Czech Ensemble Baroque Choir v dalším streamu. Zazní zhudebněné duchovní texty napříč staletími

Czech Ensemble Baroque Choir v dalším streamu. Zazní zhudebněné duchovní texty napříč staletími

Další z koncertů cyklu Bacha na Mozarta! bude hledat paralely mezi autory převážně renesančními, barokními a těmi tvořícími ve 21. století. Na hudební pouť mezi staletími zve Czech Ensemble Baroque Choir do Blahoslavova domu, respektive opět do vašich obýváků.

Umělecký záběr Czech Ensemble Baroque Choir je velmi široký, dramaturgie březnového vokálního koncertu tak může hledat paralely mezi autory renesančními (nebo barokními) i autory tvořícími ve 21. století. Zazní mystický text Ave Generosa zhudebněný dvěma autory, které od sebe dělí skoro 1000 let. Koncert s názvem Paralely je ohlášený na 24. března 2021 od 19:30. Sledovat ho můžete na YT kanálu.

Obsazení a realizační tým:

soli: Markéta Böhmová, Romana Kružíková, Ondřej Holub, Pavla Radostová, Lucie Netušilová Karafiátová, Jiří M. Procházka a.j.

sbormistryně: Tereza Válková

varhanní pozitiv: Ondřej Múčka

Bach a Mozart: Luděk Randár a Radovan Král

záznam koncertu: Operachot

režie záznamu: Jakub Kořínek 

PROGRAM: Hildegarda von Bingen (1098-1179): Ave Generosa, Ola Gjeilo (*1978): Ave Generosa, Josquin Desprez (1440 – 1521): Ave Maria, Franz Biebl (1906 – 2001): Ave Maria, William Byrd (1543 – 1623): Ave verum corpus, Francis Poulanc (1899 – 1963): Ave verum corpus, Claudio Monteverdi (1567 – 1643): Cantate Domino, Arvo Pärt (*1935) Cantate Domino, Henry Purcell (1659 – 1695): Man that is born of a woman, Z. 27, Samuel Barber (1910 – 1981): Agnus Dei, Giovanni Pierluigi da Palestrina (1525 – 1594): Exsultate Deo, Karl Jenkins (*1944): Exsultate, jubilate

Foto Jana Šuplerová

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější