Czech Ensemble Baroque Quintet připravuje ANTI-VIR-tuální koncert

20. listopad 2020, 2:00

Czech Ensemble Baroque Quintet připravuje ANTI-VIR-tuální koncert

Jeden z plánovaných listopadových koncertů Czech Ensemble Baroque má pouze 5 účinkujících, což je počet, ve kterém se může zpívat i v těchto časech. Členové vokálního kvintetu Czech Ensemble Baroque se tak mohli sejít a připravit koncert. Sledovat ho můžete na YouTube.

Koncert vokálního kvintetu Czech Ensemble Baroque, sestavený z duchovních děl autorů jako Vodňanský, Schütz, Buxtehude, Capricornus a Monteverdi, měl být součástí cyklu Bacha na Mozarta! ve Zlínském kraji. Kvůli současným opatřením se sice nemůže uskutečnit za fyzické přítomnosti diváků, ale díky tomu, že kvintet splňuje podmínku zpěvu maximálního počtu 5 osob v jedné místnosti, může pro všechny pravidelné i nové návštěvníky cyklu Bacha na Mozarta! proběhnout virtuálně, neboli online. A díky tomu se jej navíc může „zúčastnit“ nejen publikum ze Zlínského kraje, takže všechno zlé je nakonec k něčemu snad i trošku dobré. Přenos koncertu můžete sledovat na YouTube v sobotu 21. listopadu 2020 od 19:00.

Koncert se uskuteční v původně plánovaném termínu, tedy 21. listopadu. „Vysílání zahájíme v 19 hodin na YouTube kanálu Czech Ensemble Baroque a těšíme se na virtuální setkání se všemi, kterým chybíme. Věříme, že duchovní hudba pro ně bude příjemným povzbuzením. Koncert po odvysílání z virtuálního prostoru nezmizí, ale bude ke shlédnutí ještě i v následujících dnech“ informuje umělecká vedoucí kvintetu Tereza Válková.

PROGRAM:

Duchovní díla Jana Facilise Boleslavského (????-1570), Jana Campana Vodňanského (1572-1622), Heinricha Schütze (1585-1672), Diettricha Buxtehudeho (1637-1707), Samuela Capricorna (1628-1665) a Claudia Monteverdiho (1567 – 1643)

Na sobotní přenos navážou další. V neděli 29. listopadu bude odvysílán z Ostravy velký recitál Molieri s Adamem Plachetkou z Mezinárodního hudebního festivalu Janáček, následovat by měl Vánoční koncert 17. prosince z Besedního domu a ve streamech bude Czech Ensemble Baroque pokračovat i další rok. Z listopadu přeložené Keiserrequiem J. J. Fuxe zazní 24. ledna a v únoru pak Dixit Dominus G. F. Händela, které bylo původně plánováno na říjen. „Všechny koncerty budou ke shlédnutí zdarma, tedy bez nutnosti registrace nebo jiných omezení, takže jsou vhodné i pro ty, kteří na nás zatím nebyli a chtějí si nás nezávazně poslechnout“ dodává s úsměvem manažerka cyklu Lucie Kořínková.

Další plánované streamy:

29. listopadu 2020 Molieri s Adamem Plachetkou

17. prosince 2020 Vánoční koncert,

24. ledna 2021 Keiserrequiem

Foto FB souboru

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Kdo zná B-Side Band především z interpretace světových hitů se zpěvem Vojtěcha Dyka, případně z loňského alba Folk Swing, bude možná novým nastudováním Missy Jazz Jaromíra Hniličky překvapen. Málokterá skladba je však s tímto brněnským big bandem spojena tak pevně jako právě legendární Hniličkova Jazzová mševíce

U příležitosti svých loňských 66. narozenin vydal dokumentarista, písničkář, hudebník, divadelník a spisovatel Jiří Vondrák dvojalbum, které je spíše (téměř) reprezentativním průřezem jeho hudebními aktivitami než výběrem největších hitů. Více než o „best of“ jde o zajímavou směs typu „od hitů k raritám“, od starých písní k novým a od folku k bigbítu. Výborná příležitost pro základní seznámení s Vondrákem coby renesanční osobností brněnské scény, díky jinde nevydaným nebo stěží sehnatelným nahrávkám nepostradatelná kolekce pro sběratele a v neposlední řadě 2CD, jehož minimálně první polovina se moc dobře poslouchá.  více

Tramp-swingová kapela s brněnskými kořeny Hajcman (název je odvozený z pojmenování důlní ocelové výztuže odkazuje k zálibě frontmana, jeskyňáře Martina Škrobáka; jeho první kapela se ostatně jmenovala Stalaktit) vydala očekávané debutové album Jednou to bude. Kdo předpokládal, že půjde o autorský projekt, tipoval správně. Ovšem nikoliv z pera členů kapely, přestože malá dvoupísňová ochutnávka od Martina Škrobáka dává naději na další desku poskládanou z vlastního autorského zpěvníku. Gros debutové písňové kolekce plánované více než desetiletí pochází ze šuplíku Jaroslava Velinského alias Kapitána Kida. Tato legenda trampské písně je i Martinův dlouholetý kamarád, spolupracovník a vzor. Jak je popsáno ve sleevenote k albu i k připojenému zpěvníčku, nahrávku „prastarých vykopávek“ plánoval Kapitán Kid už kolem roku 2005 ještě s předchozí Škrobákovou kapelou Banjo Gang. Ke společnému nahrávání s Martinem a jeho kamarády nakonec došlo, ovšem přednost dostaly Velinského nejznámější trampské hity na CD Tempo di kůň (vyšlo 2007). Na již provedenou inventuru šuplíků a Kapitánem Kidem revidovaný předvýběr tak přišel čas až několik let po autorově smrti – jde tedy víceméně o hold váženému autorovi.  více

V rámci týdenního hudebního maratonu Please, do not disturb, který se uskutečnil 15.–21. března, navštívilo komorní těleso Brno Contemporary Orchestra pod taktovkou Pavla Šnajdra sedm brněnských hotelů. V nich dalo zaznít výběru z děl současných hudebních skladatelů. Projekt, který vznikl ve spolupráci s platformou Terén – Pole performativního umění, však nechtěl být pouhým záznamem koncertů. A tak měl každý večer své tematické ukotvení, režii i herce. O prvních čtyřech „hotelových toulkách“ jsme referovali v předchozí recenzi – dnes je na řadě závěrečná hotelová trojice.  více

Zatímco koncertní sály a operní domy zejí prázdnotou, v sedmi brněnských hotelích bylo díky komornímu tělesu Brno Contemporary Orchestra pod taktovkou Pavla Šnajdra a platformě Terén – Pole performativního umění neobvykle rušno. Každý večer v týdnu od 15. do 21. března měli milovníci moderní artificiální hudby možnost navštívit prostřednictvím služby YouTube jeden z vybraných hotelů. Mohli se nechat pohltit nejen přízračnou atmosférou prázdných pokojů a chodeb, ale také pestrou dramaturgií spojenou s netradičním vizuálním uchopením. Cyklus Please, do not disturb, jak svůj počin Brno Contemporary Orchestra a Terén nazvali, nesestával pouze z tradičních koncertních záznamů. Každým večerem totiž prostupovala ještě samostatná „příběhová“ linka, která někdy přímo, jindy jen zpovzdálí interagovala s hudebníky či samotným prostorem.  více