Dnes proběhne první část Folklor art city

Dnes proběhne první část Folklor art city

Folklor art city se věnuje klasické hudbě, která vychází z tradičního folkloru. Projekt navazuje na původní Folklor a city. Dnes večer se v kavárně Era potká klasická hudba s folklorem, zazní díla Antonína Dvořáka, Klementa Slavického a Leoše Janáčka. Vystoupí pěvkyně Aneta Podracká Bendová a Eva Marie Kořená.

V rámci první části Folklor art city vystoupí dvě původem brněnské zpěvačky Aneta Podracká Bendová a Eva Marie Kořená. O klavírní doprovod se postará Eliška Vomáčková. Během večera zazní výběr z Moravských dvojzpěvů a Čtyř duet Antonína Dvořáka. Písňový cyklus Ej, srdenko moje od Klementa Slavického a výběr z Moravské lidové poezie v písních Leoše Janáčka.
Akce proběhne dnes, tedy 25. dubna 2019 od 19:30 v brněnské kavárně Era.

Program večera:

Antonín Dvořák                       

Čtyři dueta: Věneček

Moravské dvojzpěvy: A já ti uplynu                                                                   

Klement Slavický  

cyklus Ej, srdenko moje:                         

Nad Strážnicú jasno

Šohajku s modrýma očima

Těžko temu kameňovi

Pověz mi, má milá

Studená rosenka

Byla sem ešče malá

Leoš Janáček                           

Moravská lidová poezie v písních:      

Láska

Stálosť

Komu kytka

Slzy útěchou

Vzkázání

Kvítí milodějné

Koníčky milého

Záře od milého

Komáři se ženili

Tužba

Pérečko

Muzikanti, co děláte

 

Antonín Dvořák                       

Moravské dvojzpěvy:                                                

Holub na javoře

Skromná

Dyby byla kosa nabróšená

Prsten

Zajatá

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Brněnské skupině Hrozně pomalu táhne na čtyřicítku – koncertovat začala v roce 1982. Po několika kazetách a neoficiálních nahrávkách vydala až v roce 2013 svůj debut na CD, album Už není čas. Novinka Ticho, na které kapela pracovala v posledních dvou letech ve studiu Indies, překvapí čistším zvukem a jasně slyšitelným napětím ve stavbě písní.  více

Filmový festival ke 100. výročí založení Masarykovy univerzity přinesl ve dnech 17.- 19. Května neobyčejně zajímavé projekce, připomínající významné osobnosti z univerzitní historie. Hned první z nich měla kromě vztahu k přírodním vědám i zásluhy o studium lidové písně. Profesora Vladimíra Úlehlu (1888 – 1947) připomněla v pátek 17. května působivým vystoupením jeho pravnučka Julia Ulehla.  více

Letošní fanzin Jazzman hudebního festivalu JazzFest byl plný obsažných medailonů i statí a objevila se v něm i pozoruhodná glosa dramaturga Českého rozhlasu Jazz Petra Vidomuse s provokativním titulkem Jazz nemusí být pánským klubem. Zamýšlí se nad genderovými stereotypy, kterých se světová (potažmo ani česká) jazzová scéna ještě úplně nezbavila. Skvělých sólistek ovládajících nástroje dříve zcela vyhrazené mužům přibývá. Přestože genderové kódování, které Vidomus pregnantně ironicky popsal, ještě není zcela překonáno, JazzFest letos výrazně přispěl k jeho postupnému odbourávání.  více

Během čtyř let, které od sebe dělí vydání prvního alba Záhir a druhého s názvem O Písni, se skupina Lee Banda virtuálně přemístila (dříve uváděla jako svůj domicil Adamov, nyní Jedovnice), dostala se na tzv. divokou kartu do semifinále Porty v Řevnicích a především lehce posunula svůj hudební styl. Zatímco na debutovém albu šlo o folkrockový střední proud, těžící ze zvuku elektrické kytary, na novince převažují akustické kytary, často v kombinaci s mandolínou a dalšími akustickými nástroji.  více

Šest let po předchozím albu Malý kluk přichází hravá kapela Listolet s novinkou. V názvu má sice pouze „pětiminutového“ tuláka, ale album vznikalo během pěti let v jednom studiu v Západních Karpatech „a dále v kuchyních, obývácích, sklepech a děcácích na mnoha místech“, jak se píše v bookletu. Jeho součástí je ostatně mapa Evropy s čísly přiřazenými k jednotlivým skladbám. Nejde však o to, ve které zemi která píseň vznikla nebo byla natočena. Důležitější je možná citát kapely: „Album stavíme jako obraz pro uši, pod fasádou folkrockových písní je mnoho detailů skrytých ve zvukových záhybech. Co skladba, to zvuková krajina, jiný příběh.“  více