Brněnsko - švédský projekt Alf Carlsson/Jiří Kotača Quartet vydává nový singl Focused Voice

Brněnsko - švédský projekt Alf Carlsson/Jiří Kotača Quartet  vydává nový singl Focused Voice

Po třech letech od vydání debutového alba Journeys přichází mezinárodní Alf Carlsson/Jiří Kotača Quartet tvořený brněnským trumpetistou Jiřím Kotačou, švédským kytaristou Alfem Carlssonem a slovenskou rytmickou sekcí – kontrabasistou Peterem Kormanem a bubeníkem Kristiánem Kurucem, s novou skladbou Focused Voice.

Vzhledem ke geografické vzdálenosti členů kvartetu vznikal repertoár vždy odděleně, singl Focused Voice však vzešel ze společné session ve Stockholmu, finální podoba pak byla nahrána v brněnském Studiu Divadla na Orlí. Kapela se navíc pustila do živé elektroniky v podobě efektových pedálů a padů. „K elektronické hudbě, potažmo efektovým pedálům, umožňujícím větší práci se zvukem a jeho ohýbáním, nás to táhlo delší dobu. Dlouhodobě je jedním ze stavebních kamenů naší muziky práce se širokou paletou zvuků, elektronika nám ji pomohla ještě rozšířit,říká Jiří Kotača.

Focused Voice navíc předznamenává práci na nové desce a také krátké turné. „Trochu ještě doháníme koncerty, některé už několikrát posunuté, z předchozích dvou covidových let. Na tento rok chystáme několik bloků koncertů po České republice a Slovensku, poprvé se podíváme do Bulharska, kde budeme mít v létě několik vystoupení. Mimo to budeme v brzké době psát další muziku a zhruba v polovině roku vydávat další singl, který vznikl na poslední nahrávací session, dodává Kotača k letošním plánům.

Kotaču s Carlssonem spojilo studium v nizozemském Rotterdamu. Alf Carlsson/Jiří Kotača Quartet, doplněný o vynikající slovenské jazzmany Petera Kormana a Kristiána Kuruce, odehrál desítky koncertů na jazzových festivalech a v klubech ve Švédsku, Slovensku a České republice. V tvorbě se mísí vlivy lyrické skandinávské hudby a moderního jazzu se špetkou moravského a slovenského folkloru, což přináší unikátní zvuk, kladoucí důraz na pestrost, silné melodie a propojování odlišných hudebních tradic a kořenů. Vydání singlu Focused Voice podpořila česká proexportní kancelář SoundCzech. Koncert Alf Carlsson/Jiří Kotača Quartet proběhne 30. března 2022 ve 20:30 v brněnském Music Labu.

Alf Carlsson/Jiří Kotača Quartet/ foto Jiří Lubojacký

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Alf Carlsson/Jiří Kotača Quartet

30.3.2022, 20:30 / Music Lab

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější