Český filharmonický sbor Brno zahájil sezónu 2014/2015

29. srpen 2014, 7:41

Český filharmonický sbor Brno zahájil sezónu 2014/2015

Český filharmonický sbor Brno uskuteční v září 2014 několik významných koncertních projektů u nás i v zahraničí. Ve dnech 1. a 2. 9. zahajuje Svatováclavský hudební festival v Ostravě (Dvořák: Requiem s dirigentem Jakubem Hrůšou), dále provede na Rheingau Musik Festivalu v bazilice Eberbach v Německu kantátu Hectora Berlioze Romeo a Julie, 11.–14. 9. hostuje v Saarbrückenu, kde s tamním rozhlasovým orchestrem a dirigentem Karlem M. Chichonem zazpívají Beethovenovu 9. symfonii. Od 15. do 17. 9. se sbor podílí na provedení a nahrávce Dvořákovy opery Alfréd v rámci festivalu Dvořákova Praha v Rudolfinu. Poslední týden v září hostuje v Belgii v BruseluLiége, kde provede dvakrát Janáčkovu Glagolskou mši s dirigentem Christianem Armingem a sborový koncert se skladbami F. Poulenca, H. Góreckého, B. Martinů, A. Brucknera a P. Fialy za řízení svého sbormistra Petra Fialy.

Český filharmonický sbor Brno se sbormistrem Petrem Fialou zahájil sezónu 2014/2015 koncertem 20. srpna 2014 v rámci Hudebních slavností Emy Destinnové v kostele sv. Jana Nepomuckého v Českých Budějovicích se skladbami Antonína Dvořáka Hospodine pomiluj ny, Mše D-durTe Deum. Spoluúčinkovali Čeští komorní sólisté (umělecký vedoucí Ivan Matyáš), Jarmila Baxová – soprán, Tomáš Šelc – bas. Dirigent: Petr Fiala.

Na natáčení profilového CD světoznámého tenora Bryana Hymela ve Smetanově síni Obecního domu v Praze 21. 8. 2014 byla přizvána mužská část sboru společně s PKF-Prague Philharmonia, dirigoval Emmanuel Villaume.

Společně s Filharmonií Hradec Králové provedl 23. 8. 2014 na Zámeckém nádvoří v Moravských Budějovicích slavnou kantátu Carmina Burana Carla Orffa, hudební nastudování Stanislav Vavřínek

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Dobře sestavený i výborně provedený program duchovní hudby jsme mohli slyšet v neděli večer v Besedním domě. Český filharmonický sbor Brno pod vedením Jana Ocetka uzavřel pro tuto sezónu svůj abonentní cyklus.  více

Zakladatel Českého filharmonického sboru Brno Petr Fiala dnes slaví sedmdesáté narozeniny. Kromě gratulace to pokládám za dobrou příležitost k rozhovoru o jeho práci současné, minulé i budoucí.  více

Provedení Requiem za mladého básníka ve Frankfurtu se odehrálo minulou neděli a setkalo se s bouřlivým ohlasem. Bylo by fantastické slyšet je někdy v Brně a myslím, že znovuzrozený Moravský podzim by se o to mohl pokusit.  více


Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější