Degeneration Next: mezinárodní multižánrový festival hudby

Degeneration Next: mezinárodní multižánrový festival hudby

Festival Brnu představí dosud neznámé hudební interprety z různých částí světa.

Akce vzniká pod záštitou občanského sdružení Kulturárium o. s. Na programu jsou skupiny Geeta (dark electro pop), Zea (experimental electro blues), The High Corporation (hip hop soul), Ponk (post folklor), Job Karma (idustrial ambient) a Coogans Bluff (blues-rock). Letošní ročník se přesouvá do prostor Industry, kde se uskuteční 30. května od 16:00.

Projekt Degeneration NEXT proběhne již počtvrté. Prvotním záměrem festivalu bylo vytvoření místa pro setkávání studentů prvních ročníků vysokých škol v Brně. S cílem představit jim město a jeho zákoutí pomocí mini-deníčků s kulturními a volnočasovými institucemi. Ročník 2013 se snažil přitáhnout hlavně milovníky alternativní hudby. Zatím poslední třetí ročník ukázal, že Degeneration NEXT je nejen o objevování hudby, ale také o setkávání přátel.

The High Corporation, foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pavel Klvaňa

30.11.-1, 0:00 / Klub Leitnerova

Test Punk

30.11.-1, 0:00

Bolehlav | Kadimír 269 | Zmar

30.11.-1, 0:00 / Vegalité

Hudební festival Degeneration Next 2015

30.5.2015, 16:00 / Industra

Carmen

30.5.2015, 19:00 / Janáčkovo divadlo

Concentus Moraviae: Slavnostní zahajovací koncert - Collegium 1704

30.5.2015, 19:00 / bazilika Nanebevzetí Panny Marie na Starém Brně, Mendlovo náměstí

Choreografický ateliér IV.

30.5.2015, 19:00 / Reduta

Oldřich Kaiser a Dáša Vokatá: Rock divokých koní

30.5.2015, 20:00 / Mersey Music Club

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější