Central European Jazz Competition hledá hudební talenty. Uzávěrka přihlášek se blíží

12. říjen 2018, 1:00

Central European Jazz Competition hledá hudební talenty. Uzávěrka přihlášek se blíží

JazzFestBrno a Poysdorf Jazz Wine zvou mladé talentované hudebníky do jazzové soutěže Central European Jazz Competition. Do uzavření přihlášek zbývá mladým českým a rakouským kapelám už jen pár dní. Soutěž společně pořádají festivaly JazzFestBrno a Poysdorf Jazz & Wine.

Pro vítěze se účast v soutěži může snadno proměnit v přelomový okamžik jejich hudební dráhy. Mezi hlavními cenami jsou totiž kromě zajímavé finanční odměny také koučování od vybraného profesionála a především vlastní koncert na obou zmíněných festivalech. Přihlášky pořadatelé přijímají do 15. října prostřednictvím online formuláře na webu jazzcompetition.cz.

Z přihlášených kapel vybere porota na základě hudebních ukázek a dalších podkladů maximálně osm finalistů, kteří zahrají na soutěžním koncertě 1. 12. v brněnské Alterně. „Všichni, kdo postoupí do tohoto finálového kole, získají nejen zkušenosti a nové kontakty, ale také zpětnou vazbu od poroty složené z českých a rakouských jazzových osobností,“ říká umělecký ředitel JazzFestu Brno Vilém Spilka. Role porotců se zhostí zkušení skladatelé a hudebníci – basista a multiinstrumentalista Jiří Slavík, pianista Milan Svoboda, saxofonisté Luboš Soukup a Bernhard Wiesinger a dramaturg Peter Polansky.

Soutěže se mohou zdarma zúčastnit jazzové kapely libovolného obsazení. Věk většiny členů musí být do 35 let. Kapelník musí být české nebo rakouské národnosti a stejně tak většina členů musí být české nebo rakouské národnosti, popřípadě musí mít dlouhodobý přechodný pobyt buď v Česku, nebo Rakousku.

Přeshraniční česko-rakouský projekt s názvem Central European Jazz Competition je podpořený z programu Interreg V-A Rakousko-Česká republika.

Foto JFB 2017 - katedra jazzové interpretace JAMU

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější