Brno má nový hudební festival. Pop Messe přiveze Modeselektor, Algiers, Acid Arab, Sóley nebo Tommyho Cashe

Brno má nový hudební festival. Pop Messe přiveze Modeselektor, Algiers, Acid Arab, Sóley nebo Tommyho Cashe

Brněnská hudební scéna se rozrůstá o další festival. Pop Messe se zaměřuje na mladou populární hudbu. Program prvního ročníku slibuje jména jako jsou Modeselektor, Algiers, Acid Arab, KOKOKO!, Sóley a mnoho dalších. Dvoudenní festival se uskuteční v červenci 2020 v areálu Bobycentra a bývalého fotbalového stadionu za Lužánkami.

Festival má ambince propojit umění, technologie a urbex. Line-up nabízí se zahraniční umělce z žánrů elektronické hudby i současného popu. „Dramaturgii bude tvořit z velké části hip hop, elektronika a kytarová hudba. Počítáme ale i s prostorem pro žánry jako folk, jazz či world music a nebudeme se vyhýbat ani vážné hudbě. Naši pozornost obrátíme také na aktuální společenská témata jako jsou ekologie, společnost a technologie,“ přibližuje programovou strukturu dramaturg festivalu Tomáš Kelar. Festival Pop Messe proběhne 24.–25. července v Brně v areálu Bobycentra a bývalého fotbalového stadionu za Lužánkami.

Návštěvníci festivalu se mohou těšit na elektronické duo Modeselektor z Berlína, pařížskou elektro house dvojici Acid Arab inspirující se východní hudbou, provokativního rapera Tommyho Cashe, písničkářku Sóley, energické Algiers nebo  kapelu KOKOKO! Vystoupí také britský funk-jazzový umělec Kamaal Williams, irská folková skupina Lankum nebo Vessel - představitel anglické elektroscény. Organizátoři přizvali také české interprety. Na festival zavítá kapela Buty, duo Kalle & Band nebo na cenu Anděl v kategorii Objev roku čerstvě nominovaní Bert & Friends. Aktuálně zveřejněný line-up ještě není finální, další jména budou zveřejněna brzy.

Doposud zveřejněná jména umělců:

MODESELEKTOR (live)

ACID ARAB (live)

ALGIERS

TOMMY CASH

SÓLEY

KOKOKO!

KAMAAL WILLIAMS

VESSEL & PEDRO MAIA (live AV)

LANKUM

BUTY

BERT & FRIENDS

KALLE & BAND

Sóley/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější