Čtyřdenní Maraton hudby Brno s flašinetáři, bagrem a Kenny Garrettem

Již tento čtvrtek, tedy 9. srpna se Brno otevře největší hudební události léta - čtyřdennímu Maratonu hudby Brno 2018. V programu jsou hvězdná jména tuzemské i zahraniční hudební scény, dále nový cirkus, jazz, rock, punk-rock, folklor, šansony, hiphop, crossover, beatbox, flašinety, bezuliční busking, ale třeba také ohňová show, kytarová, klavírní či varhanní klasika i slavná mše Antonína Dvořáka.

Brno loni uspělo se zápisem do Sítě kreativních měst UNESCO a pyšní se titulem „město hudby“. Maraton hudby Brno nabízí desítky koncertů a happeningů, které na čtyři dny zaplní moravskou metropoli a umožní návštěvníkům zažít hudbu v mnoha jejích podobách. Pořadatelé festivalu letos očekávají přes 20 000 posluchačů. Část hudebního menu je proto nabízena bez bariér vstupného, stačí si jen vybrat a přijít. Některé přiláká neopakovatelná atmosféra v ulicích města, jiné hvězdná jména na koncertech. Pořadatelé však určitě doporučují sestavit si menu o více chodech. Jedním z největších festivalových lákadel je respektovaný francouzský soubor akrobatů Cirque Inextremiste vystupující s bagrem v cirkusovém šapito. Na toto adrenalinové dobrodružství jste zváni do šapitó v areálu Hněvkovského v Komárově po čtyři festivalové večery od 9. do 12. srpna. Největší jazzovou událostí brněnského hudebního léta zase bezesporu bude vystoupení izraelského pianisty Yarona Hermana a proslulého amerického saxofonisty Kennyho Garretta.

Do Brna zavítá také anglická punk rocková legenda The Adicts, kultovní Dog Eat Dog, holadská kapela Physical graffiti či jedna z nejúspěšnějších kapel současnosti, britští alt-J, ale také kytaroví mágové, mše Antonína Dvořáka na Petrově, šansony Chantal Poullain, folklor a oblíbený busking, letos obohacený o Mezinárodní setkání flašinetářů. To a mnohem víc je součástí žánrově pestré nabídky, která na jeden prodloužený víkend promění město ve velkou hudební stage.

Hudební atmosféru města dotvoří zahraniční buskeři jako Rob Falsini (Anglie), El-Loren (Itálie), ILHAAM (Francie), Mario Parizka (Rakousko) či Underground Funk Orchestra (Maďarsko), z českých účinkujících se můžete těšit například na Petra Vášu a Muchu, v rámci Pianoštafety na Ivo Kahánka a Davida MarečkaBarbara Maria Willi si do Reduty opět pozve své přátele a Nekonečné varhany u jezuitů rozezní například prof. Alena Veselá, Petr Kolař či Hana Bartošová.

Kompletní program najdete zde.

Maraton hudby Brno - PROGRAM V BODECH:

9. – 12. 8. 2018

9. 8. čtvrtek

19.00 Nový cirkus

20.00 Klasika

10. 8. pátek

16.00-20.00 Bezuliční busking

16.00 Na prknech, dlažbě i trávě

19.00 Nový cirkus

19.30 Jazz

20.00 Klasika

20.00 Rock

11. 8. sobota

10.00-20.00 Bezuliční busking

9. Mezinárodní setkání flašinetářů

13.00-18.00 Folklor

18.00 Hiphop

18.00 Na prknech, dlažbě i trávě

19.00 Klasika

19.00 Nový cirkus

20.00 Rock

20.00-24.00 Folklor

12. 8. neděle

10.30 Klasika

13.00 Na prknech, dlažbě i trávě

14.00 Klasika

14.00-20.00 - 9. Mezinárodní setkání flašinetářů

18.00 Rock

19.00 Nový cirkus

19.00 Závěrečný koncert flašinetářů

20.00 Klasika

Foto archiv festivalu - Bezuliční busking 2017

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Maraton hudby 2018: Klasika

9.8.2018, 10:30 / Nová radnice

Kytarový festival: Tom Kerstens (GB/NL)

9.8.2018, 20:00 / Nová radnice

Maraton hudby 2018: Nový cirkus

9.8.2018, 19:00 / areál Hněvkovského, Brno - Komárov

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější