Boskovice 2019: WWW Neurobeat, Les Bubbey Mayse nebo Khoiba

Boskovice 2019: WWW Neurobeat, Les Bubbey Mayse nebo Khoiba

Začátek letních prázdnin již tradičně doprovází Festival Boskovice - pro židovskou čtvrť. Letošní 27. ročník zahájí dámské kvarteto Les Bubbey Mayse z Francie, inspirované klezmerem a tradičními jidiš písněmi. Součástí hudebního programu jsou dále koncerty kapel jako WWW Neurobeat, Khoiba, Kittchen & Aid Kid s Tomášem Neuwerthem nebo Panenské plameny.

Na hlavní scéně v Letním kině vystoupí například WWW Neurobeat se svou novou deskou Neutopíš se 2x v téže řece, která je podle mnohých českou deskou roku 2018. Energická kapela mr sterile Assembly z Nového Zélandu, spřízněná s domácími Už jsme doma, nabídne alternativu říznutou punkem, exotiku, kostýmy i show. Khoiba, jedno ze zásadních seskupení elektronického popu české klubové scény, přiveze do Boskovic své třetí album, které vyšlo na jaře tohoto roku. A postapokalyptické písničky dvojice Kittchen & Aid Kid s hutnou elektronikou v křehkých ozvěnách sonických hvozdů v Boskovicích podpoří bubeník Tomáš Neuwerth.

V programu bude mít opět své místo i scéna pod patronací Kulturního magazínu UNI, která tak jako každý rok nabídne převážně čerstvá neokoukaná jména, jako jsou například rockové Panenské plameny z Kopřivnice, nadžánrové trio Stinka v čele se spisovatelkou Hanou Lundiakovou, nebo objev loňské vyhledávací přehlídky mladých písničkářů O ptáka Noha, akordeonistku a klavíristku Elišku Sýkorovou. Synagogu rozezní písně v hebrejštině, biblické texty s nápěvy z prostředí chasidské či tradiční židovské zbožnosti, v podání uskupení Augenblick evangelického kněze Tomáše Molnára, které spolu s ním tvoří i houslista Juraj Stieranka, akordeonista Aliaksandr Yasinski a kontrabasista Rosťa Tvrdík. Česko-německá jazzová scéna letos překvapí neobvyklými nástrojovými kombinacemi a mezi první potvrzená jména patří domácí trio Tellemarkk (saxofon, cello a perkuse) či německé duo Brassharfe kombinující, jak název sám napovídá, trubku a harfu. 

Kromě hudebních vystoupení jsou ve festivalovém programu bohatě zastoupeny workshopy, přednášky, divadelní představení nebo filmové projekce. Festival Boskovice je ohlášený na 4. až 7. července 2019.

WWW Neurobeat/ foto archiv skupiny

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po trojici koncertů, které posluchačům v rámci komorního minicyklu Konec streamu. Hrajeme zase živě! připravila Filharmonie Brno, se v pátek uskutečnil závěrečný večer nejen tohoto neobvyklého projektu, ale prakticky vzato celé sezóny 2019/2020. Po violoncellové sekci s harfou, harfě s kontrabasem a po bicích nástrojích s projekcí a tancem rozeznělo sál Besedního domu mnohem tradičnější obsazení v podobě smyčcového kvarteta. To samo o sobě ničemu nevadí, ostatně právě smyčcová kvarteta zaujímají v rámci evropské hudební tradice zvláštní místo a v průběhu více než dvou a půl století vzniklo od dob „Papa“ Haydna až po současnost impozantní množství kvalitní hudební literatury. Rozhodně si členové smyčcových kvartet nemohou stěžovat na nedostatek zajímavých děl určených pro jejich obsazení, jako tomu tu a tam bývá u jiných komorních těles. Hudebníci Marie Pšenicová (housle), Jan Rybka (housle), Petr Pšenica (viola) a Lukáš Svoboda (violoncello) však šli (ať již z vlastní, či cizí iniciativy) zcela jinou cestou. Samotná dramaturgie koncertu připomínala spíše zkoušku na blížící se svatební sezónu než závěrečný koncert cyklu, který má uzavřít ročník 2019/2020 i Besední dům.  více

Po úspěšném vystoupení violoncellové sekce s harfou včera dala Filharmonie Brno v nově vzniklém minicyklu Konec streamu. Hrajeme zase živě! prostor ještě komornějšímu obsazení. Ve středu 27. května měli posluchači možnost navštívit koncert manželské dvojice Ivany Švestkové (harfa) a Marka Švestky (kontrabas). Program sestával nejen ze skladeb určených přímo pro tyto nástroje, ale podobně jako v případě zahajovacího koncertu v této sérii zazněly také úpravy více či méně známých děl světové hudební literatury.  více

Devátý a zároveň poslední díl ze seriálu Průvodce Brno – město hudby UNESCO nese podtitul Electro, beat, multimediavíce

Jsou tomu již takřka tři měsíce, co pandemie koronaviru vtrhla do České republiky, otřásla národní ekonomikou, školstvím i kulturou; bezohledně devalvovala měnu, poslala děti do improvizovaných domácích lavic a pozavírala galerie, divadla, operní domy i hudební sály. Od té doby jsme si museli zvyknout na proměnlivá vládní nařízení, ale také na jistý kulturní půst. Streamovaná videa nezahnala hlad a ani sebelepší nahrávky neutišily žízeň. V posledním květnovém týdnu se společenský i kulturní život opatrně probouzí k životu; otevírají se také dveře brněnského Besedního domu, kde ve čtyřech dnech soubor odehraje celkem osm koncertů. V nově vzniklém komorním „minicyklu“ Konec streamu. Hrajeme zase živě! nabízí Filharmonie Brno koncerty s podnázvy: Cellisté & harfaHarfa & kontrabas duoBicisté & projekce a Smyčcové kvarteto. Prvně jmenovaný se v pondělní podvečer dokonce dočkal nezvyklé předpremiéry, když hudebníci brněnské filharmonie usedli na střeše tržnice na Zelném trhu. Se stejným programem také včera odpoledne zahájili violoncellisté v čele s koncertním mistrem Pavlem Šabackým a harfenistka Dominika Svozilová poslední sérii koncertů v Besedním domě v této nešťastné sezoně.  více

Po Velikonocích se na sociálních sítích a v médiích objevilo oficiální prohlášení, které každému milovníkovi folkloru pokazilo den. Folklorní festival ve Strážnici se letos neuskuteční. Důvody jsou všem dobře známé. Včera začala další vlna koronavirového rozvolňování a my jsme si nejen proto povídali s ředitelem Národního ústavu lidové kultury (NÚLK) ve Strážnici Martinem Šimšou. Je tedy opravdu důvod ke smutku? Na co se můžeme v nejbližší době těšit? A kdy je nejlepší doba navštívit zámecký park a strážnické muzeum v přírodě? Nejen na tyto otázky následující rozhovor odpoví.  více