Benefiční koncert Magdaleny Kožené podpoří základní umělecké školy

Benefiční koncert Magdaleny Kožené podpoří základní umělecké školy

Výjimečný benefiční koncert přichystala mezzosopranistka Magdalena Kožená společně s Brnem – městem hudby UNESCO a festivalem ZUŠ Open. Písňový recitál proběhne v pondělí 13. 12. v brněnském Besedním domě a pro zájemce bude k dispozici i jako živý videopřenos. Účelem večera je podpora a zviditelnění jedinečného tuzemského systému základních uměleckých škol.

V pondělí 13. prosince vystoupí Magdalena Kožená od 19:00 v Besedním domě ve svém rodném Brně. Půjde o její jediné letošní vystoupení v České republice. Doprovodí ji vynikající klavírista Ohad Ben-Ari; společně přednesou písně Bohuslava Martinů, Antonína Dvořáka, Johannesa Brahmse a Modesta Petroviče Musorgského. Symbolickou ouverturou večera věnovaného podpoře tuzemských ZUŠek se stane vystoupení 12leté talentované klavíristky Nory Lubbadové, žákyně ZUŠ Olešská a zároveň absolventky Akademie MenART. Tento stipendijní program patří společně s úspěšným celorepublikovým festivalem ZUŠ Open k hlavním projektům Kožené Nadačního fondu.

Koncert se koná s podporou statutárního města Brna a pod záštitou jeho primátorky JUDr. Markéty Vaňkové. Naše město, které se od roku 2017 může těšit z členství v prestižní Síti kreativních měst UNESCO v oblasti hudby, se dlouhodobě a úspěšně věnuje podpoře hudebního vzdělávání dětí; toto směřování se na benefičním koncertě dokonale propojuje se snahami brněnské rodačky Magdaleny Kožené a jejího fondu, jehož sídlo se nachází právě v Brně.

Dlouho jsem uvažovala, v jaké oblasti bych mohla smysluplně uplatnit své zkušenosti a kontakty, a čím dál tím více se utvrzuji v tom, že moje rozhodnutí zaměřit pozornost a úsilí na ZUŠky bylo správné,“ vrací se Kožená k roku 2016, kdy založila Nadační fond věnující se podpoře a zviditelňování tuzemského unikátního systému základního uměleckého školství. Ten je ve světovém měřítku naprosto ojedinělý: za velmi nízké školné poskytuje téměř půl milionů našich dětí a teenagerů mimořádně vysokou úroveň výuky, a to napříč celou republikou.

Zpětně mohu prohlásit, že rozhodnutí zaměřit se na umělecké vzdělávání bylo jedním z nejlepších kroků v mém životě,“ dodává Kožená. „Pokud děti mají příležitost nenásilně a příjemně kultivovat svoje nadání a zájmy, odráží se to na spokojenosti nejen jejich, ale také jejich rodin, okolí a potažmo celé naší společnosti. Pochopitelně i tento vynikající systém má svá úskalí, a právě v jejich zvládání se snažíme ZUŠkám pomáhat, aby mohly fungovat co nejkvalitněji. Je zapotřebí na význam ZUŠek neustále upozorňovat a nebrat je jako samozřejmost,“ zdůrazňuje Kožená, která brněnským koncertem navazuje na úspěšnou loňskou benefici konanou za stejným účelem v pražském Rudolfinu.

Protože je koncert v Besedním domě již vyprodán, rozhodli se organizátoři nabídnout zájemcům také kvalitní stream: celý slavnostní večer bude živě přenášen na našem facebookovém profilu Brno – město hudby. Podrobné informace o programu a streamu naleznete na webových stránkách Magdaleny Kožené.

Koncert organizuje TIC Brno (Brno – město hudby UNESCO) a Umělecké vzdělávání s.r.o. (festival ZUŠ Open). Koncert se koná za finanční podpory statutárního města Brna.

Magdalena Kožená a Ohad Ben-Ari / foto: Petra Hajská, C.E.M.A. 2020

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Nejčtenější