Brno Contemporary Orchestra: Hrášek v lusku, mše se zvuky baziliky a světová premiéra DNA

2. listopad 2021, 1:00

Brno Contemporary Orchestra: Hrášek v lusku, mše se zvuky baziliky a světová premiéra DNA

Brno Contemporary Orchestra vstoupilo do slavnostní desáté sezony koncertem WE ARE THE WORLD v pasáži Jalta, nyní se přesouvá na koncertní podium Besedního domu, kde uvede koncert s názvem Hrášek v lusku. Mezi prvními hudebními hesly reflektujícími historické milníky a mezinárodní fenomény pocházející z Brna, které ve světových premiérách pro jejich jubilejní sezonu komponují skladatelé z celého světa, patří DNA. Autorem je Jan Krejčík, který koncert řídí. Další světovou premiérou bude dílo Mendel's Mix od australského skladatele Jona Rose.

Na úvod koncertu zazní unikátní provedení Zádušní mše Pavla Křížkovského, která provázela poslední rozloučení s Řehořem Mendlem a kterou dirigoval Leoš Janáček v brněnské bazilice. Skladbu uslyšíte s experimentálním podkresem originálních zvuků starobrněnské baziliky. Přední specialista na intepretaci soudobé hudby, uznávaný německý varhaník Dominik Susteck, pak využije naplno varhany Besedního domu. Dirigovat Brno Contemporary Orchestra bude autor jedné z nových skladeb a také dirigent Jan Krejčík. Koncert proběhne 4. listopadu 2021 od 19:30 v Besedním domě.

PROGRAM KONCERTU:

HRÁŠEK V LUSKU

Pavel Křížkovský / Mirvis / Pavel Šnajdr – Requiem

Mauricio Kagel - Phantasie für Orgel mit Obbligati (původní brněnské verze)

Dominick Susteck – Weltraumschrot – Garagenband (světová premiéra komorní verze)

Jan Krejčík – DNA (světová premiéra)

Jon Rose - „peas in the pod“ (objednávka BCO)

Dominik Susteck – varhany

Jon Rose – virtuální performance z Austrálie

Ladislav Mirvis Mirvald - elektronika

Brno Contemporary Orchestra  - Jan Krejčík dirigent

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

HRÁŠEK V LUSKU

4.11.2021, 19:30 / Besední dům

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější