Degeneration Next: mezinárodní multižánrový festival hudby

Degeneration Next: mezinárodní multižánrový festival hudby

Festival Brnu představí dosud neznámé hudební interprety z různých částí světa.

Akce vzniká pod záštitou občanského sdružení Kulturárium o. s. Na programu jsou skupiny Geeta (dark electro pop), Zea (experimental electro blues), The High Corporation (hip hop soul), Ponk (post folklor), Job Karma (idustrial ambient) a Coogans Bluff (blues-rock). Letošní ročník se přesouvá do prostor Industry, kde se uskuteční 30. května od 16:00.

Projekt Degeneration NEXT proběhne již počtvrté. Prvotním záměrem festivalu bylo vytvoření místa pro setkávání studentů prvních ročníků vysokých škol v Brně. S cílem představit jim město a jeho zákoutí pomocí mini-deníčků s kulturními a volnočasovými institucemi. Ročník 2013 se snažil přitáhnout hlavně milovníky alternativní hudby. Zatím poslední třetí ročník ukázal, že Degeneration NEXT je nejen o objevování hudby, ale také o setkávání přátel.

The High Corporation, foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Hudební festival Degeneration Next 2015

30.5.2015, 16:00 / Industra

Carmen

30.5.2015, 19:00 / Janáčkovo divadlo

Concentus Moraviae: Slavnostní zahajovací koncert - Collegium 1704

30.5.2015, 19:00 / bazilika Nanebevzetí Panny Marie na Starém Brně, Mendlovo náměstí

Choreografický ateliér IV.

30.5.2015, 19:00 / Reduta

Oldřich Kaiser a Dáša Vokatá: Rock divokých koní

30.5.2015, 20:00 / Mersey Music Club

Po pouhých dvou letech se brněnská bluesová kapela Band of Heysek přihlásila se svým druhým albem. Jeho název, který naznačuje radost ze setkání (I’m Glad I Met You), můžeme brát jako symbolický. Výsledkem cesty frontmana Jana Švihálka do oblasti Severního Mississippi bylo totiž nejen jeho setkání se současnými hvězdami tamního syrového blues (mj. na Grammy nominovaný RL Boyce nebo tamější bílá superhvězda Kenny Brown), ale také cesta těchto venkovských bluesmanů na český festival Blues Alive. Letošní další výlet celé „bandy hejsků“ na prestižní festival do Mississippi – už po natočení druhého alba – je pak jen pokračováním, ale nikoli závěrem krásného příběhu. Za oceánem totiž znovu došlo k zajímavým setkáním a Švihálek a spol. si do Brna přivezli společnou nahrávku své kapely s oběma výše zmíněnými obdivovanými americkými bluesmany.  více

Prostory brněnské katedrály svatých Petra a Pavla včera rozezněla Jazzová Mše od Jaromíra Hniličky. Poselstvím večera byla především vzpomínka na autora díla. Znovuuvedení této specifické kompozice bylo taktéž připomínkou tří let od jeho úmrtí. Brněnské provedení na Petrově pak navázalo na sobotní uvedení ve Valticích, které se zároveň konalo přesně na den skladatelova úmrtí. Na společném nastudování se kromě dominujícího B Side Bandu podíleli také členové Filharmonie Brno, sbor Ars Brunesis Chorus, herec Zdeněk Junák a trumpetista Juraj Bartoš, vše pod taktovkou Dana Kalouska.  více

Přerod úspěšné klasické akordeonistky v písničkářku. To bylo jedno z témat rozhovoru s Klárou Veselou. Především jsme však strávili příjemný čas nad jejím novým, celkově už třetím, albem Delicia.  více

V brněnském divadle Buranteatr se o víkendu uskutečnila premiéra autorského pohybového divadla s názvem Ondina: Malá mořská milovaná v podání spolku ProArt. Jak je již zvykem u tohoto nezávislého tělesa, jednalo se o multižánrovou inscenaci, kombinující prvky tance a činohry a to za účasti toliko dvojice protagonistů (Lucie Hrochová a Martin Dvořák), kteří jsou zároveň tvůrci představení.  více

Komická opera Růžový kavalír patří k nejmilovanějším a nejčastěji uváděným operám Richarda Strausse, ale také k nejvýznačnějším operním dílům minulého věku. Za více než století od své premiéry 26. ledna 1911 se stala prubířským kamenem operních režisérů, sólových zpěváků, orchestrálních hráčů i dirigentů. V pátek se tento titul po pětatřiceti letech vrátil do Brna na jeviště Janáčkova divadla. Po více než úspěšných Hoffmannových povídkách v režii uměleckého dua SKUTR, které sezonu zahájily, se jednalo o další velké sousto dramaturgického plánu Národního divadla Brno. Režijního nastudování se tentokrát chopil umělecký šéf opery Národního divadla Brno Jiří Heřman. Scénu navrhl Tomáš Rusín, kostýmy Zuzana Štefunková Rusínová a světelný design Daniel Tesař. O videoprojekce se postaral Tomáš Hrůza. Orchestr řídil a hudbu nastudoval Robert Kružík, sbor vedla Klára Složilová Roztočilová.  více