Dnes v Brně začíná hudební konference ReConnect

Dnes v Brně začíná hudební konference ReConnect

Dnešním dnem začíná konference ReConnect. Jejím hlavním tématem je hudební scéna po covidu. Akci pořádá SoundCzech společně s BACH (Brněnská Asociace Clubové Hudby) a Music Managers Forum Czech Republic.

Jak by mohl vypadat restart hudební scény po covidu? Odpovědi bude hledat akce s oficiálním názvem ReConnect, která se odehraje v Brně ve dnech 15. až 17. září 2021. Event na tři dny spojí na jednom místě zástupce klubů, manažery, muzikanty i další hudební profesionály. Akci pořádá hudební kancelář SoundCzech společně s BACH (Brněnská Asociace Clubové Hudby) a Music Managers Forum Czech Republic.

„Je to dokonalé spojení. Nezávisle na sobě jsme plánovali dvě různé akce, nakonec jsme se spojili a rozhodli se zorganizovat jednu společnou akci,“ říká Márton Náray, ředitel SoundCzechu, důvody propojení s BACH (Brněnskou Asociací Clubové Hudby). „Čekala nás – a ještě budou – nelehká rozhodnutí v souvislosti s epidemií covid-19 a myslíme si, že jediná cesta ven z toho všeho je ta společná. To je také motto celé této akce,“ doplňuje. „Jsme šťastní, že můžeme představit hudebním profesionálům z celé Evropy naše krásné město Brno a prezentovat vysokou úroveň lokální klubové scény,“ říká předseda BACH Vít Kalvoda.

Na první den akce zve SoundCzech domácí i zahraniční profesionály, kteří se podělí o svůj pohled na uzdravení hudebního sektoru, podporu regionálních hudebních scén. Zaměří se také na možnosti digitální distribuce a prezentace, nové formy podnikání v hudbě a vzájemné propojování hudebních labelů. O program druhého dne konference se postará BACH a zaměří se na témata spojená s klubovou scénou.

Celá akce začne tzv. nultým dnem. Jeho náplní bude setkání Fóra hudebních manažerů, které organziuje Music Managers Forum Czech Republic. „Jsme velmi potěšeni, že letošní setkání manažerské asociace IMMF bude v Česku. Chtěli jsme zahraničním kolegům představit město Brno, jeho koncertní prostory, a proto jsme tento event propojili s konferencí asociace BACH a CEEntral Sound od platformy SoundCzech,“ říká předseda MMF CZ Petr Blažek. „Pro tuzemské kolegy z asociace MMF CZ jsme připravili bohatý program, kde se mohou získat řadu informací a podnětů od zahraničních kolegů a pozvaných spíkrů, s nimiž budou mít také možnost se neformálně poznat v rámci večerních aktivit,“ dodává.

Na pořádání konference se dále podílí Česká Obec Hudební, Kreativní Evropa a HEMI Music Hub.

Členy BACH jsou: ArtBar, Alterna, Fléda, Vegalité, Kafara, Melodka, Eleven, Ponava, Kabinet múz, Music Lab, Sono, Stará Pekárna.

Foto archiv Go to Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Nejčtenější