Blíží se brněnská premiéra tanečního projektu Oneness

21. září 2017, 8:00

Blíží se brněnská premiéra tanečního projektu Oneness

Česko-německý projekt Oneness připravila ProART Company s německým partnerským souborem z Lipska - Phase Zero Productions. Jako choreografové a současně tanečníci vystoupí: Martin Dvořák, Lukáš Lepold, Tine Schmidt a Morgan Reid.

Oneness je abstraktní taneční kus tematikou času, a uchopení okamžiku v minulosti a budoucnosti. Spojuje dva soubory z České republiky a Německa - ProART Company a Phase Zero Productions a jejich práci do jednoho celku v jedinečné umělecké spolupráci - dialogu. Choreografové a tanečníci obou zemí se setkají po vytvoření vlastních "národnostních" choreografií k zadanému tématu a připraví třetí společný kus, který bude rozvíjet a propojovat zkušenosti a zážitky z předešlých oddělených pracovních procesů. Pohledy z obou perspektiv a dvou odlišných mikrosvětů se stanou jedním - ONENESS. "Historie vzniká v každém momentu. Odejde-li okamžik, stává se minulostí. Můžeme si v tomto toku času uvědomit ten skutečný okamžik TEĎ, v kterém se nacházíme a žijeme? A které okamžiky definují česko-německou historii a naše spojenectví? V kterém prostoru a čase byly tyto okamžiky viditetelné či hmatatelné? Můžeme tyto okamžiky znovu tady a teď oživit? Zažívání času a jeho zkoumání prostředky současného tance je snahou a současně cílem česko-německého projektu, který opět prohlubuje myšlenku a filozofii ProART o propojování a vzájemném dialogu mezi žánry a umělci odlišných národností či tvůrčích background," vysvětluje Martin Dvořák.

Brněnská premiéra proběhne 22. a 23. září v Divadle Husa na provázku.

Představení doprovázejí taneční workshopy s tvůrci, v Brně 23. 9. Více informací o workshopech a přihlášení naleznete zde.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější