Czech Ensemble Baroque odkládá středeční koncert na neurčito

Czech Ensemble Baroque odkládá středeční koncert na neurčito

Zítra, tedy ve středu 21. října měl brněnský kostel sv. Janů rozeznít virtuózní žalm 110 „Pravil Hospodin” teprve dvaadvacetiletého Georga Friedricha Händela z jeho „italského” období. Když bylo zakázáno zpívat, reagoval Czech Ensemble Baroque změnou programu tohoto koncertu a naplánoval Concerti grossi s díly Corelliho, Bacha a Händela. Se zákazem shromažďování většího počtu osob, než je šest, si už koncert neporadil a musel být odložen na neurčito.

Brněnský cyklus Bacha na Mozarta! byl zahájen 24. září v plném Besedním domě „Snovou” pantomimou Michaela Haydna s vypravěčem Arnoštem Goldflamem. Říjnový koncert se ale ruší. Tedy odkládá na neurčito. „Jak jsme radostně zahájili 9. sezónu našeho cyklu, tak zase rychle odplouváme do nejistých a značně stojatých vod vyčkávání. Děláme všechno proto, aby naši věrní posluchači, jejichž přízně si v této nejisté době vážíme ještě více než jindy, o žádný z koncertů nové sezóny nepřišli. V tuto chvíli však nemůžeme přinést spolehlivé informace o tom, jak a kdy se budou další koncerty realizovat“ říká s lítostí zakladatel a dirigent ansámblu Roman Válek. 

Czech Ensemble Baroque prosí touto cestou o trpělivost a toleranci a jakmile bude mít přesnější a dosti trvanlivé informace, aby mohl dát vědět podrobnosti ke konání tohoto a dalších koncertů, učiní tak neprodleně. Velmi pravděpodobnou variantou se v tuto chvíli jeví stream koncertů, alespoň do doby, než budou moci zase posluchači naplnit koncertní sály. MKČR je této variantě rovněž nakloněno.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější