Cyklus Bacha na Mozarta! zahájí operní pantomima s Arnoštem Goldflamem

Cyklus Bacha na Mozarta! zahájí operní pantomima s Arnoštem Goldflamem

Czech Ensemble Baroque opět chystá cyklus barokní a klasicistní hudby s názvem Bacha na Mozarta! Zahajovací koncert sezony nabídne operní pantomimu Sen Michaela Haydna s Arnoštem Goldflamem coby vypravěčem.

Brněnský cyklus 8 hudebních večerů začne v Besedním domě spojením hudby, divadla, slova, zpěvu, fantazie a choreografie ve „Snové” pantomimě Michaela Haydna s vypravěčem Arnoštem Goldflamem. Der Traum byl komponován v době vzniku pantomimy jako oblíbeného žánru. Na rozdíl od baletního představení pohyb tanečníků v pantomimě vyplývá přímo z děje a připomíná tak populární hudebně dramatický žánr 20. století, muzikál. „Již dávno před Wagnerovým vynálezem Gesamtkunstwerk, přišli někteří autoři s ideou zesílení účinku hudby, slova a obrazu na publikum. Bratr slavnějšího Josefa, Michael Haydn, tuto myšlenku přetavil do pravého divadelního „fantasy“. Snové obrazy se snoubí v syntéze hudebních vokálních a instrumentálních žánrů, aby strhly posluchače do fantastického víru pozdně barokních emocí“ zve na koncert dirigent a zakladatel Czech Ensemble Baroque Roman Válek. Zahajovací koncert je naplánovaný na čtvrtek 24. září od 19:30 v Besedním domě.

Po zahajovacím koncertě budou v sezoně následovat další slavné tituly i novodobé premiéry, vedle známých jmen se představí také mladí, perspektivní umělci. Kromě zmíněné snové pantomimy s mimy třeba virtuózní žalm, rekviem, pastýřská mše, oratorium o „Síle hudby“s Krystianem Adamem v hlavní roli, speciální vokální program, znovuobjevení F. I. Tůmy a novodobou světovou premiéru oratoria pozdního moravského baroka.

BACHA NA MOZARTA! 9. sezóna Brno 2020/2021:

„SEN“ OPERNÍ PANTOMIMA

Čt 24. 9. | 19:30 | Besední dům

PROGRAM J. Haydn: Symfonie č. 26 d moll, „LAMENTATIONE“, M. Haydn: Der Traum, poloscénické provedení pantomimy SOLI K. T. Lichtenecker, J. M. Procházka, M. Böhmová

VYPRAVĚČ A. Goldflam

Dvouaktová  Commedia dell'arte Michaela Haydna pro orchestr, sóla a vypravěče s hercem Arnoštem Goldflamem a kontratenoristou Thomasem Lichteneckrem. 

DIXIT DOMINUS

ST 21. 10. | 19:30 | kostel sv. Janů

PROGRAM H. Purcell: Anthems, G. F. Händel: Dixit Dominus HWV 232 SOLI R. Kružíková, Z.Badárová, L. Karafiátová Netušilová aj.

Virtuózní žalm 110 „Pravil Hospodin” teprve 22 letého Georga Friedricha Händela z jeho „italského” období.

FUX KAISERREQUIEM

ST 18. 11. | 19:30 | kostel sv. Janů

PROGRAM J. J. Fux: Rekviem K.51, „Kaiserrequiem“, moteta

Vznešené rekviem vídeňského císařského skladatele Johanna Josepha Fuxe, které na věčnost doprovázelo členy císařského rodu.

HARMONIA PASTORALIS

Čt 17. 12. | 19:30 | Besední dům

PROGRAM Georgius Zrunek: Vánoční mše F dur

První slovenská Vánoční mše s lidovými motivy, kterou roku 1766 složil františkánský mnich Georgius Zrunek. 

ALEXANDER’S FEAST

  1. 2. | 19:30 | kostel sv. Janů

PROGRAM G. F. Händel: Alexander's Feast, HWV 75 SOLI K. Adam, M. Böhmová, J. M. Procházka

Händelovo první anglické oratorium s podtitulem „Síla hudby” s polským tenoristou Krystianem Adamem v hlavní roli.

SBOROVÝ KONCERT

  1. 3. | 19:30 | kostel sv. Janů

PROGRAM H. v. Bingen, G. Allegri, O. Lasso, L. Victoria, H. Purcell, J. Desprez, A. Pärt, F. Poulenc, O. Gjeilo aj.

Sbor Czech Ensemble Baroque ve vokálním programu plném paralel i protikladů aneb co se mění a co zůstává?

TŮMA: REQUIEM

  1. 5.| 19:30 | kostel sv. Janů

PROGRAM F. I. Tůma: Requiem, De profundis

První z řady plánovaných spartací děl Ignáce Tůmy zahajuje dlouhodobý projekt, který naváže na znovuobjevení díla F. X. Richtera. Novodobá světová premiéra jeho rekviem.

BROSMANN: O VOS OMNES

  1. 6.| 19:30 | kostel sv. Janů

PROGRAM J. A. N. Brosmann: oratorium O vos omnes, Mše a moll

Novodobá světová premiéra oratoria pozdního moravského baroka.

CEB/ foto archiv souboru

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Navzdory nepředvídatelnosti koronavirové situace byl v Janáčkově divadle v Brně včera zahájen festival Janáček Brno 2020. Slavnostní zahájení přehlídky obstarala premiéra opery Osud Leoše Janáčka v režii Roberta Carsena, jednoho z oceňovaných operních režisérů současnosti. Ostatně brněnské publikum mělo možnost se s jeho režijními vizemi Janáčkových oper seznámit již v minulosti; Carsenovo uchopení Věci Makropulos či Káti Kabanové patří k tomu nejlepšímu, co se na prknech Národního divadla v Brně za poslední léta objevilo. Inscenace Osudu na letošním ročníku Janáčkovského festivalu je nicméně ještě o něco výjimečnější neboť ji režisér vytvořil tentokrát přímo pro brněnskou operu. Kostýmy navrhla Annemarie Woods, scénu vytvořil Radu Boruzescu. V roli skladatele Živného se představili Philip Sheffield (starý Živný) a Enrico Casari (mladý Živný), jeho osudovou lásku Mílu Válkovou ztvárnila Alžběta Poláčková a její matku Natascha Petrinsky. Jako dr. Suda vystoupil Peter Račko, jako malíř Lhotský Jan Šťáva a Lukáš Bařák propůjčil svůj hlas postavě Konečného. Hudebního nastudování je dílem Marko Ivanoviće, který včerejší premiéru také řídil.  více

Doufejme, že nedělní koncert k patnáctiletému výročí velké muziky brněnského Dětského národopisného souboru Valášek, nebude poslední akcí, kterou měnící se vládní nařízení povolí. Pokud by tomu tak nedejbože bylo, jednalo by se o rozloučení důstojné.  více

Nově postavený kostel na brněnském sídlišti Lesná inspiroval flétnistku Martinu Komínkovou k vytvoření alba Resonance. Obal CD zdobí fotografie stropu chrámu, který hraje všemi barvami duhy. Podobně barevné je i samotné album, na kterém hudebnice používá několik různých typů fléten.  více

Do luxusního berlínského hotelu roku 1929 zavede diváky nový muzikálový titul Městského divadla Brno. Na zdejší Hudební scéně se včera odehrála česká premiéra už zjara připravovaného titulu Grand Hotel. Čeká vás pulsující příjemná retro podívaná, v níž se nešetří chytlavými swingujícími melodiemi ani emocemi všeho druhu.  více

Na svém prvním albu L’épitaphe des papillons spojila brněnská skupina Plum Dumplings energický rock s francouzskými texty. Byl to koncept originální a nosný: na kontrastu mezi křehkou francouzštinou a zkreslenými kytarami se dalo stavět. Přesto se kapela na letos vydané desce Jiný místo rozhodla pro změnu. „Už nějakou dobu jsem měla potřebu, aby mi lidi rozuměli,“ vysvětluje zpěvačka Adéla Polka, proč se rozhodla zpívat ve svém rodném jazyce. Album Jiný místo s českými texty rozhodně není krokem někam zpět. Plum Dumplings se povedlo natočit energií nabité album plné poezie. A to bez jakýchkoli kompromisů.  více