Cyklus staré hudby B. M. Willi

Cyklus staré hudby B. M. Willi

Ve čtvrtek začne jedenáctý ročník cyklu staré hudby Barbara Maria Willi uvádí. Na prvním koncertu v konventu Milosrdných bratří vystoupí Schola Gregoriana Pragensis.

Schola Gregoriana Pragensis s uměleckým vedoucím Davidem Ebenem a Barbara Maria Willi se společně ponoří do tajů vznešené liturgické symboliky. Z posvátných znamení vylíčených v díle teologa Romana Guardiniho byla vybrána silná pětice témat: brána, kadidlo, oltář, kalich a zvony. Tyto symboly budou zpřítomněny krátkými úryvky z Guardiniho knihy a především zpěvy, které se k danému tématu vztahují. Páteří koncertu je logicky gregoriánský chorál. K vokálním dílům se v zahajovacím programu připojí též instrumentální díla z 15. století v podání dramaturgyně cyklu.

Cyklus Barbara Maria Willi uvádí začíná ve čtvrtek 13. února v 19.30 hodin.

Program cyklu

čtvrtek 13. 2. 2014
Schola Gregoriana Pragensis / David Eben – umělecký vedoucí
Barbara Maria Willi – varhanní pozitiv
„Posvátná znamení – Pět symbolů v liturgii“

čtvrtek 13. 3. 2014
Anna Fusek – flétny
Barbara Maria Willi – cembalo
„Moderní baroko, barokní moderna"
G. Ph. Telemann, D. Bigaglia, L. Andriessen, P. Graham, I. Hurník

čtvrtek 24. 4. 2014
Peter Frisée – varhanní pozitiv
„Varhany na cestách aneb dobrodružství staré Evropy“
D. Zipoli, P. Martini, A. Poglietti

středa 8. 10. 2014
Brno Baroque / Zdeněk Svozil – umělecký vedoucí
„Lesk a stín slavných barokních děl“
G. Paisiello, J. S. Bach, F. X. Richter, A. Corelli, G. Ph. Händel

pondělí 17. 11. 2014
Mor Biron – fagot
Barbara Maria Willi – cembalo, varhanní pozitiv
„Fagotissimo“
G. Ph. Telemann, G. Tartini, A. Vivaldi, P. Martini

pondělí 8. 12. 2014
Musica Florea / Marek Štryncl – umělecký vedoucí
Irena Troupová – soprán
„Nádech světla“
Anonym z Moravského zemského muzea, J. J. Ryba, T. Albinoni, Ph. Montéclair

Schola Gregoriana Pragensis, foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Barbara Maria Willi je vynikající cembalistka, varhanice, pedagožka, podílí se na dramaturgii festivalu Concentus Moraviae, vytváří vlastní cyklus staré hudby. Mluvit by se s ní dalo o tolika věcech, že jsme si raději dvě základní témata vymezili hned na začátku. Zaprvé to byl jedenáctý ročník cyklu Barbara Maria Willi uvádí, jehož zahájení nás čeká příští týden, a druhým zásadním tématem bylo rozšíření Katedry varhanní a historické interpretace na JAMU.  více

Barbara Maria Willi uvádí... Schola Gregoriana Pragensis

13.2.2014, 19:30 / Konvent Milosrdných bratří

K víkendovým oslavám a vzpomínkovým akcím se ve svátečním Brně připojila také Filharmonie Brno, a to s okázalostí hodnou této klíčové kulturní instituce. U příležitosti oslav 30 let demokratického státu bylo vybráno oratorium Svatá Ludmila Antonína Dvořáka, které je už svým obsazením jakoby předurčeno k provedení při významných příležitostech. Jeho zkrácenou verzi včera v chrámu sv. Petra a Pavla nabídla Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese, sbory Vox Iuvenalis, Smíšený pěvecký sbor Kantiléna a Pěvecký sbor Masarykovy univerzity pod vedením sbormistra Jana Ocetka. V pěti sólových rolích se představili Pavla Vykopalová (soprán), Jana Sýkorová (alt), Michal Lehotský (tenor), Martin Šrejma (tenor) a velikán české pěvecké školy Richard Novák (bas).   více

V brněnském Besedním domě bylo včera nebývale rušno. Zcela vyprodaný sál (a to včetně míst ke stání) dal tušit, že první abonentní koncert Filharmonie Brno z řady Filharmonie doma II „Klasicky i moderně“ patří k jedněm z nejdůležitějších večerů celé sezóny. Dramaturgie proti sobě postavila dva zcela opačné póly – českými i zahraničními posluchači milovaného Antonína Dvořáka, představitele vybroušené formy a melodické svěžesti, která učarovala i Johannesu Brahmsovi, a současnou americkou skladatelku, improvizátorku, zpěvačku, spisovatelku a režisérku Laurie Anderson, která pátrá po nových zvukových možnostech a proslula svými multimediálními projekty. Velkým lákadlem byla i účast samotné skladatelky. Laurie Anderson se však premiéry svého nově přepracovaného díla Amelia zúčastnila jako houslistka, zpěvačka a vypravěčka, když stanula na pódiu společně s orchestrem Filharmonie Brno, violoncellistou Rubinem Kodhelim a dirigentem Dennisem Russellem Daviesem. Ačkoliv by se dramaturgie večera – jak ostatně přiznává i programový text – dala trochu vratce podepřít „americkou“ berličkou, tím skutečně zásadním hudebním prvkem byl kontrast.  více

Smutnou náhodou se brněnský básník a prozaik Jan Skácel nedožil sametové revoluce – zemřel 7. listopadu 1989 v sedmašedesáti letech, deset dní před začátkem velkých společenských i politických změn. Jeho pohřeb v obřadní síni hřbitova v Brně-Židenicích byl tehdy sám o sobě tichou manifestací proti režimu, který Skácelovi, člověku přísně apolitickému, neustále komplikoval život i práci. Na den přesně po třiceti letech si výročí Skácelova úmrtí připomnělo zcela zaplněné hlediště Divadla Husa na provázku vzpomínkovým večerem (D)obrovský Skácel, který byl naplněný hudbou i mluveným slovem.  více

Big band Cotatcha Orchestra, složený ze špičkových hráčů nejen českých, ale i slovenských a rakouských, si postupně buduje zasloužené renomé na brněnské a potažmo české či středoevropské scéně. Rok po úspěšných koncertech s nizozemským dirigentem a trombonistou Iljou Reijngoudem nyní big band odhalil repertoár, který by měl být obsahem jeho debutového alba. Koncerty s názvem Bigbandová elektronika proběhly na začátku listopadu v Ostravě a v Brně.  více

Kulturní dům U lípy na ulici Charbulova vprostřed týdne hostil tradiční Folklorní taneční. Tato milá akce v režii brněnského Slováckého krúžku se konala již po třetí. V několika týdnech na ní přizvaní lektoři učili tance typické pro jejich region. Podtitul aktuálního třetího běhu tanečních zní Tance méně známé a neznámévíce