Divergent Connections Orchestra uvádí: 101 piv – 101 obrazů a 30 rumů svobody?

Divergent Connections Orchestra uvádí: 101 piv – 101 obrazů a 30 rumů svobody?

Divergent Connections Orchestra připravuje koncertní performanci k příležitosti 101. výročí vzniku Československa. Akce s podtitulem 101 piv – 101 obrazů & 30 rumů svobody? proběhne v Domě Pánů z Lipé. Obě skladby, které zazní,  budou uvedeny pouze jednou.

Experimentální soubor Divergent Connections Orchestra s uměleckým vedoucím a dirigentem Pavlem Zlámalem provede v rámci koncertní performance skladby „101 piv – 101 obrazů“ a „30 rumů svobody?“. Obě skladby se dočkají pouze jednoho uvedení. „Vášeň pro pivo je pro lid našich zeměpisných šířek příznačná. Je to bezpochyby součást národní charakteristiky, jakéhosi kódu českých zemí. Zdaleka totiž nejde jen o banální přijímání tekutiny nebo požívání alkoholu. A přestože má pití piva mnoho dílčích podob a vyznění, včetně jistých ne příliš důstojných variant, nebylo by spravedlivé opomíjet úrovně další, významově ušlechtilejší a hlubší.“ vysvětluje název a obsah celé akce Pavel Zlámal. Akce navazuje na koncert z předchozího roku, který nesl název Koncert 100 let - 100 piv ke 100. výročí vzniku Československa. Koncertní performance je ohlášena na 27. října 2019 od 18:00 v Domě Pánů z Lipé.

Středobodem programu bude jediné provedení skladby „101 piv – 101 obrazů“. V části druhé proběhne skladba „30 rumů svobody?“, která se symbolickou technikou postupné regrese zamýšlí nad kvalitou uplynulých třiceti let po sametové revoluci. Tato kompozice je zároveň i jakýmsi návrhem k prohloubení této zpětné rekonstrukce dále do historie, k dalším palčivým milníkům československé historie, jimiž jsou roky 1969 a 1939.

Pavel Zlámal/ foto Ela Svobodová

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

101 piv - 101 obrazů 30 rumů svobody?

27.10.2019, 18:00 / Dům Pánů z Lipé

Brněnská skupina Ateliér na sebe poprvé upozornila v roce 2015 sedmipísňovou nahrávkou Půlcédé. První plnohodnotné CD natočila na jaře 2019 ve studiu Indies ve spolupráci s mistrem zvuku Dušanem Součkem. Album vyšlo pod názvem Kalevalavíce

Novinka mezinárodní skupiny Korjen je jednou z nejúspěšnějších letošních nahrávek z distribuce společnosti Indies Scope. Album Sabur vyšlo v polovině září 2019 a hned na začátku října zabodovalo na 15. místě v prestižní hitparádě World Music Charts Europe, kterou sestavuje 43 rozhlasových publicistů z celé Evropy.  více

K víkendovým oslavám a vzpomínkovým akcím se ve svátečním Brně připojila také Filharmonie Brno, a to s okázalostí hodnou této klíčové kulturní instituce. U příležitosti oslav 30 let demokratického státu bylo vybráno oratorium Svatá Ludmila Antonína Dvořáka, které je už svým obsazením jakoby předurčeno k provedení při významných příležitostech. Jeho zkrácenou verzi včera v chrámu sv. Petra a Pavla nabídla Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese, sbory Vox Iuvenalis, Smíšený sbor Kantiléna a Pěvecký sbor Masarykovy univerzity pod vedením sbormistra Jana Ocetka. V pěti sólových rolích se představili Pavla Vykopalová (soprán), Jana Sýkorová (alt), Michal Lehotský (tenor), Martin Šrejma (tenor) a velikán české pěvecké školy Richard Novák (bas).   více

V brněnském Besedním domě bylo včera nebývale rušno. Zcela vyprodaný sál (a to včetně míst ke stání) dal tušit, že první abonentní koncert Filharmonie Brno z řady Filharmonie doma II „Klasicky i moderně“ patří k jedněm z nejdůležitějších večerů celé sezóny. Dramaturgie proti sobě postavila dva zcela opačné póly – českými i zahraničními posluchači milovaného Antonína Dvořáka, představitele vybroušené formy a melodické svěžesti, která učarovala i Johannesu Brahmsovi, a současnou americkou skladatelku, improvizátorku, zpěvačku, spisovatelku a režisérku Laurie Anderson, která pátrá po nových zvukových možnostech a proslula svými multimediálními projekty. Velkým lákadlem byla i účast samotné skladatelky. Laurie Anderson se však premiéry svého nově přepracovaného díla Amelia zúčastnila jako houslistka, zpěvačka a vypravěčka, když stanula na pódiu společně s orchestrem Filharmonie Brno, violoncellistou Rubinem Kodhelim a dirigentem Dennisem Russellem Daviesem. Ačkoliv by se dramaturgie večera – jak ostatně přiznává i programový text – dala trochu vratce podepřít „americkou“ berličkou, tím skutečně zásadním hudebním prvkem byl kontrast.  více

Smutnou náhodou se brněnský básník a prozaik Jan Skácel nedožil sametové revoluce – zemřel 7. listopadu 1989 v sedmašedesáti letech, deset dní před začátkem velkých společenských i politických změn. Jeho pohřeb v obřadní síni hřbitova v Brně-Židenicích byl tehdy sám o sobě tichou manifestací proti režimu, který Skácelovi, člověku přísně apolitickému, neustále komplikoval život i práci. Na den přesně po třiceti letech si výročí Skácelova úmrtí připomnělo zcela zaplněné hlediště Divadla Husa na provázku vzpomínkovým večerem (D)obrovský Skácel, který byl naplněný hudbou i mluveným slovem.  více