Brno Contemporary Orchestra: Con Certo – poslední koncert v sezoně

Brno Contemporary Orchestra: Con Certo – poslední koncert v sezoně

Con Certo "s jistotou" nebo „s čertem“? Tak se jmenuje poslední koncert 9. sezony Brno Contemporary Orchestra. Závěr sezony proběhne v čele s houslistou Milanem Paľou, který provede Ligetiho Koncert pro housle, a pod taktovkou Pavla Šnajdra.

Během období karantény se BCO podařilo premiérovat tři nové skladby na objednávku, zorganizovat stream z izolace a nakonec vystoupit na Pražském jaru v Brně. Orchestr sice přišel o dva koncerty ve vile Tugendhat, ale závěr své koncertní sezony si chce užít s účastí publika, i když v omezeném množství v důsledku epidemiologických opatření. V rámci koncertu zazní Kasace pro komorní orchestr od Alexeje FriedaUn posto nell'acqua od Olga NeuwirthaViolin concerto Györgyho Ligetiho. Jako sólista večera vystoupí Milan Paľa, koncert řídí Pavel ŠnajdrPoslední koncert sezony s názvem Devátá vlna proběhne 11. června 2020 od 19:30 v Konventu Milosrdných bratří.

„Těším se, že budeme zase moci hrát živému publiku. Poslední koncert naší deváté sezony má několik významů. Skrytých i obnažených. Je to spíš taková hra se slovy: Concerto – v překladu koncert, Con certo – lze foneticky přepsat a částečně třeba i přeložit jako - „Kon čerto“ – s čertem. A tím samozřejmě myslíme s „čertovským“ Milanem Paľou. Ligetiho houslový koncert je divoký, efektní a velmi náročný. S Milanem jsme teď myslím na Pražském jaru ukázali, že nám to společně jde a mám radost, že tu jeho neutuchající energii budeme moci opět poslat naživo jak do orchestru tak našim posluchačům“, dodává dirigent Pavel Šnajdr.

Milan Paľa/ Foto Julian Veverica

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Bco v Brně, aneb finále sezóny

11.6.2020, 19:30 / Konvent Milosrdných bratří

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější