Brněnská premiéra muzikálu Duch

15. říjen 2014, 16:51

Brněnská premiéra muzikálu Duch

Muzikál Duch přináší na naše jeviště nejen nesmrtelný, krásný příběh lásky, která překonává hranice pozemského života, ale i řadu nevídaných divadelních kouzel a zázraků, ve spojení se silnými melodiemi.

Demi Moore sedí u hrnčířského kruhu, ruce zabořené do hlíny a u toho ji objímá do půl těla svlečený Patrick Swayze. Jen málokdo nezná tuto scénu z filmu Duch, který na začátku devadesátých let vlétl do kin. Nejde o pouhý dojemný příběh o složitostech jedné lásky. Příběh, v němž se mísí lovestory s fantasy, krimi a komedií si získal srdce diváků po celém světě právě díky tomu, jak kombinuje všechny tyto žánry. I díky tomu je autor scénáře Bruce Joel Rubin držitelem Oscara za tento titul. Vedle ústřední dvojice Sama a Molly na sebe ale značnou část pozornosti strhává i další důležitá postava příběhu, šarlatánka, tedy věštkyně a médium Oda Mae, za kterou byla Whoopi Goldberg rovněž oceněna prestižní filmovou cenou. Její nezřízená komediální energie je pohonem celého snímku a dodává mu potřebné odlehčení a nadhled. Jinak by příběh o nesmrtelnosti lásky mohl působit jako americký sladký kýč, když ale přidáme ještě kriminální zápletku, ve které je hlavním padouchem překvapivě blízký přítel hlavních postav, dostáváme dokonale namíchaný koktejl emocí, napětí a legrace.

Autor scénáře se rozhodl příběh adaptovat i pro muzikál a oslovil k tomu hudebníky nejpovolanější. David A. Stewart je legendární britský popový muzikant, který s Annie Lennox zářil zejména v 70. a 80. letech ve slavném duu Eurythmics, a Glen Ballard je zas americký písničkář a především producent, který spolupracuje s takovými hvězdami, jakou je např. Alanis Morissette, a podílel se i na albech Michaela Jacksona. Tato dvojice napsala společně pro Ducha hitovou hudbu, která se divákům vryje pod kůži. Ústřední melodie, již si zamilovali již filmoví diváci, slavná Unchained Melody, poprvé zazněla v roce 1955, ale jejíž nejslavnější verzi nahrál až v roce 1977 Elvis Presley. Zůstává ale také ústřední melodií muzikálu.

Jde o další muzikálový titul, který se na jeviště Městského divadla Brno dostává poměrně krátce po své světové premiéře. Ta proběhla v březnu v roce 2011 v Manchesteru, odkud se velmi záhy muzikál přesunul na londýnský West End, kde se odehrálo 500 repríz. V dubnu roku 2012 zaznamenal Duch se 136 reprízami úspěch na Broadwayi a rozběhl se do celého světa. Hrál se již např. v Austrálii, Holandsku, Itálii, Maďarsku… a nyní se chystá jeho česká premiéra v režii Stanislava Moši a překladu Jiřího Joska. V hlavních rolích se můžete těšit na Svetlanu Janotovou nebo Ivanu OdehnalovouAleše Slaninu nebo Dušana Vitázka. Opravdovou perličkou potom bude černošská senzibilka v podání Zdeny Herfortové nebo Markéty Sedláčkové. O řadu jevištních kouzel se postará scéna Christopha Weyerse s projekcemi Petra HlouškaDalibora Černáka, které doplní kostýmy Andrey Kučerové a choreografie Hany Kratochvilové. Hudební nastudování mají na starosti dirigenti Dan KalousekEma Mikešková.

Premiéra se odehraje 18. října 2014 v 19:00 hodin na Hudební scéně.

Foto archiv MDB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Muzikál Don Juan, který o víkendu uvedlo ve světové premiéře Městské divadlo Brno je scénáristicky překombinovanou, místy naivně romantickou story, hudebně průměrnou, a tak i divadelně prostřední produkcí, v níž se ale najde několik zajímavých hereckých výkonů.  více

Také v případě Mladého Frankensteina chce Petr Gazdík publiku nabídnout vše, na co se u podobných produkcí v muzikálové aréně na Lidické ulici sází. Co to je? Profesionálně odvedená podívaná, která diváky strhne na svoji stranu dobrými hereckými a pěveckými čísly, tanečními výkony, ale také naživo hranou muzikou a zajímavou výpravou.  více


Jen zřídka je hlavním tématem pro rozhovor jedna jediná skladba. V případě violoncellisty Josefa Klíče, koncertního mistra Národního divadla v Brně, se to však nabízelo. Nestává se každý den, že by se český skladatel se svou písní dostal do finále celosvětové soutěže. Důvodů pro povídání však bylo víc – vzpomínky na zesnulého Jaroslava Erika Friče, Josefovo zaměstnání v Janáčkově divadle i připravované nové album.  více

Pro včerejší zahajovací koncert jubilejního 20. ročníku Festivalu Špilberk zvolila Filharmonie Brno dramaturgii sestávající z osvědčených i méně známých kusů. Podtitul Romantický karneval celý večer ponořil do karnevalového duchu, spjatého s oslavami před začátkem masopustu. Program si tedy vytyčil za cíl charakterizovat právě období veselí, oslav a masek skladbami, které svou náladou vypovídají o této periodě v roce. Téměř zaplněné nádvoří tak mělo příležitost vychutnat si nenáročný a líbivý program, který se také svou nižší teplotou snáze přiblížil onomu chladnému masopustní období.  více

Brno jako město hudby zapsané v UNESCO, má za sebou čtyři festivalové dny plné hudby a tance. Na celkem dvaadvaceti hudebních stanovištích probíhaly desítky koncertů a vystoupení se stovkami účinkujících. Hudba v ulicích zněla na každém rohu, nejvíce pozornosti však letos poutaly čtyři pokoje od výtvarnice Kateřiny Šedé, ve kterých se střídali umělci různých žánrů i národností. Lákadlem byly také vystoupení britských Motionhouse a No Fit State Circus, kteří opakovaně uhranuli náměstí Svobody svými akrobatickými kousky a dechberoucím představením. Nově vznikly také dvě velké scény – Dominik stage na Dominikánském náměstí a Django stage na Malinovského náměstí. Tady se vystřídali umělci jako Jana Kirschner, Monika Bagárová, minus123minut nebo Jan P. Muchow & The Antagonists. Již tradičně festival doprovázel zvuk flašinetářů, kteří se v Brně sešli v rámci svého 10. Mezinárodního setkání. Letos premiérově vystoupili na Maratonu hudby Brno také umělci partnerských měst hudby UNESCO. Zpěvačka a multiinstrumentalistka Tinatin Tsereteli (Hannover) a houslista Nicola Manzan (Bologna). Atmosféru celého festivalu zachycuje video, které najdete níže.

Folkové prázdniny v Náměšti nad Oslavou jsou výjimečný festival. Dramaturgií, strukturou, atmosférou. Každý ročník má své téma, každý večer má své téma, a dokonce i některá jednotlivá vystoupení mají svá témata. Dlouholetému dramaturgovi festivalu Michalu Schmidtovi se i letos podařilo skvěle vyvážit české premiéry a skutečně mimořádné projekty s návraty a jistotami. Letošní téma Folkových prázdnin bylo O duši, ale tato týdenní přehlídka má duši každý rok.  více

Po téměř magickém zjevení v podobě CD Moravské hlasy - Jihomoravský kraj, které vyšlo před dvěma lety, jsme se konečně dočkali jeho pokračování. Autor tohoto odvážného počinu Jiří Plocek se v něm vydal dále, severně česko - slovenským pomezím až do kraje Zlínského.  více