Andreas Scholl dnes diriguje Bachovy kantáty v brněnské katedrále

Andreas Scholl dnes diriguje Bachovy kantáty v brněnské katedrále

Poprvé v ČR vystoupí světoznámý kontratenor Andreas Scholl v roli dirigenta. Uznávaný odborník na hudbu Johana Sebasana Bacha provede se souborem Czech Ensemble Baroque dnes večer v brněnské katedrále dvě Bachovy kantáty a zahájí tak společně již jedenáctou sezonu cyklu Bacha na Mozarta!.

Hudební cyklus BACHA NA MOZARTA! začal v roce 2012 s ambicí atrakvní formou přiblížit hudbu klasiků 17. a 18. století dnešnímu divákovi. S heslem „Stará hudba pro nový věk“ slibuje největší cyklus staré hudby na Moravě, jehož 11. sezóna proběhne od září 2022 do června 2023 v brněnské katedrále a Besedním domě. Nabídne 8 jedinečných koncertů. Prvním z nich je ten dnešní (21. září), který proběhne od 19:00 v katedrále sv. Petra a Pavla.

„Vždy jsme dbali o to, aby všechny koncerty našeho cyklu vedle respektu k tradici a klasickým mistrům, přinášely také momenty objevování a překvapení. Právě chápání a uchopení děl barokních či klasicistních autorů současnými hudebníky udržuje dílo naživu a má co říct i dnešní generaci posluchačů. Je mi velkou c umožnit publiku vyslechnout si Bachovy kantáty tak, jak je vnímá a cí Andreas Scholl. To, že si Andreas vybral pro svůj dirigentský debut v ČR právě náš soubor, je velkou rados i závazkem“ uvedl šéfdirigent Czech Ensemble Baroque, Roman Válek.

S Andreasem Schollem, tentokrát, coby pěvcem, se mohou posluchači setkat také v rámci mimořádného koncertu cyklu, který má ambici stát se kulturní událos roku 2023. Koncertní provedení operyAntonia Caldary Harmonie planet bude skutečnou plejádou pěveckých hvězd. Kromě zmíněného Scholla vystoupí také sólista Metropolitní opery New York Adam Plachetka, německý kontratenorista Valer Sabadus, španělský kontratenorista Carlos Mena, polský tenorista Krysan Adam či renomované české pěvkyně Hana Blažíková a Dagmar Šašková.

Andreas Scholl/ foto Felsnerartist

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější