtyři pokoje od výtvarnice Kateřiny Šedé, ve kterých se střídali umělci různých žánrů i národností. Lákadlem byly také vystoupení britských Motionhouse a No Fit State Circus, kteří opakovaně uhranuli náměstí Svobody svými akrobatickými kousky a dechberoucím představením. Nově vznikly také dvě velké scény – Dominik stage na Dominikánském náměstí a Django stage na Malinovského náměstí. Tady se vystřídali umělci jako Jana Kirschner, Monika Bagárová, minus123minut nebo Jan P. Muchow & The Antagonists. Již tradičně festival doprovázel zvuk flašinetářů, kteří se v Brně sešli v rámci svého 10. Mezinárodního setkání. Letos premiérově vystoupili na Maratonu hudby Brno také umělci partnerských měst hudby UNESCO. Zpěvačka a multiinstrumentalistka Tinatin Tsereteli (Hannover) a houslista Nicola Manzan (Bologna). Atmosféru celého festivalu zachycuje video, které najdete níže.

Folkové prázdniny v Náměšti nad Oslavou jsou výjimečný festival. Dramaturgií, strukturou, atmosférou. Každý ročník má své téma, každý večer má své téma, a dokonce i některá jednotlivá vystoupení mají svá témata. Dlouholetému dramaturgovi festivalu Michalu Schmidtovi se i letos podařilo skvěle vyvážit české premiéry a skutečně mimořádné projekty s návraty a jistotami. Letošní téma Folkových prázdnin bylo O duši, ale tato týdenní přehlídka má duši každý rok.  více

Po téměř magickém zjevení v podobě CD Moravské hlasy - Jihomoravský kraj, které vyšlo před dvěma lety, jsme se konečně dočkali jeho pokračování. Autor tohoto odvážného počinu Jiří Plocek se v něm vydal dále, severně česko - slovenským pomezím až do kraje Zlínského.  více

Monumentální dílo Saul od Georga Friedricha Händela se v české premiéře dočkalo také scénického zpracování. Na závěr Hudebního festivalu Znojmo (po lednovém koncertním provedení v Brně a v Praze) jej nyní nastudoval soubor Czech Ensemble Baroque v čele s předními pěveckými osobnostmi působícími na české i zahraniční scéně.   více