Czech Ensemble Baroque: Cyklus Bacha na Mozarta! oslaví 10. výročí

Czech Ensemble Baroque: Cyklus Bacha na Mozarta! oslaví 10. výročí

Jubilejní 10. sezona koncertního cyklu Bacha na Mozarta! slibuje celkem 8 koncertů. Mezi hosty se představí Adam Plachetka, Philipp Mathmann, Krystian Adam, Tadeáš Hoza a další. Předprodej vstupenek a abonentek začíná 1. května.

Desátá sezona bude dle Czech Ensemble Baroque rozhodující pro udržení existence cyklu. „Když jsme před deseti lety přišli s nápadem vytvořit v Brně stabilní, přitažlivý a zároveň fundovaný cyklus staré hudby se sarkastickým názvem Bacha na Mozarta!, narazili jsme na řadu nevěřících Tomášů. Přesto dnes společně vstupujeme do jubilejní 10. sezóny a se svými posluchači si můžeme plnit hudební sny. Tedy doufáme v to,“ popisuje současnou situaci Roman Válek, dirigent a zakladatel souboru Czech Ensemble Baroque. Pomalu končící 9. sezona totiž pro soubor nebyla vůbec jednoduchá. Finanční situace je dokonce dohnala k uspořádání sbírky na Darujme.cz a se začátkem předprodeje 10. sezony Válek vzkazuje: „Zakoupením abonentky včas nám posluchači nejen vyjádří psychickou podporu, ale i finančně pomůžou v nelehkých časech. Oboje nyní potřebujeme jako sůl.

Pilotním skladatelem Czech Ensemble Baroque se po F. X. Richterovi stává F. I. Tůma, jehož umělecká pouť z Kostelce nad Orlicí do Vídně je prototypem umělecké i lidské kalvárie. Ukazuje, jak často nepřízeň osudu vyústila v harmonickou hudbu světové úrovně. Vrcholem sezony bude Haydnův Návrat Tobiáše do vlastiAdamem Plachetkou, Philippem Mathmannem a Krystianem Adamem. Změnou oproti předešlým ročníkům bude začátek koncertů od 19:00. Jubilejní sezona cyklu Bacha na Mozarta! bude probíhat od 11. září 2021 do 15. června 2022. Předprodej vstupenek a ročních abonentek začíná 1. května 2021 on-line nebo osobně v IC TO JE BRNO.

Program cyklu Bacha na Mozarta! 10. sezona (Změna programu vyhrazena)

TELEMANN: SOUDNÝ DEN

22. 9. | 19:00 | Katedrála na Petrově

Ph. Telemann: Der Tag des Gerichts

soli: T. Šelc, T. Hoza, R. Kružíková aj.

CAVALLI: REQUIEM

Cavalli: Missa pro defunctis, moteta

FLECHA: ENSALADAS

24. 11. | 19:00 | Katedrála na Petrově

Flecha: La Bomba, El Fuego, La Guerra, La Justa

VÁNOCE ČESKÝCH KANTORŮ

21. 12. | 19:00 | Besední dům

Pastorely a Vánoční mše kantorů jako Linek, Lokaj, Koutník či Kopřiva.

IL RITORNO DI TOBIA

10. 2. | 19:00 | Besední dům

Haydn: Il Ritorno di Tobia (Hob. XXI:1)

soli: A. Plachetka, P. Mathmann, K. Adam

LUX AETERNA – VOKÁLNÍ KONCERT

23. 3. | 19:00 | Katedrála na Petrově

Allegri: Miserere, Keckley, Victoria, Lobo, Ešenvalds, Annerio, Lux aeterna aj.

BACH VS. MOZART

12. 5. | 19:00 | Katedrála na Petrově

J.S. Bach: Mše F dur BWV 233,

A. Mozart: Missa brevis KV 194

TŮMA: TE DEUM

I. Tůma: Te Deum v novodobé světové premiéře

CEB/ foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Nejčtenější