Czech Ensemble Baroque hledá mecenáše, aby přežil dobu covidovou

Czech Ensemble Baroque hledá mecenáše, aby přežil dobu covidovou

Kulturní život se zastavil a zatím nikdo neví, jak dlouho a jakým způsobem bude tato doba pokračovat. Czech Ensemble Baroque se snažil o alternativní koncertní činnost – tedy streamy. Kvalitní stream je však velice nákladná záležitost a soubor přišel o veškeré příjmy ze vstupného. Nyní soubor nehledá jen finanční zdroje na realizaci dalších on-line koncertů, ale na to, aby vůbec přežil.

Czech Ensemble Baroque, soubor zaměřující se na stylovou interpretaci staré hudby, bojoval v době covidové statečně, prostředky však došly. A tak se soubor ve spolupráci s Nadací Via a jejich projektem Darujme.cz rozhodl požádat své fanoušky a další případné mecenáše o příspěvek. Na koncerty i na přežití.

Realizace streamů byla možná jen díky podpoře Ministerstva kultury, města Brna a Jihomoravského kraje z roku 2020. „Stejně jako v oblasti barokní a klasicistní hudby nabízíme tu nejvyšší kvalitu, rozhodli jsme se jít i cestou kvalitních streamů a ty něco stojí. Jejich realizace je srovnatelná s náklady na uspořádání koncertu, ale rozdílem je, že nám chybí příjem ze vstupného. Na portále Darujme.cz máme ve chvíli vydání tiskové zprávy od 44 fanoušků krásných 86.551Kč, ale náklady na streamy dalších koncertů tato suma nepokryje. I u velmi jednoduchého streamu či záznamu koncertu natočeného tak, aby předal plnohodnotný zážitek, kdy setkání s živou hudbou vynahrazuje špičková přenosová, zvuková a obrazová technika a práce štábu včetně postprodukce v případě záznamu, se náklady pohybují v desítkách tisíc korun a u podrobněji rozpracovaných projektů, jako jsou ty naše, se snadno dostává i vysoko nad 150 tisíc korun,“ popisuje cestu, kterou se vydal Czech Ensemble Baroque, Tereza Válková.

Soubor přišel o veškeré příjmy ze vstupného, z prodeje koncertů v ČR i zahraničí. Chod ansámblu se přitom nezastavil: „Intenzivně pracujeme na 10. sezóně, neustále přesouváme různé koncerty, některé třeba už počtvrté, a ladíme termíny 40 nezávislých umělců. Řešíme granty a dotace a snažíme se zajistit koncertní činnost v letech 2022 a 2023. Pracujeme na dlouhodobých projektech, na dramaturgii, připravujeme návrat do „normálního“ režimu,“ vypočítává Válková. „Nechceme ale naříkat, fňukat a lamentovat. Chceme se nadechnout a zase dál pokračovat v boji. Prosíme proto o pomoc naše nejbližší, přátele, fanoušky, milovníky hudby. Pomozte nám překlenout toto období finančním darem a my vám slibujeme, že uděláme všechno proto, abychom přežili, abychom zase šířili krásnou hudbu a krásnou atmosféru. Nepláčeme, neházíme flintu do partitury, ale musíme dát vědět, jak blízko tomu, že už se Czech Ensemble Baroque nevzpamatuje jsme...“ doplňuje Roman Válek. Soubor bude velice vděčný za jakoukoliv podporu, ať už dlouhodobou (pravidelné měsíční příspěvky) nebo jednorázovou, dar je možno odečíst ze základu daně. Přispět můžete zde.

Foto archiv CEB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější