Benefiční koncert pro Nepál

Série benefičních koncertů na podporu obětí nedávného zemětřesení končí v Brně. V sále Semilassa vystoupí Čankišou, James Harries, Roman Dragoun, Lenka Dusilová, indická folková skupina Papia & Baishnav Tantra a další.

Koncem dubna letošního roku postihlo Nepál nejsilnější zemětřesení od roku 1934. Pomoc pro přeživší obyvatele a finanční podpora nové výstavby obydlí a jiných zničených budov probíhá mimo jiné formou hudebního turné Koncerty pro Nepál, které putuje českými městy. Po koncertech v Praze a Českých Budějovicích proběhne poslední koncert v Brně. Program nabízí nejen mezinárodní hudební umělce, ale také nepálskou kuchyni a výstavu fotek. Výtěžek z koncertu, který se uskuteční 25. června 2015 od 18:00 v sále brněnského Semilassa, pomůže obětem ničivého zemětřesení.

Mezi zahraničními hosty bude například hudení skupina Papia & Baishnav Tantra, kterou založila indická malířka, zpěvačka a básnířka Papia Ghoshal. Její umění odhaluje tradiční, folkovou indickou hudbu a specializuje se především na kulturu a tradice bengálských vesnic. Dalším hostem bude britský hudebník James Harries, který se proslavil tím, že jako první na světě natočil své oficiální album na mobilní telefon. Nahrávku bez úprav vydal a poskytl svým fanouškům v digitální podobě ke stažení na svých internetových stránkách.

Z české scény vystoupí brněnská world music-ethno kapela Čankišou nebo Roman Dragoun. Lenka Dusilová přiveze svůj alternativní folk a Tereza Černochová zazpívá písně z nového pop-rockového alba Škrábnutí.

Foto Petr Volgemut

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější