Degeneration Next: mezinárodní multižánrový festival hudby

Degeneration Next: mezinárodní multižánrový festival hudby

Festival Brnu představí dosud neznámé hudební interprety z různých částí světa.

Akce vzniká pod záštitou občanského sdružení Kulturárium o. s. Na programu jsou skupiny Geeta (dark electro pop), Zea (experimental electro blues), The High Corporation (hip hop soul), Ponk (post folklor), Job Karma (idustrial ambient) a Coogans Bluff (blues-rock). Letošní ročník se přesouvá do prostor Industry, kde se uskuteční 30. května od 16:00.

Projekt Degeneration NEXT proběhne již počtvrté. Prvotním záměrem festivalu bylo vytvoření místa pro setkávání studentů prvních ročníků vysokých škol v Brně. S cílem představit jim město a jeho zákoutí pomocí mini-deníčků s kulturními a volnočasovými institucemi. Ročník 2013 se snažil přitáhnout hlavně milovníky alternativní hudby. Zatím poslední třetí ročník ukázal, že Degeneration NEXT je nejen o objevování hudby, ale také o setkávání přátel.

The High Corporation, foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Hudební festival Degeneration Next 2015

30.5.2015, 16:00 / Industra

Carmen

30.5.2015, 19:00 / Janáčkovo divadlo

Concentus Moraviae: Slavnostní zahajovací koncert - Collegium 1704

30.5.2015, 19:00 / bazilika Nanebevzetí Panny Marie na Starém Brně, Mendlovo náměstí

Choreografický ateliér IV.

30.5.2015, 19:00 / Reduta

Oldřich Kaiser a Dáša Vokatá: Rock divokých koní

30.5.2015, 20:00 / Mersey Music Club

V brněnském Besedním domě bylo včera nebývale rušno. Zcela vyprodaný sál (a to včetně míst ke stání) dal tušit, že první abonentní koncert Filharmonie Brno z řady Filharmonie doma II „Klasicky i moderně“ patří k jedněm z nejdůležitějších večerů celé sezóny. Dramaturgie proti sobě postavila dva zcela opačné póly – českými i zahraničními posluchači milovaného Antonína Dvořáka, představitele vybroušené formy a melodické svěžesti, která učarovala i Johannesu Brahmsovi, a současnou americkou skladatelku, improvizátorku, zpěvačku, spisovatelku a režisérku Laurie Anderson, která pátrá po nových zvukových možnostech a proslula svými multimediálními projekty. Velkým lákadlem byla i účast samotné skladatelky. Laurie Anderson se však premiéry svého nově přepracovaného díla Amelia zúčastnila jako houslistka, zpěvačka a vypravěčka, když stanula na pódiu společně s orchestrem Filharmonie Brno, violoncellistou Rubinem Kodhelim a dirigentem Dennisem Russellem Daviesem. Ačkoliv by se dramaturgie večera – jak ostatně přiznává i programový text – dala trochu vratce podepřít „americkou“ berličkou, tím skutečně zásadním hudebním prvkem byl kontrast.  více

Smutnou náhodou se brněnský básník a prozaik Jan Skácel nedožil sametové revoluce – zemřel 7. listopadu 1989 v sedmašedesáti letech, deset dní před začátkem velkých společenských i politických změn. Jeho pohřeb v obřadní síni hřbitova v Brně-Židenicích byl tehdy sám o sobě tichou manifestací proti režimu, který Skácelovi, člověku přísně apolitickému, neustále komplikoval život i práci. Na den přesně po třiceti letech si výročí Skácelova úmrtí připomnělo zcela zaplněné hlediště Divadla Husa na provázku vzpomínkovým večerem (D)obrovský Skácel, který byl naplněný hudbou i mluveným slovem.  více

Big band Cotatcha Orchestra, složený ze špičkových hráčů nejen českých, ale i slovenských a rakouských, si postupně buduje zasloužené renomé na brněnské a potažmo české či středoevropské scéně. Rok po úspěšných koncertech s nizozemským dirigentem a trombonistou Iljou Reijngoudem nyní big band odhalil repertoár, který by měl být obsahem jeho debutového alba. Koncerty s názvem Bigbandová elektronika proběhly na začátku listopadu v Ostravě a v Brně.  více

Kulturní dům U lípy na ulici Charbulova vprostřed týdne hostil tradiční Folklorní taneční. Tato milá akce v režii brněnského Slováckého krúžku se konala již po třetí. V několika týdnech na ní přizvaní lektoři učili tance typické pro jejich region. Podtitul aktuálního třetího běhu tanečních zní Tance méně známé a neznámévíce

Potemnělým sálem Divadla na Orlí se v neděli nesly táhlé zvuky fléten doprovázené zurčením potůčků, šuměním větru a chřestěním kamenů – to vše nabídla česká premiéra multižánrového projektu Prorok větru podle stejnojmenné knihy Stefana Biavaschiho. Za projektem stojí flétnistka a hlavní iniciátorka celého díla Martina Komínková, režisérka Ema Pantano a Marta Carino, jejíž videoprojekce se snoubila se zvukovým záznamem Šimona Obdržálka předčítajícího z Biavaschiho knihy. Technickou podporu zajišťovali Radek Komínek a Petr Šplíchal, uměleckou supervizi Massimiliano Zanoni.  více