Czech Ensemble Baroque Quintet připravuje ANTI-VIR-tuální koncert

20. listopad 2020, 2:00

Czech Ensemble Baroque Quintet připravuje ANTI-VIR-tuální koncert

Jeden z plánovaných listopadových koncertů Czech Ensemble Baroque má pouze 5 účinkujících, což je počet, ve kterém se může zpívat i v těchto časech. Členové vokálního kvintetu Czech Ensemble Baroque se tak mohli sejít a připravit koncert. Sledovat ho můžete na YouTube.

Koncert vokálního kvintetu Czech Ensemble Baroque, sestavený z duchovních děl autorů jako Vodňanský, Schütz, Buxtehude, Capricornus a Monteverdi, měl být součástí cyklu Bacha na Mozarta! ve Zlínském kraji. Kvůli současným opatřením se sice nemůže uskutečnit za fyzické přítomnosti diváků, ale díky tomu, že kvintet splňuje podmínku zpěvu maximálního počtu 5 osob v jedné místnosti, může pro všechny pravidelné i nové návštěvníky cyklu Bacha na Mozarta! proběhnout virtuálně, neboli online. A díky tomu se jej navíc může „zúčastnit“ nejen publikum ze Zlínského kraje, takže všechno zlé je nakonec k něčemu snad i trošku dobré. Přenos koncertu můžete sledovat na YouTube v sobotu 21. listopadu 2020 od 19:00.

Koncert se uskuteční v původně plánovaném termínu, tedy 21. listopadu. „Vysílání zahájíme v 19 hodin na YouTube kanálu Czech Ensemble Baroque a těšíme se na virtuální setkání se všemi, kterým chybíme. Věříme, že duchovní hudba pro ně bude příjemným povzbuzením. Koncert po odvysílání z virtuálního prostoru nezmizí, ale bude ke shlédnutí ještě i v následujících dnech“ informuje umělecká vedoucí kvintetu Tereza Válková.

PROGRAM:

Duchovní díla Jana Facilise Boleslavského (????-1570), Jana Campana Vodňanského (1572-1622), Heinricha Schütze (1585-1672), Diettricha Buxtehudeho (1637-1707), Samuela Capricorna (1628-1665) a Claudia Monteverdiho (1567 – 1643)

Na sobotní přenos navážou další. V neděli 29. listopadu bude odvysílán z Ostravy velký recitál Molieri s Adamem Plachetkou z Mezinárodního hudebního festivalu Janáček, následovat by měl Vánoční koncert 17. prosince z Besedního domu a ve streamech bude Czech Ensemble Baroque pokračovat i další rok. Z listopadu přeložené Keiserrequiem J. J. Fuxe zazní 24. ledna a v únoru pak Dixit Dominus G. F. Händela, které bylo původně plánováno na říjen. „Všechny koncerty budou ke shlédnutí zdarma, tedy bez nutnosti registrace nebo jiných omezení, takže jsou vhodné i pro ty, kteří na nás zatím nebyli a chtějí si nás nezávazně poslechnout“ dodává s úsměvem manažerka cyklu Lucie Kořínková.

Další plánované streamy:

29. listopadu 2020 Molieri s Adamem Plachetkou

17. prosince 2020 Vánoční koncert,

24. ledna 2021 Keiserrequiem

Foto FB souboru

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější