Budoár staré dámy dnes vydává album Sůl

Budoár staré dámy dnes vydává album Sůl

Album brněnské skupiny vzniklo během léta a podzimu roku 2016. Ve studiu Indies ho Budoár staré dámy nahrál s Broňkem Šmidem.

Texty skladeb prozrazují větší nadhled i rozhled, nejsou tolik utopené v slzách, koukají spíš kolem sebe než do sebe. Kromě vlastních textů zpěvačky Marty Kovářové jsou na albu také zhudebněné texty básníka Karla Šiktance, Lubora Kasala a výtvarníka Paula Klee. „Písničky už nemají šanci vzniknout - když su sama doma s kytarou. Teď už bude vždycky někdo doma! Nejsu už Svobodová a mám dvě děti. Skládám potichu, v hlavě, cestou na vlak, při kojení, než se probudí a už už aby spalo. Dějištěm není Brno, ale vesnice v mrazové kotlině. A kde jsou mé plodné úzkosti? Ztracené v radosti. Tak děkuj - říkají mi. Ale o tom nenapíšeš. Tak radši zazpívám recept na kuře. A solím mnohem míň. Tak mi zbyla,“ doplňuje autorka skladeb, zpěvačka a kytaristka Marta Kovářová.

Album bylo nahráno v sestavě Marta Kovářová (zpěv, kytara, ukulele), Ladislav Šiška (bicí, perkuse, melodika, zvonkohra), Tomáš Ergens (baskytara), Marek Laudát (kytara, zpěv).

Album dnes vydává Indies Scope. Brněnský křest CD Sůl proběhne 3. května 2017.

Seznam Skladeb:

1_Z ježatých hor (4:13)

2_Nejde to umýt (3:58)

3_Bagr (2:26)

4_Jeptiška (3:18)

5_Kopřivy (4:11)

6_Tempa (2:31)

7_Konstrukce černého šípu (3:22)

8_Kuře ve sněhových šatech (1:54)

9_Případ (2:35)

10_Jakoty (3:06)

11_Vláčile! (4:47)

12_Čaj z makovic (2:21)

Budorá staré dámy/ foto archiv skupiny

Pro včerejší zahajovací koncert jubilejního 20. ročníku Festivalu Špilberk zvolila Filharmonie Brno dramaturgii sestávající z osvědčených i méně známých kusů. Podtitul Romantický karneval celý večer ponořil do karnevalového duchu, spjatého s oslavami před začátkem masopustu. Program si tedy vytyčil za cíl charakterizovat právě období veselí, oslav a masek skladbami, které svou náladou vypovídají o této periodě v roce. Téměř zaplněné nádvoří tak mělo příležitost vychutnat si nenáročný a líbivý program, který se také svou nižší teplotou snáze přiblížil onomu chladnému masopustní období.  více

Brno jako město hudby zapsané v UNESCO, má za sebou čtyři festivalové dny plné hudby a tance. Na celkem dvaadvaceti hudebních stanovištích probíhaly desítky koncertů a vystoupení se stovkami účinkujících. Hudba v ulicích zněla na každém rohu, nejvíce pozornosti však letos poutaly čtyři pokoje od výtvarnice Kateřiny Šedé, ve kterých se střídali umělci různých žánrů i národností. Lákadlem byly také vystoupení britských Motionhouse a No Fit State Circus, kteří opakovaně uhranuli náměstí Svobody svými akrobatickými kousky a dechberoucím představením. Nově vznikly také dvě velké scény – Dominik stage na Dominikánském náměstí a Django stage na Malinovského náměstí. Tady se vystřídali umělci jako Jana Kirschner, Monika Bagárová, minus123minut nebo Jan P. Muchow & The Antagonists. Již tradičně festival doprovázel zvuk flašinetářů, kteří se v Brně sešli v rámci svého 10. Mezinárodního setkání. Letos premiérově vystoupili na Maratonu hudby Brno také umělci partnerských měst hudby UNESCO. Zpěvačka a multiinstrumentalistka Tinatin Tsereteli (Hannover) a houslista Nicola Manzan (Bologna). Atmosféru celého festivalu zachycuje video, které najdete níže.

Folkové prázdniny v Náměšti nad Oslavou jsou výjimečný festival. Dramaturgií, strukturou, atmosférou. Každý ročník má své téma, každý večer má své téma, a dokonce i některá jednotlivá vystoupení mají svá témata. Dlouholetému dramaturgovi festivalu Michalu Schmidtovi se i letos podařilo skvěle vyvážit české premiéry a skutečně mimořádné projekty s návraty a jistotami. Letošní téma Folkových prázdnin bylo O duši, ale tato týdenní přehlídka má duši každý rok.  více

Po téměř magickém zjevení v podobě CD Moravské hlasy - Jihomoravský kraj, které vyšlo před dvěma lety, jsme se konečně dočkali jeho pokračování. Autor tohoto odvážného počinu Jiří Plocek se v něm vydal dále, severně česko - slovenským pomezím až do kraje Zlínského.  více

Monumentální dílo Saul od Georga Friedricha Händela se v české premiéře dočkalo také scénického zpracování. Na závěr Hudebního festivalu Znojmo (po lednovém koncertním provedení v Brně a v Praze) jej nyní nastudoval soubor Czech Ensemble Baroque v čele s předními pěveckými osobnostmi působícími na české i zahraniční scéně.   více