Czech Ensemble Baroque odkládá středeční koncert na neurčito

Czech Ensemble Baroque odkládá středeční koncert na neurčito

Zítra, tedy ve středu 21. října měl brněnský kostel sv. Janů rozeznít virtuózní žalm 110 „Pravil Hospodin” teprve dvaadvacetiletého Georga Friedricha Händela z jeho „italského” období. Když bylo zakázáno zpívat, reagoval Czech Ensemble Baroque změnou programu tohoto koncertu a naplánoval Concerti grossi s díly Corelliho, Bacha a Händela. Se zákazem shromažďování většího počtu osob, než je šest, si už koncert neporadil a musel být odložen na neurčito.

Brněnský cyklus Bacha na Mozarta! byl zahájen 24. září v plném Besedním domě „Snovou” pantomimou Michaela Haydna s vypravěčem Arnoštem Goldflamem. Říjnový koncert se ale ruší. Tedy odkládá na neurčito. „Jak jsme radostně zahájili 9. sezónu našeho cyklu, tak zase rychle odplouváme do nejistých a značně stojatých vod vyčkávání. Děláme všechno proto, aby naši věrní posluchači, jejichž přízně si v této nejisté době vážíme ještě více než jindy, o žádný z koncertů nové sezóny nepřišli. V tuto chvíli však nemůžeme přinést spolehlivé informace o tom, jak a kdy se budou další koncerty realizovat“ říká s lítostí zakladatel a dirigent ansámblu Roman Válek. 

Czech Ensemble Baroque prosí touto cestou o trpělivost a toleranci a jakmile bude mít přesnější a dosti trvanlivé informace, aby mohl dát vědět podrobnosti ke konání tohoto a dalších koncertů, učiní tak neprodleně. Velmi pravděpodobnou variantou se v tuto chvíli jeví stream koncertů, alespoň do doby, než budou moci zase posluchači naplnit koncertní sály. MKČR je této variantě rovněž nakloněno.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

O albu Folk Swings brněnského B-Side Bandu se na sociálních sítích živě diskutuje. Může si big band dovolit hrát „posvátné“ písně českého folku? A co když s ním tyto skladby zpívají přímo jejich autoři jako Jaromír Nohavica, Vlasta Redl nebo Slávek Janoušek? Jenže zatímco oni snad mohli do úprav mluvit, Karel Kryl, Zuzana Navarová nebo Wabi Ryvola úpravy svých písní už okomentovat nemohli… O tom, jak album vznikalo, proč zní Ryvolova Tereza jako kubánský tanec, proč Radek Pastrňák na albu zpívá neznámou píseň a nikoli Františka a proč je Podvod Honzy Nedvěda instrumentální, jsme hovořili s členy orchestru Petrem Kovaříkem a Pavlem Zlámalem. Právě oni totiž pro toto album vytvořili nové aranžmá známých i méně známých folkových písní.  více

Tiché lodi není kapela, ale projekt v Brně žijícího kytaristy a písničkáře Reného Müllera. Zatímco své předchozí album Časy vody (2015) nahrál ještě ve dvojici s Romanem Cipískem Cermanem, svým někdejším spoluhráčem z kapely Hynkovy zámky, na novince se Müller prezentuje úplně sám – jako autor hudby i textů, kytarista i zpěvák nebo – v jeho případě přesněji – vypravěč.  více

Brněnský písničkář s nejkratším vlastním jménem stál donedávna v čele bluesové kapely The Weathermakers. Vedl také efemerní trampské uskupení The Honzíci. To hlavní, čím přitahuje pozornost – vedle kytar a dalších nástrojů, které vyrábí pod značkou Red Bird – je však jeho sólová autorská tvorba. Po vyzrálém debutu Město (2018) se nyní přihlásil s novinkou Potom. V textech jde opět až na dřeň, své osobní problémy dokázal přetavit do nadčasových příběhů a mimořádných básnických obratů. A i když ve většině skladeb opustil bluesovou formu, svou esencí je nahrávka, na které se jako producent opět podílel Martin Kyšperský, bluesová až až.  více

Před nedávnem se v knihkupectvích objevila útlá kniha, na jejímž černobílém přebalu je fotografie hudebníka, redaktora, vydavatele a také jejího autora Jiřího Plocka. Poetický ale hlavně výstižný název Zápisky potulného lidopisce odkazuje nejen na jeho dráhu folklorního redaktora a muzikanta, ale přeneseně také poukazuje na jeho náturu.  více

Ten, koho na předchozím albu brněnské skupiny Budoár Staré dámy (Sůl, 2017) zaujala úvodní výrazná píseň se surrealistickým textem Z ježatých hor, může zajásat. Před třemi lety teprve počínající spolupráce se současným básníkem Luborem Kasalem nyní vyústila v celé album jeho zhudebněných textů. Písně na novince Kostřičky však spojuje ještě jeden charakteristický rukopis: produkce a aranžérský vklad multiinstrumentalisty Tomáše Vtípila.  více