Central European Jazz Showcase představí české a slovenské kapely delegátům z celé Evropy

22. červen 2022, 1:00

Central European Jazz Showcase představí české a slovenské kapely delegátům z celé Evropy

Pořadatelé festivalu JazzFestBrno připravili ve spolupráci s občanským sdružením Spectaculum druhý ročník jazzového showcase. Ten se uskuteční v Divadle Husa na provázku. Central European Jazz Showcase (CEJS) je dvoudenní koncertní přehlídka, při níž se vybrané kapely z Česka a Slovenska představí mezinárodnímu publiku složenému z delegátů z řad programových ředitelů festivalů, dramaturgů hudebních klubů i novinářů.

CEJS je na míru šitý kapelám, které mají potenciál prosadit se v zahraničí. Cílem showcase je podpořit export jazzových kapel, aby se častěji objevovaly na programech klubů a festivalů v zahraničí a popularizovaly tak český a slovenský jazz. „Síle zážitku v blízké přítomnosti hudebníků plně zabraných do tvůrčího procesu se nevyrovná prostě nic. Troufnu si tvrdit, že většina hudebních promotérů smýšlí podobně – prezentace živé hudby je často jejich celoživotním posláním. Mohu snad také říci, že většina pořadatelů mnohdy vybírá kapely na základě vlastní zkušenosti s jejich živým vystoupením. Dobrou příležitost pro sebeprezentaci kapelám nabízí právě tradiční formát showcase, při němž se promotérům koncentrovaně představuje celá řada kapel,” říká ředitel festivalu JazzFestBrno Vilém Spilka. Central European Jazz Showcase je letos ohlášeno na 27. a 28. června 2022.

Po loňském premiérovém ročníku, který přinesl přehlídku českých a rakouských kapel, se tentokrát pozornost zaměří kromě české scény také na slovenskou. Představí se jak kapely, které patří ke stálicím českého a slovenského jazzu, tak hudební projekty, které stihly upoutat pozornost odborné i laické veřejnosti, byť vznikly teprve nedávno. Českou tvorbu budou na hudební přehlídce reprezentovat Muff, Endemit, Ochepovsky Project, Treetop, Brünnwerk, The Track Inspection, Post Noisy Pots a Limbo. Ze Slovenska se do Brna vypraví Tibor Feledi Kairos Quintet, Kristin Lash & Jakob Grey, Pacora Trio, Miloš Biháry & Jazz Funk Brothers, Altar Quintet, Sole, Ľubomír Gašpar Cimbal Project a Sisa Fehér & Vladko Mikláš: Bardo. Vystupující interprety zvolila porota složená z českých, slovenských i evropských představitelů jazzové komunity, která vybírala z desítek přihlášek.

CEJS je určen výhradně pro odbornou veřejnost. Kdo má ale chuť poslechnout si projekty s českým a slovenským rukopisem, může už o den dříve, tedy v neděli 26. června, vyrazit rovněž do Husy na provázku na Slavnosti synkop – novou akci festivalu JazzFestBrno, která během jednoho večera na třech pódiích nabídne nepřetržitý proud toho nejzajímavějšího z domácí jazzové scény. Na premiérovém ročníku vystoupí mimo jiné Dan Bárta, David Dorůžka či Vertigo.

Endemit/ foto credit kapely

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější