Brasil Fest Brno jako ochutnávka karnevalu v Riu

Brasil Fest Brno jako ochutnávka karnevalu v Riu

Brasil Fest Brno oslaví 100 let výročí existence česko-brazilských vztahů. Slavit se bude právě v Brně, se kterým jsou spjati dva Češi, jímž se jako jediným podařilo kvalifikovat se na karneval v Riu coby interpreti. Jsou jimi tanečnice Veronika Lálová a hudebník Jakub Škrha. Festival zahájí průvod, pokračovat bude koncerty a tématickými workshopy.

Latinskoamerický karneval můžeme chápat jako obdobu našeho fašanku a masopustu. „Brazilské karnevaly a festivaly běžně oživují ulice měst v okolních státech. Jsem rád, že tuto atmosféru poprvé zažijeme na vlastní kůži v České republice a konkrétně v centru Brna. V něm žije dle oficiálních statistik přes dvě stě Brazilců a pevně věřím, že se většina z nich do Brasil Festu aktivně zapojí,“ říká Marek Fišer, radní města Brna pro oblast kultury. Brasil Fest Brno se odehraje 12. do 14. června 2020.

V pátek 12. června festival zahájí průvod, který povede z Moravského náměstí na Zelný trh a nádvoří Staré radnice. Kde bude přichystaná after party s brazilskou tematikou. Už ve čtvrtek večer bude možné navštívit letní kino, které bude tematicky promítat. V sobotu 13. června budou od rána do večera probíhat živé koncerty a ochutnávku charakteristických specialit. Závěrem víkendu, v neděli 14. června, se program přesune do parku Lužánky, kde si účastnící budou moci na vlastní kůži vyzkoušet něco z brazilských umění a tradic v rámci workshopů. „Když začne vaše životní vystoupení v Riu, na největším karnevalu na světě, nestačíte se divit, jaká je to síla. Stadión je plný lidí, jsou jich deseti tisíce a všichni skandují, křičí, tleskají, fandí vám a zpívají s vámi. Ta atmosféra se sice nedá zopakovat, ale chceme se tomu aspoň přiblížit a v Brně to pořádně rozjet,“ doplňuje Jakub Škrha. Veškerý program prvního brazilského festivalu v České republice je zdarma.

Veronika Lálová/ foto FB tanečnice

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější