Brněnská premiéra muzikálu Duch

15. říjen 2014, 16:51

Brněnská premiéra muzikálu Duch

Muzikál Duch přináší na naše jeviště nejen nesmrtelný, krásný příběh lásky, která překonává hranice pozemského života, ale i řadu nevídaných divadelních kouzel a zázraků, ve spojení se silnými melodiemi.

Demi Moore sedí u hrnčířského kruhu, ruce zabořené do hlíny a u toho ji objímá do půl těla svlečený Patrick Swayze. Jen málokdo nezná tuto scénu z filmu Duch, který na začátku devadesátých let vlétl do kin. Nejde o pouhý dojemný příběh o složitostech jedné lásky. Příběh, v němž se mísí lovestory s fantasy, krimi a komedií si získal srdce diváků po celém světě právě díky tomu, jak kombinuje všechny tyto žánry. I díky tomu je autor scénáře Bruce Joel Rubin držitelem Oscara za tento titul. Vedle ústřední dvojice Sama a Molly na sebe ale značnou část pozornosti strhává i další důležitá postava příběhu, šarlatánka, tedy věštkyně a médium Oda Mae, za kterou byla Whoopi Goldberg rovněž oceněna prestižní filmovou cenou. Její nezřízená komediální energie je pohonem celého snímku a dodává mu potřebné odlehčení a nadhled. Jinak by příběh o nesmrtelnosti lásky mohl působit jako americký sladký kýč, když ale přidáme ještě kriminální zápletku, ve které je hlavním padouchem překvapivě blízký přítel hlavních postav, dostáváme dokonale namíchaný koktejl emocí, napětí a legrace.

Autor scénáře se rozhodl příběh adaptovat i pro muzikál a oslovil k tomu hudebníky nejpovolanější. David A. Stewart je legendární britský popový muzikant, který s Annie Lennox zářil zejména v 70. a 80. letech ve slavném duu Eurythmics, a Glen Ballard je zas americký písničkář a především producent, který spolupracuje s takovými hvězdami, jakou je např. Alanis Morissette, a podílel se i na albech Michaela Jacksona. Tato dvojice napsala společně pro Ducha hitovou hudbu, která se divákům vryje pod kůži. Ústřední melodie, již si zamilovali již filmoví diváci, slavná Unchained Melody, poprvé zazněla v roce 1955, ale jejíž nejslavnější verzi nahrál až v roce 1977 Elvis Presley. Zůstává ale také ústřední melodií muzikálu.

Jde o další muzikálový titul, který se na jeviště Městského divadla Brno dostává poměrně krátce po své světové premiéře. Ta proběhla v březnu v roce 2011 v Manchesteru, odkud se velmi záhy muzikál přesunul na londýnský West End, kde se odehrálo 500 repríz. V dubnu roku 2012 zaznamenal Duch se 136 reprízami úspěch na Broadwayi a rozběhl se do celého světa. Hrál se již např. v Austrálii, Holandsku, Itálii, Maďarsku… a nyní se chystá jeho česká premiéra v režii Stanislava Moši a překladu Jiřího Joska. V hlavních rolích se můžete těšit na Svetlanu Janotovou nebo Ivanu OdehnalovouAleše Slaninu nebo Dušana Vitázka. Opravdovou perličkou potom bude černošská senzibilka v podání Zdeny Herfortové nebo Markéty Sedláčkové. O řadu jevištních kouzel se postará scéna Christopha Weyerse s projekcemi Petra HlouškaDalibora Černáka, které doplní kostýmy Andrey Kučerové a choreografie Hany Kratochvilové. Hudební nastudování mají na starosti dirigenti Dan KalousekEma Mikešková.

Premiéra se odehraje 18. října 2014 v 19:00 hodin na Hudební scéně.

Foto archiv MDB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Muzikál Don Juan, který o víkendu uvedlo ve světové premiéře Městské divadlo Brno je scénáristicky překombinovanou, místy naivně romantickou story, hudebně průměrnou, a tak i divadelně prostřední produkcí, v níž se ale najde několik zajímavých hereckých výkonů.  více

Také v případě Mladého Frankensteina chce Petr Gazdík publiku nabídnout vše, na co se u podobných produkcí v muzikálové aréně na Lidické ulici sází. Co to je? Profesionálně odvedená podívaná, která diváky strhne na svoji stranu dobrými hereckými a pěveckými čísly, tanečními výkony, ale také naživo hranou muzikou a zajímavou výpravou.  více


Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější