Central European Jazz Competition hledá hudební talenty. Uzávěrka přihlášek se blíží

12. říjen 2018, 1:00

Central European Jazz Competition hledá hudební talenty. Uzávěrka přihlášek se blíží

JazzFestBrno a Poysdorf Jazz Wine zvou mladé talentované hudebníky do jazzové soutěže Central European Jazz Competition. Do uzavření přihlášek zbývá mladým českým a rakouským kapelám už jen pár dní. Soutěž společně pořádají festivaly JazzFestBrno a Poysdorf Jazz & Wine.

Pro vítěze se účast v soutěži může snadno proměnit v přelomový okamžik jejich hudební dráhy. Mezi hlavními cenami jsou totiž kromě zajímavé finanční odměny také koučování od vybraného profesionála a především vlastní koncert na obou zmíněných festivalech. Přihlášky pořadatelé přijímají do 15. října prostřednictvím online formuláře na webu jazzcompetition.cz.

Z přihlášených kapel vybere porota na základě hudebních ukázek a dalších podkladů maximálně osm finalistů, kteří zahrají na soutěžním koncertě 1. 12. v brněnské Alterně. „Všichni, kdo postoupí do tohoto finálového kole, získají nejen zkušenosti a nové kontakty, ale také zpětnou vazbu od poroty složené z českých a rakouských jazzových osobností,“ říká umělecký ředitel JazzFestu Brno Vilém Spilka. Role porotců se zhostí zkušení skladatelé a hudebníci – basista a multiinstrumentalista Jiří Slavík, pianista Milan Svoboda, saxofonisté Luboš Soukup a Bernhard Wiesinger a dramaturg Peter Polansky.

Soutěže se mohou zdarma zúčastnit jazzové kapely libovolného obsazení. Věk většiny členů musí být do 35 let. Kapelník musí být české nebo rakouské národnosti a stejně tak většina členů musí být české nebo rakouské národnosti, popřípadě musí mít dlouhodobý přechodný pobyt buď v Česku, nebo Rakousku.

Přeshraniční česko-rakouský projekt s názvem Central European Jazz Competition je podpořený z programu Interreg V-A Rakousko-Česká republika.

Foto JFB 2017 - katedra jazzové interpretace JAMU

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější