Britský experimentátor Fink navštíví Brno se svým novým albem

Britský experimentátor Fink navštíví Brno se svým novým albem

Charismatický písničkář a experimentátor se opět vrací do klubu Fléda. Představí své nové album Resurgam. Album obsahuje deset skladeb, které vznikly pod producentským dohledem Marka Ellise a ve spolupráci s Timem Thorntonem a Guyem Whittakerem. Fúze folku, rocku, elektroniky a blues zprostředkují v nově rozšířené sestavě.

Fin Greenall alias Fink je vyhledávaný hudební inovátor a skladatel filmové hudby. Pomáhal například psát a produkovat písně Amy Winehouse, spolupracoval s americkou soulovou hvězdou Johnem Legendem na soundtracku k oskarovému filmu 12 let v řetězech a také složil hudbu pro film Williama H. Macyho Rudderless. Fin Greenall pochází z Velké Británie, ale už přes deset let žije v Berlíně.

Pod uměleckým označením Fink vzniklo už deset alb. Skladatele a zpěváka Fina Greenalla v projektu doplňuje baskytarista Guy Whittaker a kytarista, bubeník a prozaik Tim Thornton. Název aktuálního alba Resurgam je převzat z latinského nápisu na kapličce namalované v kostelíku ve Greenallově rodném Cornwallu.

Album Resurgam vychází 15. září. Koncert proběhne 17. října 2017 od 19:00 v brněnském klubu Fléda.

Fink/ foto Luba Mrkvica

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Fink (UK)

17.10.2017, 19:00 / Club Fléda

S. Capricornus: Jubilus Bernhardi

17.10.2017, 19:30 / kostel sv. Janů (u minoritů)

Jazz Brno 2017 / Aga Derlak Trio (Polsko)

17.10.2017, 20:00 / Stará Pekárna

Martina Trchová & Kupodivu

17.10.2017, 20:00 / Music Lab

FINK (UK)

17.10.2017, 20:00 / Club Fléda

Majority Rule [USA]

17.10.2017, 20:00 / Kabinet múz

Moor Mother (US)

17.10.2017, 20:00 / PRAHA / Fórum pro architekturu a média

Když se řekne „řecká píseň“, někdo si vybaví Děti z Pirea v podání Yvetty Simonové a Milana Chladila (nebo ještě starší verzi Evy Martinové a Karla Dudy). O něco blíže k současnosti stojí Martha a Tena Elefteriadu, které i v sezóně 2018 stále koncertují a navíc pořádají kurzy řeckých tanců. Sestry, které se vedle řecké hudby pohybovaly na poli rocku i popu (a Marthino album Kresby tuší je skvostné), podle mladého brněnského autora a hudebníka Jannise Morase „připravily cestu“ nové generaci řeckých interpretů. V Brně v současné době funguje několik kapel zpívajících řecky a přitom se ústřední postavou této muzikantské komunity stává právě Jannis, jeden ze tří hudebně aktivních bratrů Morasových. Se svým otcem hrají všichni tři ve skupině I Parea, Jannis se věnuje stylu rebetiko v kapele Anatoli a vedle toho má svou autorskou kapelu Jannis Moras & banda. V ní mu vedle bratrů Alexise (baskytara) a Markose (bicí) dělají společnost dvě mladé dámy – Iva Oulehlová (flétny, klarinet) a Zuzana Mitrengová (zpěv). Jannis Moras & banda sice modulací vokálů, harmoniemi a samozřejmě texty v pro nás exotické řečtině tradiční hudbu připomene, ale ve skutečnosti se jedná o folkrockovou kapelu, která hraje výhradně písně svého kapelníka. A Jannis Moras je momentálně jedním z nejzajímavějších brněnských písničkářů.  více

Rozličné nálady Debussyho Faunova odpoledne, ticho neklidu před bouří Brittenova Houslového koncertu a severským koloritem prodchnuté Sibeliovy první symfonie nabídla ve čtvrtek 11. ledna Filharmonie Brno na zdejším Stadionu. Pod taktovkou dirigenta James Feddecka, brněnskému publiku již známého, a za spolupráce s výjimečným slovenským houslistou Milanem Paľou filharmonici představili dramaturgicky zajímavý program s interpretačním nábojem.  více

Na konci listopadu vyšlo CD s názvem Moravské hlasy. Na první pohled nenápadné album by rozhodně nemělo ujít pozornosti. Jedná se o hudební nosič, který je součástí projektu Píseň duše, jehož iniciátorem je Jiří Plocek. Jeho cílem bylo představit fenomén moravské zpěvnosti na příkladu některých oblastí Slovácka.  více

Muzikál Ženy na pokraji nervového zhroucení vznikl na základě výtečného stejnojmenného filmu Pedra Almodóvara. A jeho londýnská verze z roku 2015 hojně obráží tuzemská jeviště. Předloni titul uvedli v Chebu, na sklonku loňského roku v Brně a Praze, letos jej chystají v Liberci. Jak dopadlo jeho brněnské provedení v Městském divadle Brno?  více

Nebývá zvykem, že by se konzervatoristé angažovali v samostatně organizovaných ansámblech. Jeden takový však v loňském roce z brněnské konzervatoře vzešel a směle se etabluje školskému systému a kulturnímu průmyslu trochu navzdory. Mladí prostě chtějí hrát. Chamber Symphony Orchestra Brno se brněnskému publiku úspěšně představil v premiéře v květnu 2017 Mahlerovou symfonií Titánů. Ve své druhé koncertní sezóně soubor pokračoval v komorní interpretaci druhou symfonií Johannese Brahmse. Potřetí v Brně orchestr vystoupil 3. ledna při novoročním koncertu v katedrále sv. Petra a Pavla. Samostatné komorní těleso standardně spolupracuje s dirigentem Stanislavem Kummerem. Pro recenzovaný koncert bylo doplněno o několik hostujících hráčů a taktovky se tentokráte chopil dirigent a skladatel Jiří Najvar. Ten vedle Koncertu pro flétnu Wolfganga Amadea Mozarta a Magnificat Johna Ruttera uvedl v premiéře také svou kompozici La preghiera di Capodanno.  více