Britští Archive představí na Flédě novou desku Restriction

Britští Archive představí na Flédě novou desku Restriction

Archive patří ke špičce světového trip-hopu. Restriction tour obohatí světelná performance, kterou speciálně pro tuto příležitost připravilo uskupení Prototyp.

Archive na Flédě promítnou i svůj film Axiom a předvedou hudební hru kombinující trip-hop, elektronické experimentátorství a drsnější linky z progressive rocku. „Archive se vyznačují technicky dokonalými vrstvenými zvukovými kolážemi a geniální gradací svých skladeb. Jejich zvukový perfekcionismus a práce s atmosférou pro nás bude velká profesní zkušenost. Pro návštěvníky koncertu to pak bude zážitek, který zjitří všechny jeho smysly a probudí dosud nepoznané emoce,“ upřesňuje David Novotný, dramaturg klubu Fléda.

Archive zahrají v Brně 17. března. Unikátní hudební performance bude obohacena o  interaktivní projekci Spilled Out od Prototyp. Dílo Jakuba Valtara je inspirována tokem a mícháním kapalin.

Feel It – singl z alba Restriction

Formace Archive vznikla v roce 1993 a během své existence stihla vydat deset studiových alb. Kapela hudebně lavíruje na tenké hranici mezi trip-hopem, kterou citlivě dolaďuje elektronikou a orchestrálními prvky. Ve Spojeném království na sebe Archive upozornili již svou první deskou Londynium. Tu ocenila tamní klubová scéna i velikáni showbusinessu jako Peter Gabriel. Během svého hudebního vývoje se kapela nejdříve profilovala v dark-trip-hopu ve stylu Massive Attack, později svou tvorbu posunula k psychedelickým až rockově progresivním baladám.

Kromě hudebních experimentů nejsou Archive cizí ani filmové projekty. Jejich čtyřicetiminutový film s názvem Axiom sklidil skvělý ohlas u kritiky. V roce se Axiom probojoval se do filmového festivalu Sundance v Londýně. Nejnovější deska kapely s názvem Restricion pak vyšla před 2 měsíce a hudební komunitu zaujala hlavně svou detailní prací s harmoniíí zvuku a až architektonicky precizní výstavbou tónů.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Archive (uk)

17.3.2015, 20:00 / Club Fléda



Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější