Czech Ensemble Baroque Choir v dalším streamu. Zazní zhudebněné duchovní texty napříč staletími

Czech Ensemble Baroque Choir v dalším streamu. Zazní zhudebněné duchovní texty napříč staletími

Další z koncertů cyklu Bacha na Mozarta! bude hledat paralely mezi autory převážně renesančními, barokními a těmi tvořícími ve 21. století. Na hudební pouť mezi staletími zve Czech Ensemble Baroque Choir do Blahoslavova domu, respektive opět do vašich obýváků.

Umělecký záběr Czech Ensemble Baroque Choir je velmi široký, dramaturgie březnového vokálního koncertu tak může hledat paralely mezi autory renesančními (nebo barokními) i autory tvořícími ve 21. století. Zazní mystický text Ave Generosa zhudebněný dvěma autory, které od sebe dělí skoro 1000 let. Koncert s názvem Paralely je ohlášený na 24. března 2021 od 19:30. Sledovat ho můžete na YT kanálu.

Obsazení a realizační tým:

soli: Markéta Böhmová, Romana Kružíková, Ondřej Holub, Pavla Radostová, Lucie Netušilová Karafiátová, Jiří M. Procházka a.j.

sbormistryně: Tereza Válková

varhanní pozitiv: Ondřej Múčka

Bach a Mozart: Luděk Randár a Radovan Král

záznam koncertu: Operachot

režie záznamu: Jakub Kořínek 

PROGRAM: Hildegarda von Bingen (1098-1179): Ave Generosa, Ola Gjeilo (*1978): Ave Generosa, Josquin Desprez (1440 – 1521): Ave Maria, Franz Biebl (1906 – 2001): Ave Maria, William Byrd (1543 – 1623): Ave verum corpus, Francis Poulanc (1899 – 1963): Ave verum corpus, Claudio Monteverdi (1567 – 1643): Cantate Domino, Arvo Pärt (*1935) Cantate Domino, Henry Purcell (1659 – 1695): Man that is born of a woman, Z. 27, Samuel Barber (1910 – 1981): Agnus Dei, Giovanni Pierluigi da Palestrina (1525 – 1594): Exsultate Deo, Karl Jenkins (*1944): Exsultate, jubilate

Foto Jana Šuplerová

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Kdo zná B-Side Band především z interpretace světových hitů se zpěvem Vojtěcha Dyka, případně z loňského alba Folk Swing, bude možná novým nastudováním Missy Jazz Jaromíra Hniličky překvapen. Málokterá skladba je však s tímto brněnským big bandem spojena tak pevně jako právě legendární Hniličkova Jazzová mševíce

U příležitosti svých loňských 66. narozenin vydal dokumentarista, písničkář, hudebník, divadelník a spisovatel Jiří Vondrák dvojalbum, které je spíše (téměř) reprezentativním průřezem jeho hudebními aktivitami než výběrem největších hitů. Více než o „best of“ jde o zajímavou směs typu „od hitů k raritám“, od starých písní k novým a od folku k bigbítu. Výborná příležitost pro základní seznámení s Vondrákem coby renesanční osobností brněnské scény, díky jinde nevydaným nebo stěží sehnatelným nahrávkám nepostradatelná kolekce pro sběratele a v neposlední řadě 2CD, jehož minimálně první polovina se moc dobře poslouchá.  více

Tramp-swingová kapela s brněnskými kořeny Hajcman (název je odvozený z pojmenování důlní ocelové výztuže odkazuje k zálibě frontmana, jeskyňáře Martina Škrobáka; jeho první kapela se ostatně jmenovala Stalaktit) vydala očekávané debutové album Jednou to bude. Kdo předpokládal, že půjde o autorský projekt, tipoval správně. Ovšem nikoliv z pera členů kapely, přestože malá dvoupísňová ochutnávka od Martina Škrobáka dává naději na další desku poskládanou z vlastního autorského zpěvníku. Gros debutové písňové kolekce plánované více než desetiletí pochází ze šuplíku Jaroslava Velinského alias Kapitána Kida. Tato legenda trampské písně je i Martinův dlouholetý kamarád, spolupracovník a vzor. Jak je popsáno ve sleevenote k albu i k připojenému zpěvníčku, nahrávku „prastarých vykopávek“ plánoval Kapitán Kid už kolem roku 2005 ještě s předchozí Škrobákovou kapelou Banjo Gang. Ke společnému nahrávání s Martinem a jeho kamarády nakonec došlo, ovšem přednost dostaly Velinského nejznámější trampské hity na CD Tempo di kůň (vyšlo 2007). Na již provedenou inventuru šuplíků a Kapitánem Kidem revidovaný předvýběr tak přišel čas až několik let po autorově smrti – jde tedy víceméně o hold váženému autorovi.  více

V rámci týdenního hudebního maratonu Please, do not disturb, který se uskutečnil 15.–21. března, navštívilo komorní těleso Brno Contemporary Orchestra pod taktovkou Pavla Šnajdra sedm brněnských hotelů. V nich dalo zaznít výběru z děl současných hudebních skladatelů. Projekt, který vznikl ve spolupráci s platformou Terén – Pole performativního umění, však nechtěl být pouhým záznamem koncertů. A tak měl každý večer své tematické ukotvení, režii i herce. O prvních čtyřech „hotelových toulkách“ jsme referovali v předchozí recenzi – dnes je na řadě závěrečná hotelová trojice.  více

Zatímco koncertní sály a operní domy zejí prázdnotou, v sedmi brněnských hotelích bylo díky komornímu tělesu Brno Contemporary Orchestra pod taktovkou Pavla Šnajdra a platformě Terén – Pole performativního umění neobvykle rušno. Každý večer v týdnu od 15. do 21. března měli milovníci moderní artificiální hudby možnost navštívit prostřednictvím služby YouTube jeden z vybraných hotelů. Mohli se nechat pohltit nejen přízračnou atmosférou prázdných pokojů a chodeb, ale také pestrou dramaturgií spojenou s netradičním vizuálním uchopením. Cyklus Please, do not disturb, jak svůj počin Brno Contemporary Orchestra a Terén nazvali, nesestával pouze z tradičních koncertních záznamů. Každým večerem totiž prostupovala ještě samostatná „příběhová“ linka, která někdy přímo, jindy jen zpovzdálí interagovala s hudebníky či samotným prostorem.  více