Čtyřdenní Maraton hudby Brno s flašinetáři, bagrem a Kenny Garrettem

Již tento čtvrtek, tedy 9. srpna se Brno otevře největší hudební události léta - čtyřdennímu Maratonu hudby Brno 2018. V programu jsou hvězdná jména tuzemské i zahraniční hudební scény, dále nový cirkus, jazz, rock, punk-rock, folklor, šansony, hiphop, crossover, beatbox, flašinety, bezuliční busking, ale třeba také ohňová show, kytarová, klavírní či varhanní klasika i slavná mše Antonína Dvořáka.

Brno loni uspělo se zápisem do Sítě kreativních měst UNESCO a pyšní se titulem „město hudby“. Maraton hudby Brno nabízí desítky koncertů a happeningů, které na čtyři dny zaplní moravskou metropoli a umožní návštěvníkům zažít hudbu v mnoha jejích podobách. Pořadatelé festivalu letos očekávají přes 20 000 posluchačů. Část hudebního menu je proto nabízena bez bariér vstupného, stačí si jen vybrat a přijít. Některé přiláká neopakovatelná atmosféra v ulicích města, jiné hvězdná jména na koncertech. Pořadatelé však určitě doporučují sestavit si menu o více chodech. Jedním z největších festivalových lákadel je respektovaný francouzský soubor akrobatů Cirque Inextremiste vystupující s bagrem v cirkusovém šapito. Na toto adrenalinové dobrodružství jste zváni do šapitó v areálu Hněvkovského v Komárově po čtyři festivalové večery od 9. do 12. srpna. Největší jazzovou událostí brněnského hudebního léta zase bezesporu bude vystoupení izraelského pianisty Yarona Hermana a proslulého amerického saxofonisty Kennyho Garretta.

Do Brna zavítá také anglická punk rocková legenda The Adicts, kultovní Dog Eat Dog, holadská kapela Physical graffiti či jedna z nejúspěšnějších kapel současnosti, britští alt-J, ale také kytaroví mágové, mše Antonína Dvořáka na Petrově, šansony Chantal Poullain, folklor a oblíbený busking, letos obohacený o Mezinárodní setkání flašinetářů. To a mnohem víc je součástí žánrově pestré nabídky, která na jeden prodloužený víkend promění město ve velkou hudební stage.

Hudební atmosféru města dotvoří zahraniční buskeři jako Rob Falsini (Anglie), El-Loren (Itálie), ILHAAM (Francie), Mario Parizka (Rakousko) či Underground Funk Orchestra (Maďarsko), z českých účinkujících se můžete těšit například na Petra Vášu a Muchu, v rámci Pianoštafety na Ivo Kahánka a Davida MarečkaBarbara Maria Willi si do Reduty opět pozve své přátele a Nekonečné varhany u jezuitů rozezní například prof. Alena Veselá, Petr Kolař či Hana Bartošová.

Kompletní program najdete zde.

Maraton hudby Brno - PROGRAM V BODECH:

9. – 12. 8. 2018

9. 8. čtvrtek

19.00 Nový cirkus

20.00 Klasika

10. 8. pátek

16.00-20.00 Bezuliční busking

16.00 Na prknech, dlažbě i trávě

19.00 Nový cirkus

19.30 Jazz

20.00 Klasika

20.00 Rock

11. 8. sobota

10.00-20.00 Bezuliční busking

9. Mezinárodní setkání flašinetářů

13.00-18.00 Folklor

18.00 Hiphop

18.00 Na prknech, dlažbě i trávě

19.00 Klasika

19.00 Nový cirkus

20.00 Rock

20.00-24.00 Folklor

12. 8. neděle

10.30 Klasika

13.00 Na prknech, dlažbě i trávě

14.00 Klasika

14.00-20.00 - 9. Mezinárodní setkání flašinetářů

18.00 Rock

19.00 Nový cirkus

19.00 Závěrečný koncert flašinetářů

20.00 Klasika

Foto archiv festivalu - Bezuliční busking 2017

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Maraton hudby 2018: Klasika

9.8.2018, 10:30 / Nová radnice

Kytarový festival: Tom Kerstens (GB/NL)

9.8.2018, 20:00 / Nová radnice

Maraton hudby 2018: Nový cirkus

9.8.2018, 19:00 / areál Hněvkovského, Brno - Komárov

Devatenáctý ročník Mezinárodního hudebního festivalu Špilberk zahájil ambiciózní projekt lotyšské akordeonistky Ksenije Sidorové uvádějící podmanivé a smyslné melodie Bizetovy opery Carmen v netradiční a populární či jazzovou hudbou ovlivněné interpretaci. Stěžejní část programu tvořily skladby z alba Carmen, které akordeonistka natočila a vydala jako svůj debut roku 2016. Na pódiu stanuli po boku Ksenije Sidorové také houslista Alejandro Loguercio, klavírista Claudio Constantini, kontrabasista Roberto Koch, kytarista Reentko Dirks a perkusista David Kuckhermann, v několika skladbách doprovodil hudebníky orchestr Filharmonie Brno pod vedením Marka Ivanoviće. Kromě upravených čísel z Bizetova díla zazněla také skladba Malagueña kubánského skladatele Ernesta Lecuony. Pojítko mezi jednotlivými hudebními čísly tvořily částečně improvizované sólové výstupy jednotlivých hudebníků. Přitažlivý program koncertu pod širým nebem tedy sliboval oslovit nejen milovníky vážné hudby, ale také posluchače, kteří jinak zařazují tento druh hudby do svého kulturního vyžití spíše sporadicky. Lákavý příslib uhrančivých melodií pod letní hvězdnou oblohou však narazil na zásadní nedostatek – kvalitu zvuku.  více

Během čtyř dnů nabídl Maraton hudby Brno na 150 koncertů v podání více než 500 účinkujících. Na festivalu se potkali místní umělci i hosté ze zahraničí. Jazzový večer v Sono centru zahájili brněnští Marek Kotača Trio, po kterých následoval Yaron Herman z Izraele a Kenny Garrett z USA, na pódiu na hradě Špilberk dostala publikum do varu domácí hip-hopová legenda Chaozz i crossoveroví a světoví Dog Eat Dog. O rockový večer na Flédě se postarali The Adicts z Anglie spolu s pražským uskupením The Fialky, v Sono centru zase holandští Physical Graffiti vzdali poctu skupině Led Zeppelin. Rocku byla v Brně spousta, v neděli večer vystoupili i britští alt-J.  více

Brněnská „all-stars“ sestava Pozdní sběr přichází po čtyřech letech s novým albem. Tentokrát nezdůrazňuje na obalu osobu svého zakladatele a kapelníka Jiřího Pařeza, který sice zůstává hlavním autorem i sólovým zpěvákem, ale album jako celek je ještě více než minulá deska Pohlednice z Paříže (2014) výsledkem spolupráce sehrané sestavy. V ní se sešli muzikanti jako Michael Vašíček, Emil Formánek, Jiří Meisner nebo David Velčovský, tedy hráči, v jejich životopisech najdeme položky jako Vlasta Redl & Každý den jinak, Kamelot nebo Druhá tráva. Velkou posilou a výrazným oživením sestavy od minulého alba je Radim Zenkl, špičkový mandolinista, působící ve Spojených státech a nyní opět i na Moravě. Vedle mandolíny na album přispěl i irskou flétnou, ale na albu najdeme i další zajímavé barvy – tubu v závěrečné písni Na pivu (v níž se mimochodem vystřídá rekordní počet zpěváků v historii skupiny), dechovou sekci v úvodním Amsterdamu nebo čtveřici lesních rohů ve Smířenívíce

12. srpna 2018 si připomeneme 90. výročí úmrtí skladatele Leoše Janáčka. Zemřel ve věku 74 let na vrcholu tvůrčích sil a jeho náhlá smrt všechny zaskočila. Koncem července 1928 odjel na letní pobyt do rodných Hukvald, kam za ním přijela Kamila Stösslová se synem Ottou. Vzal si s sebou opis partitury své poslední opery Z mrtvého domu, aby provedl korektury a doplňky, práci však nestihl dokončit. Ze silného nachlazení se rozvinul zápal plic, se kterým byl skladatel převezen do Kleinova sanatoria v blízké Ostravě. Zemřel v neděli 12. srpna 1928 v deset hodin dopoledne. Pohřeb se konal o tři dny později v Brně. Janáček je pochován na brněnském Ústředním hřbitově v tzv. čestném kruhu, autorem náhrobku je výtvarník Eduard Milén (tentýž, který navrhl scénu a kostýmy ke světové premiéře opery Příhody lišky Bystroušky).  více

Kdo jezdí do Náměště nad Oslavou na Folkové prázdniny pravidelně, dobře zná strukturu tohoto sympatického festivalu, která se ani letos od předchozích ročníků nelišila: úvodní sobotní koncert jedné kapely (letos Frigg z Finska), následovaný nadstandardním rautem na zámku pro sponzory a podporovatele festivalu, a dalších sedm dní nabitých nejen špičkovou hudbou z celého světa, ale také tvůrčími dílnami, odbornými i odlehčenými přednáškami a rozpravami, výstavami, tancem, společným zpíváním a formálním i neformálním setkáváním. To vše se každý rok točí kolem jednoho základního tématu, které letos bylo „O paměti“. Celých těch osm dnů se v Náměšti vzpomínalo, upamatovávalo, paměti bylo dokonce věnováno i dvoudenní odborné kolokvium v podkroví náměšťské nové radnice. A přitom se po večerech v zámeckém parku odehrávala svěží, naprosto současná hudební dobrodružství.  více