Czech Ensemble Baroque chystá benefiční vokální koncert Lux Æterna na pomoc Ukrajině

Czech Ensemble Baroque chystá benefiční vokální koncert Lux Æterna na pomoc Ukrajině

Vokální koncert Czech Ensemble Baroque Lux Æterna s podtitulem Věčné světlo v temnotě představí skladby autorů napříč staletími, od renesance přes baroko po současnost. Od jedné z nejznámějších skladeb historie po světovou premiéru skladby Jakuba Kubína. Koncert s 16 zpěváky proběhne v Brně a Valašském Meziříčí. Výtěžek obou koncertů půjde do sbírek Diecézní charity na pomoc Ukrajině.

„V době, kdy jsme koncerty plánovali, jsme samozřejmě nemohli tušit, jak události posledních dní změní životy lidí po celém světě. O to symboličtější je podtitul koncertu "Věčné světlo v temnotách". Tento text je o naději a její síle. Chceme, aby i náš koncert byl plný naděje nejen duchovní, ale také hmotné, praktické a materiální. Chceme, aby pomohl. Proto jsme se spojili s Diecézní charitou v Brně a ve Valašském Meziříčí a kompletní výtěžek ze vstupného bude věnován na jejich humanitární sbírku pro Ukrajinu“ vysvětluje sbormistryně Tereza Válková. Přispět můžete i přímo na koncertech, protože pomoci není v této chvíli nikdy dost a žádná pomoc není malá. Brněnský benefiční koncert je ohlášený na 23. března 2022 od 19:00 v katedrále sv. Petra a Pavla.

Antifona Lux Æterna je součástí requiem, mše za zemřelé, tou nejvíce nadějeplnou. Jejím poselstvím je milosrdenství a oplývá hlubokým citem, který po staletí inspiroval hudební tvůrce ke kompozicím plným světla a křehké krásy. V programu spojujícím renesanci, baroko a současnost uslyšíte díla autorů jako Allegri, Keckley, Victoria, Lobo, Ešenvalds, Annerio. Koncert bude zahájen jednou z nejznámějších skladeb historie, falsobordonovým zhudebněním žalmu 50, Miserere mei, Georga Allegriho a zakončí jej kompozice dlouholetého člena Czech Ensemble Baroque, Jakuba Kubína, která je zbrusu nová a zazní tady ve světové premiéře.

Koncert propojí renesanci se současností, bolest s nadějí, ale také Čechy s Ukrajinci. Veškerý výtěžek ze vstupného věnuje soubor Czech Ensemble Baroque Diecézní charitě, která organizuje humanitární pomoc pro lidi nejvíce zasažené válkou, pro prchající maminky s dětmi. Svou účastí na koncertě můžete nejen vyjádřit solidaritu s napadeným národem, ale také se konkrétně podílet na zmírnění dopadů války.

BACHA NA MOZARTA! v Brně

6. koncert 10. sezóny

Lux Æterna – vokální koncert

23. 3. | 19:00 | Brno, katedrála sv. Petra a Pavla

Czech Ensemble Baroque Choir

Sbormistr – Tereza Válková, orgel positiv – Ondřej Múčka

PROGRAM Allegri: Miserere, Keckley, Victoria, Lobo, Ešenvalds, Annerio, Lux aeterna aj.

CEB Choir/ foto archiv souboru

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější