Degeneration Next: mezinárodní multižánrový festival hudby

Degeneration Next: mezinárodní multižánrový festival hudby

Festival Brnu představí dosud neznámé hudební interprety z různých částí světa.

Akce vzniká pod záštitou občanského sdružení Kulturárium o. s. Na programu jsou skupiny Geeta (dark electro pop), Zea (experimental electro blues), The High Corporation (hip hop soul), Ponk (post folklor), Job Karma (idustrial ambient) a Coogans Bluff (blues-rock). Letošní ročník se přesouvá do prostor Industry, kde se uskuteční 30. května od 16:00.

Projekt Degeneration NEXT proběhne již počtvrté. Prvotním záměrem festivalu bylo vytvoření místa pro setkávání studentů prvních ročníků vysokých škol v Brně. S cílem představit jim město a jeho zákoutí pomocí mini-deníčků s kulturními a volnočasovými institucemi. Ročník 2013 se snažil přitáhnout hlavně milovníky alternativní hudby. Zatím poslední třetí ročník ukázal, že Degeneration NEXT je nejen o objevování hudby, ale také o setkávání přátel.

The High Corporation, foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Hudební festival Degeneration Next 2015

30.5.2015, 16:00 / Industra

Carmen

30.5.2015, 19:00 / Janáčkovo divadlo

Concentus Moraviae: Slavnostní zahajovací koncert - Collegium 1704

30.5.2015, 19:00 / bazilika Nanebevzetí Panny Marie na Starém Brně, Mendlovo náměstí

Choreografický ateliér IV.

30.5.2015, 19:00 / Reduta

Oldřich Kaiser a Dáša Vokatá: Rock divokých koní

30.5.2015, 20:00 / Mersey Music Club

Zpívajících violoncellistů z tuzemské hudební scény pár známe. Olina Nejezchlebu, který své první sólové album nahrál až v padesáti letech. Tara Fuki, což jsou dokonce dvě zpívající violoncellistky. Natalii Velšmídovou, která se svými úpravami lidových písní zazářila na konci milénia. Pavel Čadek je však mezi nimi jediným skutečným písničkářem v tom smyslu, že si sám píše písně a cello používá jako svůj hlavní (případně i jediný) doprovodný nástroj. Navíc díky klasické průpravě a minulosti v tvrdší cellové kapele The Eclipse umí s violoncellem pracovat neotřele a hlavně nefolkově, a tím pádem hraje jeho nástroj místy roli více než doprovodnou. I když by i pouze s cellem byla jeho debutová deska dostatečně pestrá, Pavel se rozhodl pracovat s košatějšími aranžemi a do studia přizval akordeonistu Ondřeje Zámečníka, hráče na cajón Jakuba Špiříka a pár dalších hostů v epizodních rolích.  více

Zpěvačka Lizz Wright se narodila v roce 1980 v rodině pastora. Od dětství měla blízko ke gospelové hudbě, zpívala ve sboru a později si zamilovala i další původně afromaerické hudební žánry včetně soulu, blues a jazzu. Zatímco v listopadu 2019 vystoupila v Šumperku na festivalu Blues Alive se svou vlastní kapelou, v Brně ji doprovodí Filharmonie Brno a trio pražských jazzmanů (David Dorůžka – kytara, Tomáš Baroš – kontrabas, Daniel Šoltis – bicí). Koncert se koná 3. května v Janáčkově divadle a je součástí festivalu JAZZFESTBRNO 2020.  více

V pátek 14. února se v brněnském Sono centru odehrál žánrově pestrý festival, který byl současně oslavou tří dekád činnosti tří vydavatelských větví, které si spojujeme s původním jednoduchým názvem Indies Records. V průběhu let se vydavatelství Indies Records rozdělilo na tři subjekty se třemi svébytnými edičními katalogy – Indies MG, Indies Scope a Indies Happy Trails, za nimiž stojí vydavatelské osobnosti Miloš Gruber, Milan Páleš a Jaromír Kratochvíl.  více

Evolet je umělecké jméno v Brně usazené slovenské písničkářky a vystudované psycholožky Evy Jurčákové. Její první veřejnou hudební aktivitou bylo trio Soundno, na které později navázala několika fázemi projektu, který si už říkal také Evolet. Bylo to nejprve duo s kytaristou Jurajem Serišem, poté krátce větší spíše příležitostné uskupení s výrazným ženským prvkem (vedle Evy v ní zpívaly Hana Voříšková a Hana Fatamorgana), až nakonec vznikla plnohodnotná kapela, v níž autorku písní doprovázejí tři zkušení brněnští hráči: Martin Kyšperský (zde především baskytara plus další nástroje), Antonín Koutný (kytara) a Jakub Kočička (bicí).  více

Osudová komedie, třetí díl hudební trilogie či fantasy muzikál. Těmito přívlastky vymezují inscenátoři nový autorský kus Ráj z dílny dvojice Zdenek Merta a Stanislav Moša. Jejich už deváté společné dílo na poli hudebního divadla mělo včera premiéru na velké scéně Městského divadla Brno. Výsledek budí rozpaky.  více