Dnes začíná Festival argentinské kultury

16. listopad 2016, 4:00

Dnes začíná Festival argentinské kultury

Program festivalu argentiské kultury nabízí koncerty, taneční kurzy, tradiční milongy, literaturu i gastronomii. Vystoupí skupiny Tango Quartetto Re Campo a Trinidad Arfó. 

Argentinská hudba 20. století je ovlivněná přílivem evropských přistěhovalců. Je typická svým rytmem, sentimentem v melodiích, ale i radosti ze života. Na festivalu bude představena v různých formách, od koncertů až po zpívanou lidovou hudbu gaučos. V rámci festivalu proběhnou kurzy argentinského tanga s profesionálními lektory. Workshopy jsou otevřeny tanečníkům všech úrovní. Tanci se také budou věnovat tradiční tančírny - milongy, které budou provázet celý festival. Festival bude probíhat od 16. do 20. listopadu 2016 v Brně.

Program:

Večer argentinské hudby a tanga - Tango Quartetto Re Campo (CZ)

středa 16. listopadu 2016

Besední dům, Komenského náměstí 534/8, Brno

Milonga El Barrio del Tango

čtvrtek 17. listopadu 2016

Adrinela cafe, Životského 14, Brno

Večer argentinské kultury

pátek 18. listopadu 2016

Místogalerie, Kounicova 23, Brno

Trinidad Arfó - koncert & milonga

sobota 19. listopadu 2016, 20:00

Hvězdárna a planetárium Brno

Chacarera s Paulou

Lektor: Paula Galimany (ARG)

sobota 19. listopadu 2016, 10:00 - 11:30

Taneční studio Stolárna, Olomoucká 14, Brno

Workshopy Argentinského tanga pro mírně pokročilé a pokročilé

Lektoři: Jörg & Maja (DE & CZ)

sobota - neděle 19. - 20. listopadu 2016

Taneční studio Stolárna, Olomoucká 14, Brno

Workshopy Argentinského tanga pro začátečníky

Martin & Jitka (CZ)

sobota - neděle 19. - 20. listopadu 2016

Taneční studio Stolárna, Olomoucká 14, Brno

Trinidad Arfó/ foto archiv festivalu

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější